Czytaj tylko te treści, które Cię interesują -  dopasuj Trade do siebie

Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Branże > Żywność, napoje i wyroby tytoniowe > Wieprzowina i świnie żywe
Branża

Wieprzowina i świnie żywe

Polska jest czwartym producentem wieprzowiny w Unii Europejskiej. Eksport mięsa wieprzowego wyniósł w 2021 r. 411 tys. ton, czyli o 4 proc. więcej niż w roku poprzednim. Taka sytuacja jest wynikiem utrzymującego się popytu na polskie mięso na rynkach zagranicznych, który nie zmniejszył się nawet mimo problemów z afrykańskim pomorem świń. Głównymi partnerami Polski w tej branży, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Stany Zjednoczone, Słowacja i Czechy. W 2021 roku eksport branży stanowił 0,3% polskiego eksportu towarów.

Wieprzowina jest eksportowana z Polski głównie do innych krajów Unii Europejskiej (przede wszystkim na Słowację, do Niemiec i do Włoch), ale w 2021 r. udało się zwiększyć eksport mięsa wieprzowego do krajów trzecich. Były to m.in.: USA (26 tys. ton – 6 proc.), a także Wielka Brytania (23 tys. ton – 6 proc.) oraz Hongkong (20 tys. ton – 5 proc.) i Wietnam (16 tys. ton – 4 proc.).

Najważniejszymi odbiorcami eksportowymi świń żywych w UE były Słowacja, Niemcy i Holandia, a spośród krajów pozaunijnych – Białoruś i Ukraina. Eksport żywych sztuk z Polski w 2021 r. był o wiele niższy niż w 2020 r. Spadek rok do roku pogłębia się i wynosi prawie 59 proc.

Obrazek dekoracyjny

Definicja branży

Do branży zaliczamy następujące kody CN: 0103, 0203.

Obejmują one świnie żywe oraz mięso ze świń, świeże, schłodzone lub zamrożone

Wartość eksportu branży z Polski [EUR]

2018
2019
2020
2021
880,50 mln Spadek -11% od 2017
867,70 mln Spadek -1% od 2018
786,70 mln Spadek -9% od 2019
759,71 mln Spadek -3% od 2020
źródło: Eurostat, Comext

Przydatne kontakty

Logo polskie mięso - polish meat association

Związek Polskie Mięso

ul. Chałubińskiego 8 00-613 Warszawa

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego

Al. Ujazdowskie 18 lok. 16 00-478 Warszawa

Powiązane treści

Pokaż filtry

Filtrowanie

Wybierz branże, które Cię interesują

Wybierz kierunki eksportu, które Cię interesują

Europa

Europa Zachodnia (17)
Grupa Wyszehradzka (3)
Europa Wschodnia (3)
Kraje bałtyckie (3)
Kraje nordyckie (5)
Europa Południowo-Wschodnia i Bałkany (13)

Ameryka

Ameryka Północna (2)
Ameryka Środkowa, Meksyk i Karaiby (21)
Ameryka Południowa (12)

Azja

Bliski Wschód (14)
Azja Wschodnia (5)
Azja Południowo-Wschodnia (11)
Kraje Kaukazu (3)
Azja Środkowa (5)
Azja Południowa (8)

Afryka

Afryka Północna (7)
Afryka Środkowa (39)
Afryka Południowa (9)

Australia i Oceania

Australia i Oceania (14)

Wybierz kierunki eksportu, które Cię interesują

Europa

Europa Zachodnia (17)
Grupa Wyszehradzka (3)
Europa Wschodnia (3)
Kraje bałtyckie (3)
Kraje nordyckie (5)
Europa Południowo-Wschodnia i Bałkany (13)

Ameryka

Ameryka Północna (2)
Ameryka Środkowa, Meksyk i Karaiby (21)
Ameryka Południowa (12)

Azja

Bliski Wschód (14)
Azja Wschodnia (5)
Azja Południowo-Wschodnia (11)
Kraje Kaukazu (3)
Azja Środkowa (5)
Azja Południowa (8)

Afryka

Afryka Północna (7)
Afryka Środkowa (39)
Afryka Południowa (9)

Australia i Oceania

Australia i Oceania (14)

Wybierz województwa, które Cię interesują

Jeżeli interesuje Cię cała Polska, to nie wybieraj żadnego województwa.

Języki obce

Doświadczenie w eksporcie (1/8)

Od ilu lat prowadzisz działalność eksportową?

Wpisz 0, jeśli jeszcze nie prowadzisz działalności eksportowej lub dopiero zaczynasz

Doświadczenie w eksporcie (2/8)

Oferta

Jak dobrze Twoim zdaniem Twoje produkty lub usługi są przygotowane do eksportu i konkurencyjne na docelowym rynku zagranicznym? (m.in. posiadanie certyfikatów i oznaczeń wymaganych przez rynek eksportowy, dobrze zidentyfikowane przewagi konkurencyjne na rynku eksportowym, zidentyfikowane lub wdrożone modyfikacje konieczne do wdrożenia na rynek eksportowy itd.)

Doświadczenie w eksporcie (3/8)

Zespół

Jak oceniasz kompetencje swojego zespołu odpowiedzialnego za eksport? (pracownicy dedykowani do współpracy z kontrahentami zagranicznymi, ich doświadczenie, znajomość języków obcych itd.)

Doświadczenie w eksporcie (4/8)

Strategia ekspansji

Jak oceniasz swoją strategię ekspansji na rynek zagraniczny? (m.in. strategię marki, politykę cenową, procedury obsługi klienta, kanały dystrybucji, znajomość konkurencji itd.)

Doświadczenie w eksporcie (5/8)

Strategia marketingowa

Jak oceniasz swoją strategię marketingową na rynek zagraniczny? (m.in. kanały komunikacji, strona internetowa, social media, materiały promocyjne, prezentacje, uczestnictwo w targach i wydarzeniach plan działań promocyjnych itd.)

Doświadczenie w eksporcie (6/8)

Obsługa klienta zagranicznego

Jak oceniasz przygotowanie swojej firmy do obsługi klienta zagranicznego? (m.in. logistyka, wzory umów i kontraktów, obsługa płatności zagranicznych, znajomość regulacji prawnych, podatków itd.)

Doświadczenie w eksporcie (7/8)

Finansowanie

Jak oceniasz przygotowanie swojej firmy do sfinansowania ekspansji zagranicznej? (m.in. środki na delegacje, udział w targach, zabezpieczenia płynności finansowej, znajomość instrumentów finansowych w obrocie zagranicznym, zabezpieczenia kursów walut, itd.)

Doświadczenie w eksporcie (8/8)

Wynik

Według naszej oceny Twojego doświadczenia eksportowego najbardziej interesujące dla Ciebie będą następujące treści:

Filtruj
Liczba artykułów: 1 Wyczyść filtry
  • Wszystko
  • Centrum Wsparcia (45)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.