Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Centrum Wsparcia > FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Potrzebujesz pomocy? Tutaj odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania

Kategorie pytań

  • Konto użytkownika
  • Treści
  • Usprawnienia
  • Wizytówka firmy
  • Jak założyć konto na portalu?

    Aby założyć konto na portalu, w górnym pasku nawigacji kliknij przycisk 'Zaloguj się’. Zostaniesz przekierowany(-a) do strony logowania. Kliknij przycisk 'Załóż konto teraz’. Wyświetli się formularz rejestracyjny. W formularzu rejestracyjnym uzupełnij niezbędne dane. Zaakceptuj zgody.

  • Po co zakładać konto?

    Konto zapewnia dostęp do dodatkowych funkcji portalu. Każdy zalogowany użytkownik ma możliwość dodania wizytówki, zapisania i edycji preferencji dotyczących treści oraz spersonalizowania Trade.gov.pl na wszystkich urządzeniach.

  • Jak zresetować hasło?

    Aby zresetować hasło, w górnym pasku nawigacji kliknij przycisk 'Zaloguj się’. Zostaniesz przekierowany(-a)do strony logowania. Kliknij link 'Nie pamiętasz hasła?’ znajdujący się w po prawej stronie, pod przyciskiem 'Zaloguj’. Wpisz adres e-mail. Na wskazany adres e-mail zostanie przesłany link do resetowania hasła. Kliknij link z poziomu skrzynki odbiorczej i ustal nowe hasło.

  • Jak usunąć konto na portalu?

    Aby usunąć konto, zaloguj się. Pod obszarem 'Działania’ kliknij czerwony link 'Usuń konto’. W oknie z prośbą o potwierdzenie woli usunięcia konta kliknij przycisk 'Usuwam konto’.

  • Co oznacza „Dopasuj Trade do siebie”?

    Portal Trade.gov.pl posiada funkcje filtrowania treści w następujących kategoriach: kraj, branża, województwo, wielkość przedsiębiorstwa, doświadczenie w eksporcie. Po kliknięciu i zapisaniu wybranych filtrów portal będzie pokazywał wyłącznie treści zgodne z preferencjami. Preferencje można zmieniać w dowolnym momencie.

  • Czy wszystkie zgody są obligatoryjne?

    Nie. Każdy użytkownik jest zobligowany jedynie do zaakceptowania regulaminu portalu.

  • W jakich celach będą wykorzystywane moje dane?

    Portal Trade.gov.pl prowadzi działalność niekomercyjną. Zgoda na wykorzystanie danych umożliwia redakcji podtrzymywanie relacji z użytkownikami oraz prowadzenie działalności promocyjnej. Dane takie jak np. numer telefonu lub adres e-mail mogą być wykorzystywane w celach badawczych (np. przygotowania raportów na temat użytkowników), podtrzymywania relacji lub zapraszania na wydarzenia organizowane przez właściciela portalu lub jego operatora.

  • Do kogo skierowana jest polska wersja portalu, a do kogo anglojęzyczna?

    Polskojęzyczna wersja portalu skierowana jest do polskich przedsiębiorców, w tym aktualnych i potencjalnych eksporterów. Anglojęzyczna wersja portalu skierowana jest do przedsiębiorców zagranicznych poszukujących producentów polskich produktów, a także planujących inwestycje w Polsce.

  • Jakiego rodzaju treści znajdę na portalu?

    Na portalu publikowane są treści w dwóch wersjach językowych, które nie są ze sobą tożsame ze względu na zróżnicowanie odbiorcy końcowego. W polskojęzycznej wersji znajdują się informacje o rynkach zagranicznych i kluczowych branżach eksportowych, kalendarz wydarzeń, przewodniki rynkowe, podcasty i analizy, oferty i instytucje wsparcia. W anglojęzycznej wersji znajdują się artykuły o Polsce, polskiej gospodarce, kluczowych sektorach, podstawowe informacje dotyczące inwestowania na terenie naszego kraju, kontakt do instytucji administracji publicznej i IOB, baza polskich eksporterów.

  • Kto tworzy treści?

    Treści tworzone są przez zespół dedykowany do obsługi portalu we współpracy z instytucjami wsparcia, zarówno na szczeblu centralnym, jak i regionalnym oraz branżowym. Aktualnymi informacjami z rynków zagranicznych dzielą się pracownicy Zagranicznych Biur Handlowych Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

  • Gdzie szukać informacji o wydarzeniach związanych z eksportem?

