Jak rozpocząć sprzedaż internetową w Indiach?
03.10.2023
Indie są krajem wielu możliwości, choć nie jest to rynek polecany dla początkujących eksporterów. To największa demokracja świata, ale utrzymująca liczne utrudnienia w dostępie do rynku, z istotną rolą biurokracji i powiązań nieformalnych. Za kilka lat Indie zostaną jednak najliczniejszym krajem na świecie, a większość mieszkańców to osoby poniżej 35. roku życia. Klasa średnia jest szacowana w Indiach na około 20% ludności. W liczbach bezwzględnych to około 280 milionów czyli więcej niż połowa populacji Unii Europejskiej!
Handel internetowy napędza powszechne używanie smartfonów i stopniowy wzrost zamożności społeczeństwa. Istotną rolę odgrywa duża populacja miejska w zatłoczonych metropoliach. Pandemia covid przyzwyczaiła indyjskich konsumentów do zakupów online.
Najłatwiejszym i najwygodniejszym sposobem rozpoczęcia sprzedaży online w Indiach jest wykorzystanie platform typu marketplace, takicj jak Amazon, Myntra lub Flipkart. Sprzedawca nie musi skupiać się na rozwoju logistyki i płatności. Dla zagranicznych sprzedawców formalności obejmują rejestrację firmy, uzyskanie numeru podatkowego oraz otwarcia rachunku bankowego. Zagraniczne firmy najczęściej decydują się na założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością („a private limited company”).
Jeśli chodzi o social media, to w 2021 r. WhatsApp miał w Indiach 530 milionów użytkowników, YouTube – 448 milionów, Facebook – 410 milionów, Instagram – 210 milionów , a Twitter – 17,5 miliona.
Ambitni eksporterzy z Polski, np. producenci kosmetyków, czy zabawek, nie mogą zignorować indyjskiego rynku.
- Wszystko
- Aktualności (50)
- Wiedza (35)
- Kalendarz (215)
- Centrum Wsparcia (62)
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na For Beauty 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie firmy do uczestnictwa w targach kosmetycznych FO…
WydarzenieFruit Day by Moldova Fruct 2024
Fruit Day by Moldova Fruct to ważne wydarzenie dla sektora ogrodniczego, które odbywa się w Mołdawii…
-
Artykuł
Match4Health 2023 – hybrydowe spotkania b2b
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza na Match…
ArtykułUE znosi ograniczenia importu żywności z Japonii
Unia Europejska, Norwegia i Islandia zniosły restrykcje dotyczące importu produktów spożywczych z Ja…
-
Artykuł
Halal: produkty i certyfikacja
Islam jest drugą pod względem liczby wyznawców religią świata. W ostatnich latach odnotowano wzrost …
ArtykułSenegal – co eksportować i w co inwestować?
Senegal jest jednym z najważniejszych partnerów handlowych Polski w Afryce Zachodniej. Dominującą po…
-
Wydarzenie
Australian Healthcare Week 2024
Australian Healthcare Week to największe i najbardziej wpływowe targi opieki zdrowotnej na półkuli p…
-
Oferta wsparcia
Organizacja polskich stoisk narodowych na zagranicznych targach rolno-spoży…
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa odpowiada za organizację polskich stoisk narodowych na zagraniczn…
InstytucjaStowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych
Głównym celem Stowarzyszenia jest reprezentacja interesów wspólnych dla polskiego przemysłu czekolad…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.