Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (856)
- Kalendarz (1624)
-
Wydarzenie
AI w wyrobach medycznych – spotkanie tematyczne
Najnowsze wyzwania związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w sektorze medycznym
WydarzenieBałkany i Bułgaria – skuteczna strategia eksportowa
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego zaprasza lubuskich przedsiębiorców na spotkanie pt. „Bałk…
ArtykułVAT dla MŚP. Co zmieni procedura SME?
Procedura SME umożliwia korzystanie ze zwolnienia z VAT także w innych państwach członkowskich UE
-
Artykuł
PAIH tworzy Polskie Biura Handlowe
Polska Agencja Inwestycji i Handlu buduje sieć Polskich Biur Handlowych, których zadaniem będzie wsp…
Raport8. edycja raportu "Omni-commerce. Kupuję wygodnie"
Izba Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute opublikowały najnowszą, ósmą już edycję raportu „O…
ArtykułChartbook Automotive – maj 2023 r.
Zapraszamy do zapoznania się z wydanym przez Biuro Analiz PFR raportem „Chartbook Automotive – maj 2…
ArtykułRynek transportu w Polsce i na świecie – maj 2023
Zapraszamy do zapoznania się z wydanym przez Biuro Analiz Polskiego Funduszu Rozwoju raportem „Rynek…
ArtykułKrajowy Dzień Agenta Handlowego we Francji
8 czerwca 2023 r. odbędzie się w Paryżu Krajowy Dzień Agenta Handlowego. Wydarzenie stwarza okazję d…
-
Wydarzenie
EU Business HUB – Japonia i Korea Południowa dla firm z woj. łódzkiego
Program ma na celu wsparcie przedsiębiorstw w wejściu na rynki Japonii oraz Korei Południowej.
Wydarzenie"Eksport a ESG" – projekt wsparcia działań eksportowych pom…
Jak stworzyć dobrą strategię ESG, która staje się dziś potrzebą dla tych, którzy eksportują i chcą p…
WydarzenieRozpoczęcie programu EU Business HUB – Japonia i Korea Południowa
Program skierowany jest do firm z sektora MŚP i Startupów z sektora zielonych i cyfrowych technologi…
WydarzenieRynek wyrobów medycznych w Polsce i Europie. Trendy i wyzwania
Na prelekcję zaproszenie są wszyscy przedsiębiorcy zainteresowani przyszłością branży i możliwościam…
WydarzenieFundusze europejskie na rozwój firm
„Fundusze europejskie na rozwój firm” przedstawione zostaną możliwości wsparcia unijNa webinariumneg…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.