Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (853)
- Wiedza (421)
- Kalendarz (1608)
- Centrum Wsparcia (349)
-
Artykuł
Mołdawia rośnie w IT
Technologie odpowiadają już za ponad 5 proc. PKB kraju. To więcej niż tradycyjny przemysł winiarski
WydarzenieSelectUSA Investment Summit 2025
PAIH zaprasza na webinarium z zakresu możliwości eksportu i inwestycji w USA, które wciąż są jednym …
WydarzenieOdbudowa systemu energetycznego Ukrainy
PAIH zaprasza polskich przedsiębiorców na hybrydowe spotkanie poświęcone odbudowie ukraińskiego syst…
WydarzenieSzkolenie PAIH dla przedsiębiorców w Gdańsku
PAIH zapraszają przedsiębiorców z woj. pomorskiego na szkolenie z zakresu międzynarodowych zamówień …
ArtykułWymiana handlowa USA – UE i UK
Wojna handlowa rzuca cień na dynamiczny rozwój relacji gospodarczych między USA a Europą
-
Artykuł
Polskie produkty spożywcze podbijają Bangkok
W nowo otwartym centrum Phenix Food Wholesale Hub rozpoczął działalność polski pawilon
ArtykułDynamiczny rozwój polskich inwestycji za granicą
Wartość polskich BIZ za granicą wzrosła w 2023 r. o 64 proc. względem poprzedniego roku
ArtykułSprzedaż zagraniczna – kierunek Rumunia (e-commerce w praktyce)
Rośnie popularność polskich sklepów internetowych w Rumunii
ArtykułWzrost zielonego eksportu Polski
W 2022 r. udział Polski w światowym zielonym eksporcie wyniósł 35 mld USD
ArtykułPolska na Collision 2024 w Toronto – podsumowanie
Tegoroczna edycja przyciągnęła ok. 40 tys. uczestników z całego świata
-
Artykuł
Relacje polsko – węgierskie
„Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli i do szklanki”, krótka rymowanka funkcjonuje obecnie zarów…
ArtykułWęgry – charakterystyka rynku
Węgry to państwo w Europie Środkowej bez dostępu do morza ale z piękną stolicą w Budapeszcie, znany…
ArtykułKultura biznesu w USA
Poznanie kultury biznesu Stanów Zjednoczonych jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w amerykańskim ś…
ArtykułNiderlandy: charakterystyka rynku
Królestwo Niderlandów to wysoko rozwinięta i otwarta gospodarka, w której kluczową rolę odgrywa hand…
ArtykułRozwój sektora medycznego przy wsparciu PARP
Rozwiązania i technologie, które mogą lepiej chronić zdrowie oraz podnosić jakość życia, postępują n…
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na KIHE 2025
PAIH zaprasza do udziału w targach KIHE 2025, które odbędą się w dniach 21-23 maja 2025 r. w Ałmaty,…
WydarzeniePolsko-Mongolskie Forum Gospodarcze
Forum będzie okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych i wzmocnienia współpracy handlowej po…
WydarzenieSeminarium szkoleniowe na żywo Access2Markets
Access2Markets ma pomóc przedsiębiorstwom znaleźć niezbędne informacje w handlu międzynarodowym
WydarzenieWebinarium PAIH – Branża kosmetyczna w Wielkiej Brytanii
Trendy, regulacje i szanse dla polskich firm kosmetycznych na rynku UK
WydarzeniePolskie stoisko na Japan IT Week Spring 2025 w Tokio
PARP organizuje stoisko narodowe podczas największych na świecie targów IT
-
Instytucja
Klaster Silesia Automotive & Advanced Manufacturing
Klaster SA&AM tworzy platformę współpracy dla producentów sektora motoryzacyjnego, celem budowania r…
Oferta wsparciaOrganizacja polskich stoisk narodowych na zagranicznych targach rolno-spoży…
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa odpowiada za organizację polskich stoisk narodowych na zagraniczn…
InstytucjaPolska Izba Turystyki (PIT)
Polska Izba Turystyki jest największą ogólnopolską organizacją samorządu gospodarczego przemysłu tur…
InstytucjaPolska Izba Producentów na Rzecz Obronności Kraju (PIPnROK)
Polska Izba Producentów na Rzecz Obronności Kraju jest dobrowolną, samorządową organizacją polskich …
InstytucjaKlaster Zrównoważona Infrastruktura
Klaster Zrównoważona Infrastruktura jest to największy w Polsce klaster propagujący i wdrażający do…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.