Eksport do Chin – szansa dla branży zoologicznej
26.01.2023
Raport firmy konsultingowej iiMedia Research wykazał, że wzrost chińskiej branży zoologicznej w sektorze zwierząt domowych w 2022 r. oszacowano na 25,2 proc. r/r, dzięki czemu osiągnął on wartość 493,6 mld juanów (70,7 mld dol.). Do 2025 roku spodziewany jest wzrost do wartości 811,4 mld juanów (116,2 mld dol.). W latach 2017-2021 chiński sektor zwierząt domowych zwiększył się niemal dwukrotnie.
Według chińskiej białej księgi nt. sektora zwierząt domowych, opublikowanej przez JD.com – jednego z chińskich gigantów handlu elektronicznego, w 2021 r. ponad 91 mln gospodarstw domowych miało zwierzęta domowe, a w 2022 r. liczbę tę oszacowano na ponad 100 mln. W sektorze zwierząt domowych dominuje pokolenie lat 90., które stanowi 46 proc. konsumentów.
Na rynku produktów konsumpcyjnych dla zwierząt domowych największa konkurencja występuje w obszarze takich produktów, jak inteligentne urządzenia gospodarstwa domowego, karma oraz opieka zdrowotna.
Niedawny raport, opublikowany wspólnie przez Roland Berger i T-mall – internetową platformę zakupową chińskiego giganta handlu elektronicznego Alibaba, wykazał, że poziom konsumpcji generowany przez chińskich właścicieli zwierząt domowych niekoniecznie jest powiązany z wysokością ich dochodów, lecz z tym, jak bardzo dbają o swoje zwierzęta. Ponad 65 proc. ankietowanych o wysokiej aktywności konsumpcyjnej było konsumentami o niskiej aktywności zakupowej na platformie T-mall.
Do 2026 r. chiński rynek karmy dla zwierząt domowych osiągnie wartość 114 mld juanów (16,3 mld dol.), przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu na poziomie 17 proc. Pokolenia lat 80. i 90. będą najliczniejszą grupą konsumentów w tym sektorze.
Wraz ze wzrostem liczby właścicieli zwierząt domowych w Chinach i rosnącymi oczekiwaniami jakościowymi coraz bardziej widoczny staje się nieunikniony popyt na karmę. To niepowtarzalna szansa dla polskich firm związanych z branżą zoologiczną. Jako że konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, głównymi szansami i wyzwaniami dla rozwoju przedsiębiorstwa stanie się zaspokojenie popytu, zbudowanie kanałów dystrybucji, wyróżnienie produktów i udoskonalenie łańcucha dostaw.
Źródło: ZBH Szanghaj
- Wszystko
- Aktualności (18)
- Wiedza (11)
- Kalendarz (37)
- Centrum Wsparcia (41)
-
Wydarzenie
Eksport do Chin przez Cross border e-commerce
Cross border e-commerce (CBEC) daje polskim przedsiębiorcom możliwości dostępu do chińskiego rynku n…
WydarzenieUzyskaj graniczne dokumenty jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych
Nowa e-usługa dla eksporterów i importerów art. rolno-spożywczych
-
Artykuł
Polska borówka amerykańska na światowym poziomie
Polska jest już potęgą w produkcji amerykańskiej borówki
ArtykułChińskie biura podróży mogą już organizować wyjazdy do Polski
Od 10 sierpnia 2023 r., po trzech latach przerwy związanych z pandemią Covid-19, chińskie biura podr…
-
Podcast
Tajemnice Wschodniego Giganta: Handel i Inwestycje w Chinach i Hong Kongu
W czwartym podcaście Trade ON AIR o tematach związanych z Doliną Rzeki Perłowej.
-
Wydarzenie
Eksport do Chin przez Cross border e-commerce
Cross border e-commerce (CBEC) daje polskim przedsiębiorcom możliwości dostępu do chińskiego rynku n…
WydarzenieUzyskaj graniczne dokumenty jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych
Nowa e-usługa dla eksporterów i importerów art. rolno-spożywczych
-
Oferta wsparcia
Eliminacja barier w dostępie do rynków poza UE
Możesz uzyskać wsparcie Ministerstwa w zakresie eliminacji lub przynajmniej obniżenia uciążliwości b…
Oferta wsparciaProgram Dopłaty do Oprocentowania Kredytów Eksportowych (DOKE)
Program Dopłaty do Oprocentowania Kredytów Eksportowych (DOKE) to mechanizm zapewniający kredytobior…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.