Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Branże > Usługi > Usługi kulturalne i rekreacyjne
Branża

Usługi kulturalne i rekreacyjne

Kategoria usług kulturalnych i rekreacyjnych jest trudna do zdefiniowania i w wielu przypadkach łączy się z innymi pokrewnymi dziedzinami. Głównymi partnerami Polski w tym sektorze pod kątem wartości wyeksportowanych usług są Niemcy, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. W 2020 roku eksport usług kulturalnych i rekreacyjnych stanowił 1,2% polskiego eksportu usług.

sektor kreatywny

Do sektora zaliczane są przede wszystkim przedsiębiorstwa zajmujące się następującymi dziedzinami: dziedzictwem kulturowym; książkami i prasą; architekturą; sztukami performatywnymi; sztukami audiowizualnymi i mediami; reklamą.

Definicja sektora

Branża jest oznaczona kodem SK według klasyfikacji BPM6. Usługi kulturalne i rekreacyjne obejmują usługi audiowizualne i powiązane z nimi opłaty, takie jak: opłaty związane z produkcją filmów, programów radiowych i telewizyjnych, nagrań muzycznych. Zaliczane do tej kategorii są również usługi edukacyjne, medyczne oraz pozostałe usługi świadczone dla ludności.

Wartość eksportu branży z Polski [mln EUR]

2018
2019
2020
2021
747,4 Wzrost 13% od 2017
844,9 Wzrost 13% od 2018
787,5 Spadek -7% od 2019
848,8 Wzrost 8% od 2020
źródło: Eurostat, International Trade in Services

Spis treściTable of contents

Powiązane treści

  • Wszystko
  • Aktualności (11)
  • Wiedza (5)
  • Kalendarz (11)
  • Centrum Wsparcia (46)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.