Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (990)
- Wiedza (531)
- Kalendarz (1805)
-
Artykuł
Polska i Maroko umacniają partnerstwo biznesowe
W 2023 roku wartość polskiego eksportu do Maroka wyniosła 865 mln euro
ArtykułPolski eksport żywności wobec globalnych wyzwań
Branża spożywcza staje przed koniecznością strategicznych dostosowań
ArtykułPoszukiwani producenci innowacyjnych leków i nutraceutyków
Włoska firma jest zainteresowana nawiązaniem współpracy komercyjnej
ArtykułRynek Europy Południowej – szanse i wyzwania dla polskich przedsiębiorców
Kluczem do sukcesu jest znajomość lokalnych uwarunkowań kulturowych
WydarzeniePrivate Label & Convenience Food Innovation Show 2025
PAIH zaprasza do udziału w konferencji i wystawie Private Label Convenience Food Innovation Show.
-
Artykuł
Polskie firmy z kontraktami ONZ za ponad 60 mln dolarów
Polskie firmy wyróżniają się przede wszystkim w sektorze dostaw żywności i napojów
ArtykułPrzewodnik po rynku – Szwajcaria
Przewodnik zawiera praktyczne wskazówki ułatwiające poruszanie się na szwajcarskim rynku
ArtykułRynek wołowiny w Singapurze
Głównymi dostawcami wołowiny są Australia, Brazylia oraz Stany Zjednoczone
ArtykułPolska na Eurosatory 2024 w Paryżu – podsumowanie
Stoisko narodowe zorganizowane przez PAIH wspierało promocję oferty ok. 20 polskich przedsiębiorstw
ArtykułSzansa na zagraniczną ekspansję. PARP ogłasza nabór dla MŚP na EXPO 2025
Szansa na wsparcie eksportu do krajów Azji Południowo-wschodniej
-
Artykuł
Niemcy: weryfikacja kontrahentów i zawieranie umów
Rynek niemiecki jest dla polskich przedsiębiorców jednym z najbardziej oczywistych kierunków ekspans…
ArtykułFirmy amerykańskie w Polsce. Kapitał dla rozwoju i bezpieczeństwa
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie (SGH) wraz z Amerykańską Izbę Handlową w Polsce (AmCham) przygoto…
ArtykułNarodowe style negocjacyjne
Osoby, które wchodzą w relacje biznesowe z obcokrajowcami, powinny znać specyfikę narodowego stylu n…
ArtykułBiznes w ZEA
Zjednoczone Emiraty Arabskie to druga co do wielkości gospodarka w świecie arabskim, tuż po Arabii S…
ArtykułBiznes w Maroku
Maroko to piąta co do wielkości gospodarka w Afryce. Kraj ten stanowi naturalny pomost pomiędzy Euro…
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na KazBuild & Aquatherm Almaty 2025
PAIH zaprasza polskie firmy do udziału w targach KazBuild & Aquatherm Almaty 2025 w ramach polskiego…
WydarzeniePolsko-Kenijskie Forum Biznesu 2025
PAIH zaprasza przedsiębiorców, instytucje oraz ekspertów do udziału w Polsko-Kenijskim Forum Biznesu…
WydarzenieArtykuły dla matek i dzieci w Chinach – trendy i szanse
Weź udział w webinarium PAIH i dowiedz się, jak skutecznie wprowadzić artykuły dla matek i dzieci na…
WydarzenieStoisko PAIH na EMAF 2025
PAIH zaprasza polskie firmy z sektora przemysłowego do udziału w targach EMAF 2025 w Portugalii
WydarzenieWymogi dla MŚP w zakresie zrównoważonego rozwoju
W programie webinarium m.in. źródła finansowania inwestycji przyjaznych środowisku
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.