    Obecnie jedną z najobszerniejszych baz informujących o wydarzeniach związanych z prowadzeniem biznesu i ekspansją zagraniczną jest zakładka Kalendarz.

  • Jak znaleźć programy wsparcia adekwatne do prowadzonej przeze mnie działalności?

    Aby znaleźć odpowiedni program wsparcia, należy kliknąć w zakładkę ‘Centrum Wsparcia’ na stronie głównej. Programy wsparcia sklasyfikowane są w 8 kategoriach: informacje i doradztwo, szkolenia, nawiązanie kontaktów z partnerami biznesowymi, wsparcie w rozwoju produktu/usługi, pozyskanie finansowania, wsparcie w promocji produktu/usługi, ubezpieczenia, pozostałe. Po kliknięciu w wybrany kafel można dodatkowo zawęzić kryteria wyszukiwania, korzystając w filtrów (branża, instytucja organizująca, województwo).

  • Jak zgłosić błąd na stronie?

    Jeśli na stronie występuje błąd, kliknij w odnośnik ‘Formularz kontaktowy’ znajdujący się w prawej dolnej części strony głównej, poniżej czerwonej belki. Wypełnij formularz, zaakceptuj zgody i kliknij w przycisk ‘Wyślij’.

  • Mam pomysł na usprawnienie strony. Jak go zgłosić?

    Jeśli masz pomysł na usprawnienie strony, kliknij w odnośnik ‘Formularz kontaktowy’ znajdujący się w prawej dolnej części strony głównej, poniżej czerwonej belki. Wypełnij formularz, zaakceptuj zgody i kliknij w przycisk ‘Wyślij’.

  • Jak dodać wizytówkę swojej firmy?

    Aby dodać wizytówkę, załóż konto na portalu i zaloguj się.. W obszarze 'Działania’ kliknij przycisk 'Dodaj wizytówkę swojej firmy’. Wyświetli się formularz dodawania wizytówki firmy. Więcej informacji na temat procesu znajduje się w zakładce ‘Stwórz wizytówkę’

  • Czy mogę dodać wizytówkę, jeśli moja firma jeszcze nie eksportuje, ale już myślę o możliwościach wyjścia na rynki zagraniczne?

    Tak, wizytówkę może założyć także nieeksportująca firma, która dopiero planuje ekspansję zagraniczną.

  • Czy mogę edytować wizytówkę?

    Aby edytować wizytówkę, zaloguj się. Kliknij w ‘Mój Trade’, a następnie w ‘Edytuj wizytówkę swojej firmy”. Zatwierdź zmiany. Po akcepcie Administratora zmiany będą widoczne na portalu.

  • Czy założenie wizytówki jest bezpłatne?

    Tak, założenie i posiadanie wizytówki na portalu Trade.gov.pl jest bezpłatne.

  • Gdzie jest widoczna wizytówka mojej firmy?

    Po założeniu wizytówki firmy na portalu Trade.gov.pl i zaakceptowaniu jej przez Administrację portalu znajdziesz ją na angielskojęzycznej stronie 'Polish Companies’.

  • Dlaczego moja wizytówka musi być w języku angielskim?

    Zadaniem portalu Trade.gov.pl jest promowanie eksportu oraz zachęcanie zagranicznych inwestorów do współpracy z polskimi firmami. Treści w języku angielskim pozwolą potencjalnym, zagranicznym kontrahentom na szybkie wyszukanie potencjalnego partnera z Polski.

  • Jakie są korzyści z założenia wizytówki?

    Wizytówka na portalu Trade.gov.pl wspomaga proces budowania pozycji firmy w Internecie. To jedno z ważniejszych narzędzi tzw. „linkbuilding”. Dodatkowo z uwagi na oficjalny charakter portalu wizytówka może wspomagać proces weryfikacji firmy przez zagranicznego kontrahenta.

  • Jakiego typu informacje znajdują się w wizytówce?

    Poza danymi teleadresowymi firmy i opisem oferty wizytówka eksportera zawiera informacje na temat branży, obsługiwanych kierunków eksportowych, krajów docelowej ekspansji oraz rozmiaru przedsiębiorstwa. W wizytówce można zamieścić także zdjęcia i pliki.

  • Czy mogę dodać materiały marketingowe do wizytówki?

    Dodawanie materiałów marketingowych takich jak: zdjęcia, czy katalogi jest wręcz wskazane. W przypadku katalogów, czy ulotek należy pamiętać o załączaniu materiałów w języku angielskim.

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.