Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (877)
- Wiedza (444)
- Kalendarz (1661)
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na Construct & Design 2025
PAIH zaprasza do udziału w targach Construct & Design 2025, które odbędą się w dniach 13-14 maja 202…
WydarzenieWarmia i Mazury w Korei Południowej
Invest Warmia i Mazury – trwa nabór na misję gospodarczą do Korei Południowej
ArtykułRekordowy wzrost handlu i inwestycji między Polską a Wielką Brytanią
Polskie firmy coraz częściej inwestują także w UK
PodcastEksport poza UE – jak korzystać z unijnych narzędzi
W 19. odcinku o barierach handlowych i narzędziach wspierających eksport na rynki pozaunijne
ArtykułPierwsza misja wyjazdowa branży GreenTech zakończona
W dniach 10-14 marca 2025 r. odbyła się pierwsza misja wyjazdowa dla polskich startupów do Madrytu
-
Artykuł
Niemcy – przegląd gospodarek UE – marzec 2024 r.
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułKatalog polskiej branży cyberbezpieczeństwa
Stwórz z PAIH katalog promujący polską branżę cyberbezpieczeństwa i ochrony danych!
ArtykułPolski rynek leasingu w czołówce europejskiej
5 miejsce w Europie, najszybszy rozwój w ostatnich 10 latach
ArtykułZdobądź Azję z programem promocji dla polskich przedsiębiorstw
MRiT przygotowało program promocji dla firm zainteresowanych ekspansją na rynki azjatyckie
-
Artykuł
Górnictwo w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach
Właściwie wszystkie kraje Ameryki Łacińskiej i Karaibów rozwijają produkcję górniczą jako pomocniczą…
ArtykułUmowa CETA w pigułce
UE należy do czołowych partnerów handlowych Kanady. Preferencyjne warunki dwustronnej współpracy opi…
ArtykułKanada – kraj wielu możliwości
Jeśli Twoimi pierwszymi skojarzeniami z Kanadą są syrop klonowy, hokej i śnieg, to najwyższa pora, ż…
ArtykułUbezpieczenia światowego handlu i inwestycji wzrosły o 11 proc.
2 biliony 630 miliardów dolarów wyniosła wartość ubezpieczonych w ubiegłym roku międzynarodowych inw…
ArtykułCzechy e-handlem stoją. To szansa dla polskich firm
Zaledwie 5 proc. polskich firm sprzedających towary online wysyła je za granicę. E-handel zyskuje je…
-
Wydarzenie
Misja gospodarcza na targi DMEA Berlin 2025
Zaproszenie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorców z Dolnego Śląska
WydarzenieEuropejskie Forum Rolnicze 2025
Celem wydarzenia jest m.in. promowanie innowacyjnych rozwiązań oraz dyskusje o wyzwaniach i przyszło…
WydarzeniePrzygotuj swój biznes B2B na sprzedaż online
Webinarium z cyklu Commerce Space – jak zaplanować i wdrożyć skuteczną strategię e-commerce w swojej…
WydarzenieTechnology & Business Cooperation Days 2025
Hybrydowe i stacjonarne spotkania kooperacyjne w ramach Hannover Messe 2025
WydarzenieWarsztaty dla startupów – budowanie strategii internacjonalizacji
Zdobądź praktyczną wiedzę i narzędzia do planowania ekspansji na rynki zagraniczne
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.