Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (923)
- Kalendarz (1737)
-
Wydarzenie
Hybrydowa giełda kooperacyjna podczas GITEX Europe 2025
Ośrodek EEN przy PARP zaprasza do udziału w międzynarodowej giełdzie kooperacyjnej dla branży IT/ICT
ArtykułEra zmian w e-commerce wyzwaniem dla logistyki
Czas realizacji dostawy to przewaga konkurencyjna w e-commerce
ArtykułRynki nietradycyjne – szansa dla firm czy strata czasu?
Zbyt rzadko rozważany jest eksport na rynki afrykańskie czy latynoamerykańskie
ArtykułPolska silnie obecna na Foodex Japan 2025 – podsumowanie
W wydarzeniu uczestniczyło 40 polskich firm, które zaprezentowały swoje produkty
-
Artykuł
Przedsiębiorco, rozwijaj swoją firmę
Typowa wielkość inwestycji Funduszu w jeden projekt to od 3 do 20 mln euro
ArtykułPrzegląd gospodarek europejskich – styczeń 2024 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułPolska trzecim eksporterem drobiu na świecie
W roku 2022 Polska wyeksportowała 1,6 mln ton tego mięsa i podrobów drobiowych
ArtykułUE wyeksportowała 32 mln ton odpadów w 2022 r.
Analitycy Eurostatu wskazują, że największym odbiorcą odpadów z UE była m.in. Turcja
ArtykułPrzetargi skierowane do firm z branży obronnej
Dział promocji handlu Ambasady Brazylii w Warszawie przekazuje informację o dwóch przetargach
-
Wydarzenie
Łódzkie na targach branży kosmetycznej COSMOPROF WORLDWIDE BOLOGNA 2025
COSMOPROF WORLDWIDE BOLOGNA to najbardziej wpływowe globalne wydarzenie poświęcone wszystkim aspekto…
WydarzenieDolnośląskie na BeautyAsia Singapore 2025
Zaproszenie skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorców z Dolnego Śląska
WydarzenieBiznes jest kobietą – inspiracja, wiedza, działanie
Webinarium dla kobiet, które pragną się rozwijać i skuteczniej działać w świecie dynamicznych zmian
WydarzenieZamówienia ONZ na rzecz Ukrainy
W ramach szkolenia pokazane będzie m.in. jak szukać informacji o aktualnych zamówieniach międzynarod…
WydarzenieOkreślenie i przygotowanie oferty inwestycyjnej gminy na Warmii i Mazurach
Szkolenie będzie wzmocnieniem umiejętności budowania pozytywnego wizerunku gminy w regionie jako atr…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.