Jak dotrzeć do klientów międzynarodowych?
Pierwszych klientów zagranicznych możemy zdobyć na różne sposoby. Na początku uruchommy nasze sieci kontaktów wśród pracowników i istniejących partnerów biznesowych. Tzw. marketing szeptany potrafi być bardzo skutecznym mechanizmem, ponieważ za jego pomocą można nie tylko znaleźć kontrahenta, ale i zweryfikować jego wiarygodność.
Sprawdź, z jakich narzędzi i metod skorzystać, aby trafić do swojej grupy docelowej na zagranicznym rynku. Zobacz, o czym warto pamiętać w budowaniu relacji międzynarodowych.

Innym sposobem aby dotrzeć do klientów jest skorzystanie z baz firm prowadzonych przez stowarzyszenia importerów i eksporterów oraz izby handlowe. Te ostatnie często specjalizują się w handlu z określonym krajem (na przykład Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Polsko-Chińska Izba Gospodarcza) albo zrzeszają przedsiębiorców z określonej branży (na przykład Ogólnopolska Izba Handlowa Producentów Mebli, Polska Izba Motoryzacji). Instytucja działająca w tym samym obszarze, co nasza firma, pomoże nam znaleźć kontrahentów i zweryfikować ich wiarygodność.
Bierzmy udział w targach i misjach handlowych, zwłaszcza tych organizowanych w krajach, w których chcemy sprzedawać nasze towary i usługi. Takie wydarzenia dają nam okazję osobistego kontaktu z potencjalnymi klientami i poznania opinii na temat naszej oferty “z pierwszej ręki”. Pozwalają także zapoznać się z ofertą konkurencji, a sama podróż jest okazją do lepszego zrozumienia obcego kraju wraz z jego kulturą. Obecność na targach i organizacja misji to aktywności, które prowadzi wiele instytucji wsparcia eksportu. Należą do nich Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Mogą to też być odpowiednie komórki urzędów marszałkowskich.
Posłuchaj tutaj podcastu Jak znaleźć kontrahenta zagranicznego?
Doświadczeni eksporterzy wskazują, że podstawową zasadą skutecznej sprzedaży jest kontakt osobisty z klientem. Oprócz udziału w imprezach handlowych organizujmy więc także podróże handlowe. Podczas podróży odwiedzimy większą liczbę potencjalnych klientów w danym regionie i przedstawimy im swoją ofertę osobiście. Zaprośmy potencjalnych kontrahentów do swojej siedziby, gdzie przybliżymy im proces produkcji i pochwalimy się naszą ekspertyzą. To wszystko cenne doświadczenia, których nie przekażemy telefonicznie ani e-mailowo, a które mogą mieć kluczowy wpływ na decyzję zagranicznego kontrahenta o wybraniu naszej oferty.
- Wszystko
- Aktualności (32)
- Wiedza (30)
- Kalendarz (10)
- Centrum Wsparcia (9)
-
Artykuł
Regionalne Biuro Handlowe w Rzeszowie otwarte
Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła kolejne z Regionalnych Biur Handlowych
ArtykułRegionalne Biuro Handlowe PAIH w Lublinie otwarte
Polska Agencja Inwestycji i Handlu uruchomiła kolejne z Regionalnych Biur Handlowych
-
Artykuł
Kolejna edycja „Mój Biznes Za Granicą” zakończona z sukcesem
Eksperci PAIH oraz organizacji partnerskich przeprowadzili trwający pięć dni cykl spotkań.
-
Artykuł
Sztuka negocjacji: kultury prorelacyjne i protransakcyjne
Jak zaradzić sytuacjom, w których nie jesteśmy w stanie zrozumieć partnera po drugiej stronie stołu?…
ArtykułMiędzynarodowy charakter transportu intermodalnego
Wzrost wolumenu handlu internetowego w okresie pandemii i tuż po przyczynił się pośrednio do rozwoju…
-
Wydarzenie
B2B dla branży spożywców, Amsterdam Free From Food
Zapraszamy do wzięcia udziału w międzynarodowych spotkaniach b2b Amsterdam Free From Food, które odb…
WydarzenieExport Gate: strategia zagraniczna w sprzedaży B2B
W dniach 8-9 listopada 2022 roku odbędzie się seminarium z cyklu Export Gate dotyczące projektowania…
-
Oferta wsparcia
Misje gospodarcze
Województwo Lubelskie chcąc aktywnie wspierać lokalnych przedsiębiorców organizuje szereg misji gosp…
Oferta wsparciaSpotkania B2B z firmami poszukującymi polskich produktów i usług
Możliwość udziału w spotkaniach biznesowych z przedsiębiorcami, z UE i spoza UE, który poszukują par…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.