Wieprzowina i świnie żywe
Polska jest czwartym producentem wieprzowiny w Unii Europejskiej. Eksport mięsa wieprzowego wyniósł w 2021 r. 411 tys. ton, czyli o 4 proc. więcej niż w roku poprzednim. Taka sytuacja jest wynikiem utrzymującego się popytu na polskie mięso na rynkach zagranicznych, który nie zmniejszył się nawet mimo problemów z afrykańskim pomorem świń. Głównymi partnerami Polski w tej branży, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Stany Zjednoczone, Słowacja i Czechy. W 2021 roku eksport branży stanowił 0,3% polskiego eksportu towarów.
Wieprzowina jest eksportowana z Polski głównie do innych krajów Unii Europejskiej (przede wszystkim na Słowację, do Niemiec i do Włoch), ale w 2021 r. udało się zwiększyć eksport mięsa wieprzowego do krajów trzecich. Były to m.in.: USA (26 tys. ton – 6 proc.), a także Wielka Brytania (23 tys. ton – 6 proc.) oraz Hongkong (20 tys. ton – 5 proc.) i Wietnam (16 tys. ton – 4 proc.).
Najważniejszymi odbiorcami eksportowymi świń żywych w UE były Słowacja, Niemcy i Holandia, a spośród krajów pozaunijnych – Białoruś i Ukraina. Eksport żywych sztuk z Polski w 2021 r. był o wiele niższy niż w 2020 r. Spadek rok do roku pogłębia się i wynosi prawie 59 proc.

Definicja branży
Do branży zaliczamy następujące kody CN: 0103, 0203.
Obejmują one świnie żywe oraz mięso ze świń, świeże, schłodzone lub zamrożone
Wartość eksportu branży z Polski [EUR]
Przydatne kontakty

Związek Polskie Mięso
- Tel.: +48 22 830 26 56
- E-mail: info@polskie-mieso.pl

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego
- Tel.: + 48 22 696 52 70
- E-mail: biuro@upemi.pl
Spis treści
Powiązane treści
- Wszystko
- Centrum Wsparcia (45)
-
Programy
Cykliczne spotkania z ekspertami rynków zagranicznych
Bezpłatne spotkania prowadzone przez ekspertów pracujących w instytucjach lub firmach wspierających eksport/rozwój na danym rynku zagranicznym, dedykowane zwłaszcza dla mazowieckich firm, przede wszystkim zajmujących się działalnością produkcyjną oraz rozważających lub już zaczynających działania eksportowe w kraju stowarzyszonym w UE lub spoza UE. Narzędzie kierowane jest do firm mikro, małych lub średnich firm, najczęściej w formie seminarium/szkolenia….
-
Programy
Wyjazdowe misje gospodarcze
Wyjazdowe misje gospodarcze mają na celu pomoc w internacjonalizacji firm z Pomorza Zachodniego.
ProgramyUsługa „pro-eksport”
W ramach usługi pro-eksport przedsiębiorcy podkarpaccy mogą pozyskać szareg informacji na temat pote…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.