Stoisko targowe: systemowe czy indywidualne?
14.12.2022
Targi to miejsce, gdzie prezentowane są konkretne produkty i usługi danej firmy, czyli Wystawcy. Jedną z najważniejszych kwestii, która stoi przed Wystawcą przygotowującym się do targów, jest to, jakie stoisko targowe wybrać.

Stoisko, zwane inaczej zabudową targową, jest bowiem integralną częścią każdej imprezy targowej. Wystawcy mają do wyboru dwa rodzaje stoisk: standardowe (systemowe) oraz indywidualne.
Stoisko targowe – jakie wybrać?
Stoisko standardowe może być dowolnej wielkości, od kilku do kilkudziesięciu mkw., z wyposażeniem lub bez. Moduły takiego stoiska można dowolnie łączyć, co zapewnia względną swobodę aranżacji. Takie stoiska targowe tworzone są jednak z “szablonu”, więc zazwyczaj wszystkie mają podobne gabaryty, układ i wygląd. Oczywiście mogą być dostosowane do potrzeb konkretnego klienta, jednak w zdecydowanie mniejszym stopniu niż stoiska indywidualne.
Stoisko standardowe
Stoisko systemowe pozwala na zaprezentowanie oferty, na rozmowę z klientami w określonej przestrzeni, ale czy spełnia inne funkcje? Czy wyróżnia się spośród innych stoisk? Czy na jego widok kontrahenci i zwiedzający pomyślą „to stoisko robi wrażenie”, i czy – co najważniejsze – zachęci ono potencjalnego klienta do zatrzymania się na dłużej? Raczej nie.
Alternatywą dla stoisk systemowych są stoiska indywidualne, autorskie, które tworzone są w oparciu o unikalny projekt i które mają służyć osiągnięciu konkretnych celów.
Z wieloletniej praktyki wynika, iż aby impreza dla Wystawców była udana i przyniosła spodziewane korzyści, których oczekuje Klient, wystawiając swoje produkty, w 80 proc. zależy to od wyglądu stoiska i sposobu prezentacji produktu.
Stoisko indywidualne
Indywidualne stoisko targowe zaprojektowane przez specjalistę z branży usług targowych powinno charakteryzować się wyjątkowością z zaznaczeniem charakteru i sposobu prezentacji, odpowiednią reklamą, oświetleniem, dobrą widocznością i dostępem do wszystkich eksponatów. Stoiska budowane w ten sposób stanowią niekiedy prawdziwe designerskie perełki.

Oprócz prezentowania wyrobów, produktów czy usług Wystawca poprzez udział w targach buduje także swój wizerunek, dlatego stoisko powinno być przygotowane w najdrobniejszych szczegółach. Najlepiej jeśli będzie zindywidualizowane, dopasowane do konkretnej firmy, celów i produktów.
Stoiska indywidualne oferowane są w nieskończonej liczbie wariantów i możliwości – ograniczeniem są tutaj w zasadzie jedynie wyobraźnia Wystawcy i zasobność portfela.
Firmy dysponujące większymi środkami finansowymi znacznie chętniej decydują się na indywidualny projekt stoiska przygotowany w specjalistycznej pracowni graficznej, gdyż wiedzą, że to dobra inwestycja, która po pewnym czasie się zwróci.

Indywidualne stoiska targowe to nowoczesna forma reklamy, która pozwala skutecznie i atrakcyjne promować produkty i usługi Wystawcy.
W celu właściwego dopasowania stoiska targowego do potrzeb Klienta warto skorzystać z usług profesjonalnych firm specjalizujących się projektowaniu i tworzeniu indywidualnych stoisk targowych.
Wszystko zaczyna się od projektu
Aby udostępnić indywidualne projekty najlepszych stoisk targowych szerszemu gronu, a przede wszystkim wyróżnić projektantów, firmy wykonawcze i inwestorów (Wystawców), Polska Izba Przemysłu Targowego kilka lat temu ogłosiła konkurs Ekspozycja Roku.
Poprzednie edycje konkursu Ekspozycja Roku były źródłem wielu inspirujących prac.
Docenione i nagrodzone stoiska targowe każdorazowo prezentowały trendy obowiązujące w światowym wystawiennictwie oraz wskazywały kierunki dalszego rozwoju ekspozycji targowych.
Warto wspomnieć tutaj, że polskie usługi projektowania i budowy ekspozycji targowych i eventowych są bardzo wysoko cenione przez klientów w kraju i za granicą. Usługi te to z pewnością jedna z wyróżniających się polskich specjalizacji eksportowych. Polska, ze swoimi ekspertami w tym zakresie, ma sporą przewagę konkurencyjną na rynku zarówno Unii Europejskiej, jak i na rynkach globalnych.

Z nieoficjalnych szacunków Polskiej Izby Przemysłu Targowego wynika, że nawet 50 proc. stoisk targowych na targach w Europie jest projektowana i konstruowana przez polskie firmy.
Stoiska targowe projektowane przez polskie firmy zdobywają w całej Europie różnego rodzaju nagrody i wyróżnienia, ale aby takie stoisko mogło powstać, potrzebny jest na start dobry projekt.
Wznowienie konkursu w roku 2022
Po dwuletniej przerwie spowodowanej m.in. pandemią COVID-19, Polska Izba Przemysłu Targowego wznowiła organizację konkursu Ekspozycja Roku w nowej, otwartej i dostępnej dla wszystkich firm formule.
Autor: Aleksandra Wardach, Starszy Konsultant ds. Komunikacji, Polska Izba Przemysłu Targowego.
- Wszystko
- Aktualności (19)
- Wiedza (8)
- Kalendarz (36)
- Centrum Wsparcia (9)
-
Instytucja
Polska Izba Przemysłu Targowego (PIPT)
Polska Izba Przemysłu Targowego nieustannie promuje targi jako jeden z najważniejszych instrumentów …
WydarzenieIndustrial Armenia EXPO 2024
Industrial Armenia w Erywaniu to wydarzenie poświęcone przemysłowi i technologiom przemysłowym.
-
Artykuł
Konkurs PIPT Ekspozycja Roku 2022 rozstrzygnięty!
W dniu 28 marca 2023 r. Jury wyłoniło Laureatów konkursu „Ekspozycja Roku 2022” organizowanego przez…
ArtykułWystartowała 6. edycja konkursu Ekspozycja Roku 2022/2023
Konkurs Ekspozycja Roku został zainicjowany przez Polską Izbę Przemysłu Targowego w 2015 roku, a jeg…
-
Artykuł
Targi – dźwignia eksportu i nośnik polskiej marki
Powołując się na Słownik pojęć branży targowej, wydany przez Polską Izbę Przemysłu Targowego, jedyną…
ArtykułKto stoi za organizacją targów?
Samo wyrażenie „branża targowa” w niewystarczający sposób określa gałąź gospodarki, która obejmuje s…
-
Wydarzenie
Targi Arab Health 2023 w Dubaju
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ogłosiła nabór wniosków do udziału w międzynarodowych tar…
WydarzeniePawilon Narodowy na targach Cloud Expo Asia 2022
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie firmy z sektora nowoczesnych rozwiązań cyfrowych…
-
Oferta wsparcia
Katalog produktów eksportowych województwa kujawsko-pomorskiego
Katalog produktów eksportowych „Made in kujawsko-pomorskie”
Oferta wsparciaMisje gospodarcze
Województwo Lubelskie chcąc aktywnie wspierać lokalnych przedsiębiorców organizuje szereg misji gosp…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.