źródło: N-Media-Images-Fotolia
Cel instrumentu
Wsparcie branżowych projektów promocyjnych realizowanych przez grupę co najmniej czterech przedsiębiorców w ciągu jednego roku kalendarzowego. Podejmowane przez nich przedsięwzięcia powinny mieć na celu promocję produktów i usług lub prowadzić do nawiązania kontaktów handlowych. Działania powinny mieć formę: pokazów, degustacji, wystaw, prezentacji, demonstracji, spotkań branżowych, konferencji prasowych, szkoleń, seminariów i warsztatów. Projekt musi obejmować co najmniej 2 formy działań promocyjnych spośród wymienionych powyżej, zorganizowanych przez koordynatora projektu.
Beneficjenci
Przedsiębiorcy wykonujący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Kryteria oceny projektów
- branża lub grupa towarowa,
- program i dostosowanie formy działań promocyjnych do specyfiki branży i promowanych produktów,
- zamierzone efekty realizacji projektu,
- miejsc realizacji projektu i jego odbiorcy,
- liczba firm uczestniczących w projekcie,
- zaangażowanie partnerów zagranicznych w realizację projektu,
- opinia właściwego wydziału promocji handlu i inwestycji ambasady lub konsulatu Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku, gdy w ambasadzie lub konsulacie nie został utworzony wydział promocji handlu i inwestycji – właściwego wydziału ekonomicznego ambasady lub konsulatu,
- niezbędność uzyskania pomocy dla realizacji projektu,
- budżet projektu, w szczególności adekwatność wysokości i rodzajów wydatków do proponowanych działań promocyjnych, szczegółowość i przejrzystość oraz źródła finansowania projektu,
- doświadczenie i zaplecze organizacyjne podmiotów zaangażowanych w realizację projektu.
Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą
- transport eksponatów, ich ubezpieczenie, odprawa celna i spedycja,
- wynajem powierzchni wystawienniczej lub sal,
- zabudowa powierzchni, montaż, scenografia,
- obsługa techniczna,
- przygotowanie i wydruk zaproszeń, materiałów informacyjnych i reklamowych,
- przejazd i zakwaterowanie jednego przedstawiciela przedsiębiorcy uczestniczącego w projekcie,
- przeprowadzenie badania rynku zagranicznego,
- niezbędne zadania zlecone i usługi wynikające ze specyfiki projektu.
Pułap oraz intensywność pomocy
Maksymalna kwota dofinansowania dla jednego projektu wynosi 100 tys. zł, przy czym poszczególni przedsiębiorcy uczestniczący w projekcie mogą otrzymać refundację do 50% poniesionych i udokumentowanych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, nie więcej jednak niż 8 tys. zł na jednego przedsiębiorcę
Opinia Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP
Do wniosku należy dołączyć pisemną opinię właściwego Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady lub Konsulatu Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku gdy w Ambasadzie lub Konsulacie nie został utworzony Wydział Promocji Handlu i Inwestycji, właściwego Wydziału Ekonomicznego Ambasady lub Konsulatu.
Termin składania wniosków
Przedsiębiorcy występujący o dofinansowanie swoich projektów powinni złożyć stosowny wniosek w terminie nie krótszym niż 30 dni przed rozpoczęciem realizacji projektu, jednakże nie później niż do dnia 31 października danego roku kalendarzowego. Wnioski rozpatrywane są w trybie ciągłym, do momentu wyczerpania dostępnej puli środków w danym roku.
Wnioski o dofinansowanie należy składać do Ministerstwa Rozwoju i Technologii .
Dokumenty dotyczące wniosków o
dofinansowanie branżowych projektów promocyjnych
- Wzór opinii Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady lub Konsulatu RP.
- Wniosek o dofinansowanie kosztów realizacji branżowego projektu promocyjnego.
- Informacja dotycząca przedsiębiorcy biorącego udział w realizacji branżowego projektu promocyjnego.
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
- Sprawozdanie merytoryczne i rozliczenie finansowe z realizacji branżowego projektu promocyjnego.
- Wytyczne dla wnioskodawców dot. branżowych projektów promocyjnych.
***
Pomoc udzielana jest jako de minimis na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych projektów promocyjnych w zakresie eksportu lub sprzedaży na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej (Dz. U. 2014, poz. 1571).
W razie pytań prosimy o kontakt z Departamentem Rozwoju Inwestycji Ministerstwa Rozwoju i Technologii.
Pliki do pobrania
Opinia Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP doc | 40 KB |
Pobierz | |
Wzór wniosku - branżowe projekty promocyjne docx | 32.85 KB |
Pobierz | |
Wzór informacji dotycącej przedsiębiorcy biorącego udział w branżowym projekcie promocyjnym docx | 32.25 KB |
Pobierz | |
formularzinformacjiprzedstawianychprzyubieganiusieopomocdeminimis-obowiazujeoddnia15112014 xlsx | 76.61 KB |
Pobierz | |
Sprawozdanie merytoryczne i rozliczenie finansowe z realizacji branĹowego projektu promocyjnego doc | 62.5 KB |
Pobierz | |
Instrukcja Branżowe doc | 82.5 KB |
Pobierz |