Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Targi międzynarodowe - szansa na promocję Polski i eksporterów

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Patrycja Operacz | 2016-12-21 14:50:43
targi międzynarodowe, polska marka gospodarcza, promocja

Duże przedsięwzięcia promocyjne są doskonałą okazją do zaprezentowania, nie tylko polskich przedsiębiorców: ich usług i towarów, ale również możliwością wypromowania pozytywnego wizerunku Polski na arenie międzynarodowej.

Monkey Business-Fotolia

Dzięki uczestnictwu w międzynarodowych targach eksporterzy zyskują możliwość m.in.:

  • bezpośredniego kontaktu z potencjalnym partnerem biznesowym lub osobą zainteresowaną produktem oferowanym przez eksportera,
  • rozpoznania rynku,
  • zapoznania się z nowymi trendami,
  • poznanie rzeczywistości danego państwa (kultury, zachowania mieszkańców, tradycji, obyczajów),
  • nawiązania nowych kontaktów biznesowych,
  • poznania lokalnych oddziałów wsparcia eksportu (np. WPHI),
  • zaprezentowanie swojej oferty produktowej.

Wybierając się na międzynarodowe targi m.in.:

  • Pamiętaj by stawiać na wysoką jakość swoich produktów, w taki sposób być postrzeganym jako solidny i godny zaufania partner biznesowy.
  • Nie zapominaj, że negatywny wizerunek firmy i niestosowne zachowanie reprezentantów firmy może wpłynąć na nieprzychylny odbiór branży lub przedsiębiorstw z danego państwa.
  • kreuj wizerunek Polski jako państwa nowoczesnego, o bardzo dobrej jakości usług oraz wydajnych i innowacyjnych produktów.
  • Należy przygotować się z panujących w danym regionie zasad prowadzenia biznesu.
  • Jeśli targi imprezy wystawiennicze są w państwie, którego języka oficjalnego lub urzędowego przedsiębiorca nie zna, warto zabrać ze sobą tłumacza.

Należy pamiętać, że dla przedsiębiorców istnieją dwie możliwości uczestnictwa w wystawach międzynarodowych: jako osoba wizytująca (bez wykupionej powierzchni targowej) oraz osoba, która reprezentuje swoją firmę na stoisku.

W celu promowania pozytywnego wizerunku nie tylko swojego przedsiębiorstwa, ale i Polski należy pamiętać, aby:

  • umieszczać informacje o kraju pochodzenia (Polsce) na próbkach swoich towarów, materiałach promocyjnych, stoisku itd.,
  • zachowywać się uprzejmie w stosunku do partnerów biznesowych,
  • zachować kulturę biznesu stosowną do danego regionu podczas prowadzenia biznesu i nawiązywaniu relacji biznesowych,
  • nie tworzyć i nie powielać negatywnych stereotypów o Polsce i sposobu prowadzenia przez Polaków relacji biznesowych i handlowych,
  • promować polski kapitał ludzki jako wykształconych pracowników: ich wiedzę i umiejętności o wysokim potencjale, przełamać tym samym stereotyp Polaków jako taniej niskowykwalifikowanej siły roboczej,
  • nawiązywać do Polski jako państwa atrakcyjnego pod względem tożsamościowym, kulturowym, turystycznym.

© marinini-Fotolia

W przygotowaniu międzynarodowych wystaw targowych ważne jest rozmieszczenie polskich firm w bliskim otoczeniu, wykorzystanie wspólnej kolorystyki, materiałów i haseł promocyjnych. W taki sposób, aby w czasie promocji swoich usług przedsiębiorstwa wpływały również na promocję Polskiej Marki Gospodarczej oraz przyczyniały się do powstania efektu kraju pochodzenia (zjawiska, które występuje wówczas, gdy konsumenci chcą zapłacić więcej za dany produkt, ponieważ pochodzi z danego państwa. Efekt miejsca pochodzenia zakłada, że miejsce w którym dany produkt został wyprodukowany ma istotne znaczenie w procesie podejmowania decyzji przez konsumentów przy wyborze danego produktu), a także kreowaniu tzw. (polskich) marek ambasadorów, kojarzących się z danym państwem i reprezentujących ich na arenie międzynarodowej.

Im lepszy wizerunek będzie miała Polska za granicą tym lepiej będą postrzegane polskie przedsiębiorstwa i polski biznes. Polscy przedsiębiorcy będą chętniej wspominani jako partnerzy biznesowi, a polskie produkty będą częściej wybierane.

Pamiętaj: współtworząc silną Polską Markę Gospodarczą i pozytywny wizerunek Polski na arenie międzynarodowej jako eksporter, bezpośrednio wpływasz na rozpoznawalność swoich produktów w skali globalnej jako towarów o wysokiej jakości, solidnej strukturze, wyprodukowanych w rozwiniętej gospodarce. Ponadto współtworzysz wizerunek Polaków jako zaufanego partnera handlowego, który solidnie wywiązuje się ze swoich obietnic.

 

 



Czy ta informacja była pomocna?
TAK/NIE 1 2