Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (892)
- Kalendarz (1700)
-
Wydarzenie
Podlaskie indywidualne wyjazdy targowe
Termin składania wniosków przez podlaskich przedsiębiorców – 17 marca br. do godz. 16:00
ArtykułSiłowanie na cła – UE odpowiada USA
W odpowiedzi na amerykańskie cła na stal i aluminium UE nałoży cła na towary z USA
WydarzenieWspółpraca z francuskim agentem handlowym – aspekty praktyczne i praw…
Webinarium dedykowane jest firmom, które rozważają eksport do Francji
WydarzenieWywóz towarów poza granice Unii Europejskiej
Seminarium skierowane jest do MŚP z woj. podlaskiego, które chcą rozwijać swoją działalność na nowyc…
WydarzenieJapanese Food and Beverage Days
Wirtualne spotkania b2b dla importerów z sektora spożywczego
-
Artykuł
Firmy z kapitałem zagranicznym a polski eksport
W 2022 r. 82,1 proc. firm z kapitałem zagranicznym generowało przychody ze sprzedaży na eksport
ArtykułPoprawiają się nastroje polskich przedsiębiorców
Nowy odczyt MIK jest wyższy od zeszłorocznego o 6,3 pkt.
ArtykułObroty handlu zagranicznego (styczeń-listopad 2023)
W porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. eksport wzrósł o 0,1 proc., a import spadł o 8,4 proc.
ArtykułDuński Vestas inwestuje w Polsce
Po uruchomieniu produkcji firma zatrudniać będzie około 2,5 tys. osób
-
Wydarzenie
Spotkanie "Biznes przy Kawie – Kielce"
Spotkanie biznesowe w Kielcach dedykowane przedsiębiorcom z województwa świętokrzyskiego
WydarzenieSzwajcaria, Austria – możliwości i zasady współpracy handlowej i świadczeni…
Celem wydarzenia jest wspieranie rozwoju eksportu i inwestycji zagranicznych przez przedsiębiorstwa …
WydarzenieZastosowanie Al na rynku chorwackim i słoweńskim
Zastosowania sztucznej inteligencji – wymiana doświadczeń i najlepsze praktyki z rynku chorwackiego …
WydarzenieGo Global – Kujawsko-Pomorski Biznes na Bliskim Wschodzie
Wydarzenie organizowane w ramach projektu „Promocja gospodarki regionalnej” dedykowane jest MŚP z ku…
WydarzenieŚniadanie Biznesowe w Toruniu
Szkolenie jest skierowane do przedsiębiorców z województwa kujawsko-pomorskiego, którzy planują zagr…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.