Portal do świata polskiego eksportu

Trade.gov.pl

Czytaj tylko te treści, które Cię interesują -  dopasuj Trade do siebie

Strona główna > Branże > Usługi > Usługi kulturalne i rekreacyjne

Usługi kulturalne i rekreacyjne

Kategoria usług kulturalnych i rekreacyjnych jest trudna do zdefiniowania i w wielu przypadkach łączy się z innymi pokrewnymi dziedzinami. Głównymi partnerami Polski w tej branży pod kątem wartości wyeksportowanych usług są Niemcy, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. W 2020 roku eksport branży stanowił 1,2% polskiego eksportu usług.

Do branży zaliczane są przede wszystkim przedsiębiorstwa zajmujące się następującymi dziedzinami: dziedzictwem kulturowym; książkami i prasą; architekturą; sztukami performatywnymi; sztukami audiowizualnymi i mediami; reklamą.

Obrazek dekoracyjny

Definicja branży

Branża jest oznaczona kodem SK według klasyfikacji BPM6. Usługi kulturalne i rekreacyjne obejmują usługi audiowizualne i powiązane z nimi opłaty, takie jak: opłaty związane z produkcją filmów, programów radiowych i telewizyjnych, nagrań muzycznych. Zaliczane do tej kategorii są również usługi edukacyjne, medyczne oraz pozostałe usługi świadczone dla ludności.

Wartość eksportu branży z Polski [mln EUR]

2018
2019
2020
2021
747,4 Wzrost 13% od 2017
844,9 Wzrost 13% od 2018
787,5 Spadek -7% od 2019
848,8 Wzrost 8% od 2020
źródło: Eurostat, International Trade in Services

Powiązane treści

  • Wszystko
  • Aktualności (3)
  • Wiedza (2)
  • Kalendarz (2)
  • Centrum Wsparcia (50)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.