Japonia – czwarty importer żywności na świecie
03.10.2023
Zgodnie z raportem Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR), produktami o potencjale eksportowym z Polski do Japonii są:
- drób, w tym mięso drobiowe oraz puch i pierze,
- wołowina,
- mleko i produkty mleczarskie,
- produkty ekologiczne,
- mrożone owoce,
- słodycze i napoje bezalkoholowe,
- ekskluzywne prezenty.
Japonia jest czwartym największym importerem żywności na świecie. Japońscy konsumenci są gotowi zaakceptować wyższe ceny w zamian za wyższą jakość i wygodę. Zwracają uwagę na bezpieczeństwo żywności i możliwość śledzenia pochodzenia produktu. Często w stosunku do żywności używa się terminów anzen i anshin, które oznaczają „bezpieczeństwo” i „spokój umysłu”.
Załączniki
Analiza sektora rolno-spożywczego Japonii
Raport Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR)
Japonia_analiza_sektora_rolno_spozywczego_KOWR_2021.pdf
PDF (1,57MB)
- Wszystko
- Aktualności (55)
- Wiedza (28)
- Kalendarz (131)
- Centrum Wsparcia (58)
-
Wydarzenie
E-commerce – sposób na ekspansję na rynek japoński
Japonia to czwarty największy rynek e-commerce na świecie. W 2021 roku jego wartość wyniosła 128,3 m…
ArtykułZdobądź Azję z programem promocji dla polskich przedsiębiorstw
MRiT przygotowało program promocji dla firm zainteresowanych ekspansją na rynki azjatyckie
-
Artykuł
Halal: produkty i certyfikacja
Islam jest drugą pod względem liczby wyznawców religią świata. W ostatnich latach odnotowano wzrost …
ArtykułEksport jabłek do Wietnamu
Siedem lat temu Wietnam otworzył się na import jabłek z Polski. Od tego czasu kraj ten pozostaje nas…
-
Wydarzenie
Rekrutacja firm z Łódzkiego na targi WINO 2024
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zaprasza przedsiębiorstwa z regionu łódzkiego o statusie M…
WydarzenieStoisko PAIH na targach Natural Products Expo West 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza firmy z branży produktów naturalnych (żywność, napoje, k…
-
Oferta wsparcia
Szkolenia i webinaria z zakresu handlu zagranicznego
Dzięki szkoleniom oferowanym przez KIG pozyskasz nowe lub zaktualizujesz dotychczasowe informacje w …
Oferta wsparciaPlatforma ePing SPS & TBT
Platforma ePing SPS & TBT jest bezpłatnym narzędziem na poziomie Światowej Organizacji Handlu (WTO),…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.