Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (852)
- Kalendarz (1602)
-
Artykuł
Katalog polskiej branży produktów dla zwierząt
Stwórz z PAIH katalog promujący polską branżę produktów dla zwierząt
ArtykułInwestycje w Chile: kluczowe branże i nowe możliwości
W pierwszej połowie 2024 r. wartość portfela inwestycyjnego wzrosła o 24 proc.
WydarzenieVietnam – Poland. Business Mixer 2024
Trzecia edycja wydarzenia łączącego biznesy z różnych stron świata
WydarzenieMisja handlowa do Norwegii – targi OTD Bergen 2024
OTD to prestiżowe targi norweskiej branży naftowej, energetycznej i offshore
ArtykułMisja przyjazdowa kontrahentów handlowych z Azji, 9-11 września 2024
W spotkaniach bierze udział 7 importerów z Azji i ok. 70 polskich eksporterów
-
Artykuł
Działania GIW na rzecz otwarcia Singapuru dla polskiej wołowiny
30 sierpnia 2022 r. odbyło się spotkanie bilateralne ze stroną singapurską dotyczące kwestii uzyskan…
ArtykułPolskie firmy przygotowują się do odbudowy Ukrainy
Niemal 800 przedsiębiorców uczestniczyło w dzisiejszych konsultacjach branżowych poświęconych powoje…
ArtykułPartFinder pomoże nawiązać współpracę badawczą
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju uruchomiło nowe narzędzie – PartFinder. To rozwiązanie dla grup bad…
ArtykułOgraniczenia importu mięsa drobiowego z Polski
Zapraszamy do zapoznania się z wykazem ograniczeń importowych w sezonie 2020/2021/2022, dotyczących …
ArtykułWpływ wojny w Ukrainie na polskie przedsiębiorstwa – GUS
Główny Urząd Statystyczny opublikował wraz z informacją o koniunkturze w przetwórstwie przemysłowym,…
-
Wydarzenie
BOOT 2025
Boot Düsseldorf to jedne z największych na świecie targów jachtów i sportów wodnych.
WydarzenieFruit Day by Moldova Fruct 2024
Fruit Day by Moldova Fruct to ważne wydarzenie dla sektora ogrodniczego, które odbywa się w Mołdawii…
WydarzenieStoisko PAIH na targach Agraria 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach rolniczych Agraria. Wydarzenie odbę…
WydarzenieGreece Build Expo 2024
Greece Build Expo to największe targi branży budowlanej w Europie Południowo-Wschodniej i wschodnim …
WydarzenieStoisko PAIH na Beauty Expo 2024
Beauty Mongolia to najważniejsze targi promujące sektor kosmetyczny w Mongolii.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.