Portal do świata polskiego eksportu

Trade.gov.pl

Czytaj tylko te treści, które Cię interesują -  dopasuj Trade do siebie

Strona główna > Wiedza > Stoisko targowe: systemowe czy indywidualne?

Stoisko targowe: systemowe czy indywidualne?

Targi to miejsce, gdzie prezentowane są konkretne produkty i usługi danej firmy, czyli Wystawcy. Jedną z najważniejszych kwestii, która stoi przed Wystawcą przygotowującym się do targów, jest to, jakie stoisko targowe wybrać.

Stoisko, zwane inaczej zabudową targową, jest bowiem integralną częścią każdej imprezy targowej. Wystawcy mają do wyboru dwa rodzaje stoisk: standardowe (systemowe) oraz  indywidualne.

Stoisko targowe – jakie wybrać?

Stoisko standardowe może być dowolnej wielkości, od kilku do kilkudziesięciu mkw., z wyposażeniem lub bez. Moduły takiego stoiska można dowolnie łączyć, co zapewnia względną swobodę aranżacji. Takie stoiska targowe tworzone są jednak z “szablonu”, więc zazwyczaj wszystkie mają podobne gabaryty, układ i wygląd. Oczywiście mogą być dostosowane do potrzeb konkretnego klienta, jednak w zdecydowanie mniejszym stopniu niż stoiska indywidualne.

Stoisko standardowe

Stoisko systemowe pozwala na zaprezentowanie oferty, na rozmowę z klientami w określonej przestrzeni, ale czy spełnia inne funkcje? Czy wyróżnia się spośród innych stoisk? Czy na jego widok kontrahenci i zwiedzający pomyślą „to stoisko robi wrażenie”, i czy – co najważniejsze – zachęci ono potencjalnego klienta do zatrzymania się na dłużej? Raczej nie. 

Alternatywą dla stoisk systemowych są stoiska indywidualne, autorskie, które tworzone są w oparciu o unikalny projekt i które mają służyć osiągnięciu konkretnych celów.

Z wieloletniej praktyki wynika, iż aby impreza dla Wystawców była udana i przyniosła spodziewane korzyści, których oczekuje Klient, wystawiając swoje produkty, w 80 proc. zależy to od  wyglądu stoiska i sposobu prezentacji produktu.

Stoisko indywidualne

Indywidualne stoisko targowe zaprojektowane przez specjalistę z branży usług targowych powinno charakteryzować się wyjątkowością z zaznaczeniem charakteru i sposobu prezentacji, odpowiednią reklamą, oświetleniem, dobrą widocznością i dostępem do wszystkich eksponatów. Stoiska budowane w ten sposób stanowią niekiedy prawdziwe designerskie perełki.

Źródło: firma Idea Expo

Oprócz prezentowania wyrobów, produktów czy usług Wystawca poprzez udział w targach buduje także swój wizerunek, dlatego stoisko powinno być przygotowane w najdrobniejszych szczegółach. Najlepiej jeśli będzie zindywidualizowane, dopasowane do konkretnej firmy, celów i produktów. 

Stoiska indywidualne oferowane są w nieskończonej liczbie wariantów i możliwości – ograniczeniem są tutaj w zasadzie jedynie wyobraźnia Wystawcy i zasobność portfela.

Firmy dysponujące większymi środkami finansowymi znacznie chętniej decydują się na indywidualny projekt stoiska przygotowany w specjalistycznej pracowni graficznej, gdyż wiedzą, że to dobra inwestycja, która po pewnym czasie się zwróci.  

Foto: firma Partner

Indywidualne stoiska targowe to nowoczesna forma reklamy, która pozwala skutecznie i atrakcyjne promować produkty i usługi Wystawcy.

W celu właściwego dopasowania stoiska targowego do potrzeb Klienta warto skorzystać z usług profesjonalnych firm specjalizujących się projektowaniu i tworzeniu indywidualnych stoisk targowych. 

Wszystko zaczyna się od projektu

Aby udostępnić indywidualne projekty najlepszych stoisk targowych szerszemu gronu, a przede wszystkim wyróżnić projektantów, firmy wykonawcze i inwestorów (Wystawców), Polska Izba Przemysłu Targowego kilka lat temu ogłosiła konkurs Ekspozycja Roku.

Poprzednie edycje konkursu Ekspozycja Roku były źródłem wielu inspirujących prac.

Docenione i nagrodzone stoiska targowe każdorazowo prezentowały trendy obowiązujące w światowym wystawiennictwie oraz wskazywały kierunki dalszego rozwoju ekspozycji targowych.

Warto wspomnieć tutaj, że polskie usługi projektowania i budowy ekspozycji targowych i eventowych są bardzo wysoko cenione przez klientów w kraju i za granicą. Usługi te to z pewnością jedna z wyróżniających się polskich specjalizacji eksportowych. Polska, ze swoimi ekspertami w tym zakresie, ma sporą przewagę konkurencyjną na rynku zarówno Unii Europejskiej, jak i na rynkach globalnych.  

Foto: firma Littera

Z nieoficjalnych szacunków Polskiej Izby Przemysłu Targowego wynika, że nawet 50 proc. stoisk targowych na targach w Europie jest projektowana i konstruowana przez polskie firmy.

Stoiska targowe projektowane przez polskie firmy zdobywają w całej Europie różnego rodzaju nagrody i wyróżnienia, ale aby takie stoisko mogło powstać, potrzebny jest na start dobry projekt.

Wznowienie konkursu w roku 2022

Po dwuletniej przerwie spowodowanej m.in. pandemią COVID-19, Polska Izba Przemysłu Targowego wznowiła organizację konkursu Ekspozycja Roku w nowej, otwartej i dostępnej dla wszystkich firm formule.  

Autor: Aleksandra Wardach, Starszy Konsultant ds. Komunikacji, Polska Izba Przemysłu Targowego.

  • Wszystko
  • Aktualności (14)
  • Wiedza (5)
  • Kalendarz (32)
  • Centrum Wsparcia (11)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.