Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (923)
- Kalendarz (1737)
-
Artykuł
Firma bezpieczna cyfrowo – bezpłatny kurs online
88 proc. przedsiębiorstw doświadczyło incydentu cyberbezpieczeństwa w ciągu ostatnich pięciu lat
ArtykułRegulacje ESG w transporcie
Zgodność z ESG transportu staje się równie ważna co zgodność z przepisami
WydarzenieSeminarium biznesowe Polska-Mołdawia
Udział w wydarzeniu umożliwi poznanie potencjału lokalnego rynku i możliwości rozszerzenia współprac…
WydarzenieSzanse i wyzwania na rynku meksykańskim
Meksyk należy do czołówki najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Ameryce Łacińskiej
ArtykułGospodarka Kuby na rozdrożu – nowe szanse na eksport i inwestycje
Mimo trudnych warunków gospodarczych Kuba stara się przyciągnąć zagranicznych inwestorów
-
Artykuł
TAVOLA – Targi w Belgii
Między 20 a 22 marca w belgijskim mieście Kortrijk odbyły się targi branży spożywczej – TAVOLA. Targ…
ArtykułRailwayTech Indonesia Virtual Expo – Wirtualne targi w Indonezji
Między 17 a 19 marca 2022 odbyły się wirtualne targi branży kolejowej – RailwayTech Indonesia Virtua…
ArtykułExpomed Eurasia – Targi w Turcji
Między 17 a 19 marca 2022 w Istambule odbyła się 29 edycja targów branży medycznej – Expomed Eurasia…
ArtykułVietnam: The new destination – Webinar Polska-Wietnam
17 marca 2022 r. odbyło się wydarzenie on-line promujące handel polskich firm w Wietnamie – Vietnam:…
-
Wydarzenie
Projekt „Open Targeted Market Opportunities for Polish Businesses in Austra…
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza przedsiębiorców do udziału w projekcie promocyjno-biznes…
WydarzenieWebinar informacyjny przed misją gospodarczą na Canadian Hydrogen Conventio…
Kanada jest światowym liderem technologii wodorowych. Już za kilka lat będzie także globalnym ekspor…
WydarzenieStoisko PAIH na targach Natural Products Expo West 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza firmy z branży produktów naturalnych (żywność, napoje, k…
WydarzenieMisja polskich firm do Mediolanu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach MCE-Mostra Convegno Expocomfort.
WydarzenieStoisko PAIH na For Beauty 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie firmy do uczestnictwa w targach kosmetycznych FO…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.