Konferencja „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz
W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (748)
- Wiedza (316)
- Kalendarz (1264)
- Centrum Wsparcia (324)
-
Wydarzenie
Webinarium „Gdzie znaleźć informacje o eksporcie”
Najważniejsze strony internetowe dla eksporterów
ArtykułEkspansja zagraniczna polskich firm: jakość czy cena?
Aż 42 proc. firm uznaje konkurencyjność cenową za swoją silną przewagę na zagranicznym rynku
WydarzeniePLASMA 2024
Szansa na poznanie najnowszych trendów i innowacyjnych rozwiązań, w tym procesów powlekania plazmowe…
ArtykułPolska drugim eksporterem wyrobów tytoniowych na świecie
Na koniec 2023 roku wartość polskiego eksportu netto wyniosła 3,996 mld USD
ArtykułNowa szansa dla młodych firm EdTech. PARP ogłasza nabór
Celem działania jest wspieranie innowacyjnych startupów w zdobywaniu międzynarodowego doświadczenia
-
Artykuł
Malezja i Polska – współpraca handlowa i inwestycyjna
Rozwój współpracy może obejmować szereg obszarów
ArtykułDodatnie saldo handlowe Polski za 2023 rok
Polski eksport był wyższy o 1,4% w porównaniu z rokiem 2022
ArtykułDystrybutor z Rumunii poszukuje dostawców serów Brie i Camembert
Poszukiwany partner powinien być w stanie dostarczyć sery pakowane po 100g, 125g i 1000g
ArtykułWdrożenie systemu PoUS: Jakie zmiany czekają przedsiębiorców?
1 marca 2024 r. zostanie wdrożony nowy system celnego rejestrowania towarów
-
Podcast
Podcast: Jak sprawdzić, czy firma jest gotowa do eksportu?
Podcast: Jak samodzielnie sprawdzić czy firma jest gotowa do eksportu?
PodcastPodcast: Jak znaleźć kontrahenta zagranicznego?
Podcast: Jak znaleźć kontrahenta zagranicznego?
PodcastPodcast: Nabywanie kompetencji w zakresie eksportu
Podcast: Gdzie i w jaki sposób mogę nabyć kompetencje w zakresie eksportu?
WideoJak zacząć ekspansję? – pierwsze kroki
Webinar pn. „Jakie są pierwsze kroki w kierunku ekspansji?”
ArtykułObsługa klienta w e-commerce – najważniejsze informacje
Obsługa klienta ma wiele wymiarów. Ten podstawowy i widoczny to nasze interakcje z nim przed, w trak…
-
Wydarzenie
Startupy: jak pitchować, aby pozyskać inwestora i zapewnić rozwój biznesu
Startupy i scaleupy technologiczne w Norwegii tworzą najwięcej nowych miejsc pracy. Jest to prężnie …
WydarzenieStart do eksportu dla sektora MŚP
Podczas spotkania poruszane będą tematy związane z bezpośrednimi korzyściami osiąganymi przez ekspor…
Wydarzenie“Cross-border e-commerce: wybrane aspekty prawne w handlu transgranicznym&#…
Rosnąca popularność handlu elektronicznego stwarza polskim eksporterom dodatkowe możliwości ekspansj…
WydarzenieEksport do Chin przez Cross border e-commerce
Cross border e-commerce (CBEC) daje polskim przedsiębiorcom możliwości dostępu do chińskiego rynku n…
WydarzeniePorozmawiajmy o zagranicznym biznesie – ABC eksportu
Jeśli stawiasz pierwsze kroki eksportowe lub szukasz nowych inspiracji to Wielkopolski Fundusz Rozwo…
-
Instytucja
Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki
Podlegające samorządowi województwa Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki udziela wsparcia dla firm, k…
InstytucjaUrząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie
Celem instytucji jest wsparcie firm w procesie ich internacjonalizacji, między innymi poprzez dostar…
InstytucjaCOIE – kujawsko-pomorskie
Kujawsko-Pomorskie Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów (K-PCOIE) zostało zainaugurowane w 2011 …
InstytucjaUrząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, Departament Gos…
Jest administracją samorządową szczebla wojewódzkiego – instytucją publiczną zapewniającą bezpłatn…
InstytucjaUrząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Departament Rozwoju i Innowacji…
Lubuskie przedsiębiorstwa rozpoczynające działalność eksportową oraz działające już na rynkach zagra…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.