Ochrona oznaczeń geograficznych na produkty przemysłowe i rzemieślnicze
09.10.2023
Urząd Patentowy RP zaprasza na webinarium pt. „Ochrona oznaczeń geograficznych na produkty przemysłowe i rzemieślnicze”, które odbędzie się w dniu 16 października o godzinie 13:00. Poprowadzi je dyrektor Departamentu Znaków Towarowych Urzędu Patentowego RP – Małgorzata Szymańska-Rybak.
W kwietniu 2022 r. Komisja Europejska zaproponowała pierwsze w historii ramy ochrony własności intelektualnejw przypadku wyrobów rzemieślniczych i przemysłowych.
UE dysponuje szczególną ochroną oznaczeń geograficznych dla win, napojów spirytusowych oraz innych produktów rolnych i środków spożywczych. Do tej pory nie istniał jednak ogólnounijny mechanizm ochrony cech charakterystycznych przypisywanych szczególnym lokalnym umiejętnościom i tradycjom związanym z innymi produktami, takimi jak produkty rzemieślnicze i przemysłowe (np. ceramika, wyroby szklane, odzież, koronki, biżuteria, meble i noże). Wśród chronionych w ten sposób produktów może znaleźć się m.in. ceramika z Bolesławca, szkło krośnieńskie, koronki z Koniakowa, szkło z Murano, itd. Podstawę tych ram mają stanowić oryginalność i autentyczność tradycyjnych praktyk w regionach, z których produkty te pochodzą.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony oznaczeń geograficznychproduktów rzemieślniczych i przemysłowych, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1001 i (UE) 2019/1753 oraz decyzję Rady (UE) 2019/1754 ma umożliwić producentom – analogicznie do systemu oznaczeń geograficznych dla produktów rolnych i spożywczych – ochronę wyrobów rzemieślniczych i produktów przemysłowych w kontekście ich pochodzenia oraz związanych z nimi tradycyjnych umiejętności, i to zarówno w Europie, jak i poza jej granicami.
Link do transmisji online pojawi się tutaj w dniu wydarzenia.
- Wszystko
- Aktualności (571)
- Kalendarz (958)
- Centrum Wsparcia (319)
-
Wydarzenie
Targi Cosmetista 2024 – rozwój rynku kosmetycznego w Maroku
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza na webinarium pt. „Targi Cosmetista 2024 – rozwój rynku…
ArtykułPolska eksportuje piękno: dynamika wzrostu w branży kosmetycznej
Eksport kosmetyków z Polski w latach 2020-2022 wzrósł o 24 proc.
WydarzenieBranża spożywcza w krajach LATAM: Brazylia, Chile, Kolumbia i Meksyk
PAIH zaprasza na webinarium pt. „Branża spożywcza w krajach LATAM: Brazylia, Chile, Kolumbia i Meksy…
-
Artykuł
Chiny ograniczają eksport galu i germanu
Chińskie Ministerstwo Handlu poinformowało o wprowadzeniu ograniczeń w eksporcie związków galu i ger…
ArtykułDIGITAL ICT Spring w Luksemburgu
ZBH Amsterdam zorganizowało misję gospodarczą oraz stoisko promocyjne PAIH podczas wydarzenia DIGITA…
ArtykułThe Specialized Ships, Yachts and Boats Sector – raport PAIH
Według opublikowanego pod koniec czerwca raportu kwartalnego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu pt…
ArtykułThe Creative Industries Sector Gamedev – raport PAIH
Według opublikowanego pod koniec czerwca raportu kwartalnego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu pt…
ArtykułRynek transportu w Polsce i na świecie – czerwiec 2023
Zapraszamy do zapoznania się z wydanym przez Biuro Analiz Polskiego Funduszu Rozwoju raportem „Rynek…
-
Wydarzenie
Czas na start! Fundusze europejskie na rozpoczęcie biznesu
Agencja Rozwoju Pomorza zaprasza do uczestnictwa w webinarze „Czas na start! Fundusze europejskie na…
WydarzenieŚląskie: E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza firmy do udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych: „E-ekspo…
WydarzenieWsparcie dla biznesu – bezpieczny eksport szansą na rozwój firm
Poszukujesz nowych rynków zbytu i możliwości finansowania ekspansji zagranicznej? Jesteś przedsiębio…
WydarzenieWielkopolska: E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza firmy do udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych: „E-ekspo…
WydarzenieDolny Śląsk: E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
Krajowa Izba Gospodarcza zaprasza firmy do udziału w bezpłatnych szkoleniach stacjonarnych: „E-ekspo…
-
Poradnik
Konkurencyjność oferty – o co należy zadbać?
Podobnie jak każda działalność biznesowa, eksport zaczyna się od postawienia sobie pytania o to, jak…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.