Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (868)
- Wiedza (439)
- Kalendarz (1652)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na Food & Hospitality Malaysia 2025
PAIH zaprasza do udziału w targach Food & Hospitality Malaysia 2025.
ArtykułPsychologia handlu – jak uniknąć pułapki perfekcjonizmu
Jest taki moment, kiedy zamiast kolejnej korekty katalogu, warto po prostu wysłać go w świat
ArtykułRolnictwo w Ameryce Łacińskiej
Kraje Ameryki Łacińskiej należą do czołówki światowych eksporterów produktów rolnych
ArtykułTeam Poland dla Ukrainy
Sześć instytucji rozwoju łączy siły, by wspierać ekspansję polskich firm na rynku ukraińskim
WydarzenieMisja biznesowa PPCC do Sao Paulo
PPCC zaprasza przedsiębiorców do udziału w misji biznesowej do Sao Paulo.
-
Artykuł
Polska na Intersolar 2025 – podsumowanie
W tym roku na Intersolar swoja ofertę prezentowało 2 737 wystawców
ArtykułFrancja trzecim partnerem eksportowym Polski
W I kwartale 2025 roku udział Francji w polskim eksporcie wyniósł 6 proc.
ArtykułZrównoważony rozwój UE – raport SDG 2025
Czy Unia Europejska skutecznie realizuje cele zrównoważonego rozwoju?
ArtykułE-commerce w kwietniu na fali wzrostu
W kwietniu 2025 r. obroty w handlu detalicznym były o 7,4 proc. wyższe niż w kwietniu 2024 r.
ArtykułHigh Point Market 2025 – budowanie marki polskich mebli w USA
Udział w pierwszych edycjach warto wykorzystać do zebrania informacji o potrzebach rynku
-
Artykuł
Narzędzia wsparcia przedsiębiorców oferowane przez UE i WTO
Systemowe wsparcie eksportu nie kończy się na Polsce – działa też za granicą
ArtykułCzy administracja publiczna wspiera polskich przedsiębiorców?
Poznaj narzędzia wspierające eksport i dowiedz się, gdzie szukać pomocy
ArtykułLitewski rynek fintech
Sukces Litwy opiera się przyjaznych regulacjach, nowoczesnej infrastrukturze i dostępie do rynku UE
ArtykułNiderlandy – brama do Europy Zachodniej dla polskich przedsiębiorców
W 2023 r. Niderlandy były 4. rynkiem eksportowym dla polskich towarów i 5. dostawcą do Polski
ArtykułKultura biznesu w Danii
Dania wyróżnia się kulturą pracy opartą na zaufaniu, równości i przejrzystości
-
Wydarzenie
Jak eksportować żywność do Australii
PAIH oraz KOWR zapraszają przedsiębiorców na webinarium.
WydarzenieMisja gospodarcza PAIH do Peru
PAIH zaprasza polskich przedsiębiorców do udziału w misji gospodarczej do Peru.
WydarzenieSpotkanie biznesowe z PAIH w Sanoku
PAIH) zaprasza przedsiębiorców z województwa podkarpackiego na “Spotkanie biznesowe z PAIH”.
WydarzeniePolskie stoisko na Tokyo Game Show 2025 w Japonii
PARP organizuje stoisko narodowe na wiodącej imprezie dla branży gamingowej
WydarzenieSALMED 2026
Targi branży medycznej Salmed odbędą się w dniach 19-20 maja 2026 r. w Poznaniu.
-
Instytucja
Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP)
Jednym z obszarów działalności ARP S.A. w ramach usług finansowych jest wsparcie działalności proeks…
InstytucjaPolska Agencja Kosmiczna (POLSA)
POLSA odpowiada za promocję polskiego sektora kosmicznego w kraju i za granicą
InstytucjaKrajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR)
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi działalność promocyjną i informacyjną, mającą na celu pr…
InstytucjaNarodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR)
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) to agencja rządowa wspierająca rozwój innowacyjnej gospodark…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.