Jak rozpocząć sprzedaż internetową w Indiach?
03.10.2023

Indie są krajem wielu możliwości, choć nie jest to rynek polecany dla początkujących eksporterów. To największa demokracja świata, ale utrzymująca liczne utrudnienia w dostępie do rynku, z istotną rolą biurokracji i powiązań nieformalnych. Za kilka lat Indie zostaną jednak najliczniejszym krajem na świecie, a większość mieszkańców to osoby poniżej 35. roku życia. Klasa średnia jest szacowana w Indiach na około 20% ludności. W liczbach bezwzględnych to około 280 milionów czyli więcej niż połowa populacji Unii Europejskiej!
Handel internetowy napędza powszechne używanie smartfonów i stopniowy wzrost zamożności społeczeństwa. Istotną rolę odgrywa duża populacja miejska w zatłoczonych metropoliach. Pandemia covid przyzwyczaiła indyjskich konsumentów do zakupów online.
Najłatwiejszym i najwygodniejszym sposobem rozpoczęcia sprzedaży online w Indiach jest wykorzystanie platform typu marketplace, takicj jak Amazon, Myntra lub Flipkart. Sprzedawca nie musi skupiać się na rozwoju logistyki i płatności. Dla zagranicznych sprzedawców formalności obejmują rejestrację firmy, uzyskanie numeru podatkowego oraz otwarcia rachunku bankowego. Zagraniczne firmy najczęściej decydują się na założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością („a private limited company”).
Jeśli chodzi o social media, to w 2021 r. WhatsApp miał w Indiach 530 milionów użytkowników, YouTube – 448 milionów, Facebook – 410 milionów, Instagram – 210 milionów , a Twitter – 17,5 miliona.
Ambitni eksporterzy z Polski, np. producenci kosmetyków, czy zabawek, nie mogą zignorować indyjskiego rynku.
- Wszystko
- Aktualności (54)
- Wiedza (43)
- Kalendarz (312)
- Centrum Wsparcia (61)
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na Beauty Istanbul 2025
PAIH zaprasza polskich przedsiębiorców branży kosmetycznej do udziału w targach Beauty Istanbul 2025
WydarzenieInnowacje w sektorze produkcyjnym
PAIH zaprasza na webinarium pt. „Innowacje w sektorze produkcyjnym – poznaj możliwości z EIT Manufac…
-
Artykuł
Wzrost produkcji nart i snowboardów w UE
Według danych Eurostat w 2022 r. kraje UE wyprodukowały 4,8 mln par nart i snowboardów
ArtykułPolska eksportuje piękno: dynamika wzrostu w branży kosmetycznej
Eksport kosmetyków z Polski w latach 2020-2022 wzrósł o 24 proc.
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na EMAF 2025
PAIH zaprasza polskie firmy z sektora przemysłowego do udziału w targach EMAF 2025 w Portugalii
WydarzenieStoisko PAIH na The International Fair of Technics and Technical Achievemen…
PAIH zaprasza do udziału w targach techniki The International Fair of Technics and Technical Achieve…
-
Oferta wsparcia
Misje gospodarcze
Wejście na wybrany rynek zagraniczny oraz promocja towaru/usługi na tym rynku. Jeśli planujesz ekspa…
Oferta wsparciaLegalizacja dokumentów handlowych i eksportowych
Legalizacja jest urzędowym uwierzytelnieniem dokumentów handlowych, a jej potrzeba wynika z dyspozyc…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.