Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Wartość segmentu karmy dla zwierząt w Chinach wciąż rośnie
Artykuł

Wartość segmentu karmy dla zwierząt w Chinach wciąż rośnie

W Chinach, według danych Deloitte, jest coraz więcej gospodarstw, w których mieszkają zwierzęta domowe – w ciągu ostatniej dekady ich liczba wzrosła o ponad 100 proc. Głównymi konsumentami w tym segmencie jest pokolenie lat 80. i 90., które dzięki wyższym dochodom oraz wiedzy na temat karmienia i pielęgnacji zwierząt jest skłonne przeznaczyć na swoje zwierzęta większe sumy.

Spośród najdynamiczniej rozwijających się produktów w tym segmencie jest karma. Do 2026 r. chiński rynek karmy dla zwierząt domowych osiągnie wartość 114 mld juanów (16,3 mld dol.), przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu na poziomie 17 proc.

Karma dla zwierząt

W podziale na kategorie największy udział w rynku ma karma dla zwierząt domowych (86 proc.). W podkategoriach wzrosła sprzedaż karmy pieczonej, suszonej i liofilizowanej. Natomiast segment mokrej karmy dopiero się rozwija. Ze względu na wyższe standardy surowców wykorzystywanych do produkcji oraz restrykcje dotyczące przechowywania niewielu jest jeszcze graczy, którzy koncentrują się na tym segmencie. Coraz większą popularnością na rynku cieszą się przysmaki dla zwierząt i prognozuje się ich dalszy wzrost. 

Konkurencja w segmencie karmy dla zwierząt domowych nie jest silnie skoncentrowana. Udział w rynku dziesięciu największych marek karmy dla zwierząt domowych wyniósł zaledwie 18,6 proc. Mimo że międzynarodowe marki, takie jak Royal Canin, Whiskas, Pedigree oraz ProPlan i Friskies od dawna zajmują wiodące pozycje, to wraz ze stopniowym wzrostem krajowej produkcji ich udział się osłabił. W 2021 r. chińska marka Wanpy zajęła drugie miejsce w sektorze (po marce Royal), podczas gdy inne chińskie marki, takie jak NatureBridge i PureNature, również zyskały zauważalną pozycję w rankingu.

Międzynarodowe przedsiębiorstwa produkujące karmę dla zwierząt domowych często stosują strategie wielomarkowe, aby objąć swym zasięgiem różne odmiany, kategorie i przedziały cenowe. Zdominowały one sektory high-end i super-high-end. Z kolei chińskie marki krajowe stawiają na strategię jednej marki, aby otworzyć rynek, wprowadzając hitowe produkty, a następnie rozszerzać kategorie produktowe.

Główne kanały sprzedaży karmy dla zwierząt

Dzięki dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce sprzedaż karmy dla zwierząt domowych za pośrednictwem kanałów e-commerce stale rośnie, osiągając udział 61 proc. w ogólnej sprzedaży rynkowej w 2021 roku.

Najważniejszym kanałem e-commerce jest platforma Tmall, która kładzie nacisk na zróżnicowanie produktów i budowanie marki. JD.com opiera się na swoim systemie logistycznym, nadając priorytet terminowej dostawie i doświadczeniu użytkownika. Pojawiające się platformy handlu elektronicznego w mediach społecznościowych, takie jak Douyin, generują ruch poprzez krótkie filmy związane ze zwierzętami i transmisje na żywo.

Najważniejszymi scenariuszami rozwojowymi są stacjonarne sklepy zoologiczne i szpitale dla zwierząt. Wysokiej jakości sieciowe sklepy zoologiczne integrują produkty, usługi i rozrywkę. Na przykład sieć sklepów zoologicznych Favor Pets zapewnia kompleksowe zaopatrzenie dla zwierząt domowych – karmę dla zwierząt domowych, usługi oraz inne produkty zarówno pod markami własnymi, jak i współpracującymi.

Źródło: ZBH Szanghaj

  • Wszystko
  • Aktualności (17)
  • Wiedza (10)
  • Kalendarz (31)
  • Centrum Wsparcia (41)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.