Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (957)
- Wiedza (500)
- Kalendarz (1787)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Artykuł
Polska popiera plan Maroka – nowe szanse dla eksporterów
Nowe perspektywy dla polskich eksporterów zainteresowanych rynkiem marokańskim
WydarzenieE-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm, Kielce
Bezpłatne szkolenie o cross-border e-commerce dla MŚP z województwa świętokrzyskiego
ArtykułE-commerce wchodzi w sezon jesiennych zakupów z solidnym wynikiem
We wrześniu 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 110,663 mld PLN
ArtykułKanada – rosnący partner gospodarczy Polski i Unii Europejskiej
Perspektywy dla unijnych, w tym polskich eksporterów
-
Artykuł
Polskie stoisko narodowe na targach ANUGA 2025 – podsumowanie
W wydarzeniu uczestniczyło 40 polskich firm, które zaprezentowały swoje produkty
ArtykułNowa fabryka słodyczy w Opatówku obsłuży głównie rynki eksportowe
Polska wzmacnia pozycję w branży FMCG
ArtykułPolska branża czekoladowa zyskuje na znaczeniu w eksporcie
Słodycze trafiają do ponad 50 krajów na wszystkich kontynentach
ArtykułPAIH Forum Biznesu 2025 coraz bliżej!
Wsparcie biznesu, w tym eksportu – ruszyła rejestracja
ArtykułSenegal otwiera drzwi dla polskiego górnictwa
W dniach 9-10 października odbyła się misja gospodarcza polskich firm z sektora górniczego
-
Artykuł
Eksport żywności do USA – pierwsze kroki i wymogi FDA, część 1/2
Pod który urząd lub urzędy podlega dany produkt
ArtykułSieć Zagranicznych Biur Handlowych PAIH
ZBH pomagają firmom m.in. zdobywać nowe rynki, rozpoczynać i rozwijać eksport
ArtykułKultura biznesu w Tajlandii
Tajlandia to dynamicznie rozwijający się rynek o ogromnym potencjale dla przedsiębiorców
ArtykułSzanse dla polskich eksporterów w Argentynie, część 2/2
Atrakcyjny partner do komplementarnej współpracy
ArtykułArgentyna – potencjał gospodarczy i bogactwo sektorów, część 1/2
Jeden z najbardziej obiecujących kierunków eksportowych
-
Wydarzenie
Forum Biznesu Polska-Armenia
PAIH oraz Enterprise Armenia, zapraszają polskie firmy do udziału w Forum Biznesu Polska-Armenia
WydarzenieSerbia – okno na Bałkany
PAIH zaprasza na webinarium pt. „Serbia – okno na Bałkany”. Wydarzenie odbędzie się 30 października …
WydarzeniePolskie Mosty Technologiczne – co musisz wiedzieć, żeby otrzymać grant?
PAIH zaprasza przedsiębiorców na webinarium pn. „Polskie Mosty Technologiczne – co musisz wiedzieć, …
WydarzenieKonferencja FinTech Maroko-Polska
Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Rabacie oraz Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza…
WydarzenieE-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
PAIH wraz z KIG, Izbą Przemysłowo-Handlową w Białymstoku i Amazon zaprasza na szkolenie pt. „E-ekspo…
-
InstytucjaPolska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)
Jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem…
InstytucjaPolski Fundusz Rozwoju (PFR)
Jesteśmy instytucją, która koordynuje działania Systemu Instytucji Rozwoju. Priorytetami naszej dzia…
InstytucjaPolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Wspiera eksportujących przedsiębiorców w trzech głównych obszarach: dofinansowania do działań promoc…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.
