Jak dotrzeć do klientów międzynarodowych?
Pierwszych klientów zagranicznych możemy zdobyć na różne sposoby. Na początku uruchommy nasze sieci kontaktów wśród pracowników i istniejących partnerów biznesowych. Tzw. marketing szeptany potrafi być bardzo skutecznym mechanizmem, ponieważ za jego pomocą można nie tylko znaleźć kontrahenta, ale i zweryfikować jego wiarygodność.
Sprawdź, z jakich narzędzi i metod skorzystać, aby trafić do swojej grupy docelowej na zagranicznym rynku. Zobacz, o czym warto pamiętać w budowaniu relacji międzynarodowych.

Innym sposobem aby dotrzeć do klientów jest skorzystanie z baz firm prowadzonych przez stowarzyszenia importerów i eksporterów oraz izby handlowe. Te ostatnie często specjalizują się w handlu z określonym krajem (na przykład Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Polsko-Chińska Izba Gospodarcza) albo zrzeszają przedsiębiorców z określonej branży (na przykład Ogólnopolska Izba Handlowa Producentów Mebli, Polska Izba Motoryzacji). Instytucja działająca w tym samym obszarze, co nasza firma, pomoże nam znaleźć kontrahentów i zweryfikować ich wiarygodność.
Bierzmy udział w targach i misjach handlowych, zwłaszcza tych organizowanych w krajach, w których chcemy sprzedawać nasze towary i usługi. Takie wydarzenia dają nam okazję osobistego kontaktu z potencjalnymi klientami i poznania opinii na temat naszej oferty “z pierwszej ręki”. Pozwalają także zapoznać się z ofertą konkurencji, a sama podróż jest okazją do lepszego zrozumienia obcego kraju wraz z jego kulturą. Obecność na targach i organizacja misji to aktywności, które prowadzi wiele instytucji wsparcia eksportu. Należą do nich Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Mogą to też być odpowiednie komórki urzędów marszałkowskich.
Posłuchaj tutaj podcastu Jak znaleźć kontrahenta zagranicznego?
Doświadczeni eksporterzy wskazują, że podstawową zasadą skutecznej sprzedaży jest kontakt osobisty z klientem. Oprócz udziału w imprezach handlowych organizujmy więc także podróże handlowe. Podczas podróży odwiedzimy większą liczbę potencjalnych klientów w danym regionie i przedstawimy im swoją ofertę osobiście. Zaprośmy potencjalnych kontrahentów do swojej siedziby, gdzie przybliżymy im proces produkcji i pochwalimy się naszą ekspertyzą. To wszystko cenne doświadczenia, których nie przekażemy telefonicznie ani e-mailowo, a które mogą mieć kluczowy wpływ na decyzję zagranicznego kontrahenta o wybraniu naszej oferty.
- Wszystko
- Aktualności (32)
- Wiedza (30)
- Kalendarz (10)
- Centrum Wsparcia (9)
-
Wydarzenie
Internetowe formy eksportu produktów – sieciowa platforma sprzedażowa dla r…
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego zaprasza na seminarium „Internetowe formy eksportu”, któ…
ArtykułKolejna edycja „Mój Biznes Za Granicą” zakończona z sukcesem
Eksperci PAIH oraz organizacji partnerskich przeprowadzili trwający pięć dni cykl spotkań.
-
Artykuł
Pierwsze z Regionalnych Biur Handlowych PAIH otwarte w Katowicach
Polska Agencja Inwestycji i Handlu otworzyła pierwsze z krajowych biur przeznaczonych dla polskich p…
ArtykułThe Information & Communication Technology Sector – raport PAIH
Według opublikowanego pod koniec czerwca raportu kwartalnego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu pt…
-
Artykuł
Zadowolenie klienta – Poznaj swojego odbiorcę
Zdecydowana część polskiego eksportu kierowana jest na dojrzałe rynki Unii Europejskiej i Wielkiej B…
ArtykułRynki eksportowe – dowiedz się jak wybrać odpowiedni
Zdecydowana część polskiego eksportu kierowana jest na dojrzałe rynki Unii Europejskiej i Wielkiej B…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.