Polscy przedsiębiorcy zaplanowali działania na 2024 r.
04.01.2024
Wzmacnianie relacji z klientami, zacieśnianie kontaktów z partnerami biznesowymi, i inwestycje w jakość kadry – to główne działania zaplanowane na bieżący rok przez polskie firmy.
![Kalendarz na 2024 stoi na biurku](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2024/01/213265952_m-1.jpg)
Planowanie na nowy rok to proces, który umożliwia firmie skoncentrowanie się na celach, strategiach i działaniach niezbędnych do osiągnięcia sukcesu. W grudniu 2023 r. Polski Instytut Ekonomiczny przeprowadził ankietę wśród 1 tys. polskich firm, pytając ich o plany na najbliższy rok.
Relacje biznesowe i dobór kadr
Na podstawie badań przeprowadzonych przez PIE w grudniu zeszłego roku wynika, że wzmacnianie relacji z klientami deklaruje 90 proc. respondentów (wobec 83 proc. w 2023). Nieco mniej przedsiębiorców (78 proc.) zaplanowało zacieśnianie kontaktów biznesowych z partnerami w biznesie, a 68 proc. ankietowanych chce inwestować w jakość kadry. Duże firmy deklarują też większe wydatki na marketing (67 proc.), rozszerzenie oferty (64 proc.) oraz zakup oprogramowania i baz danych (57 proc.).
Inwestycje w sztuczną inteligencję
Słabym punktem są inwestycje w narzędzia związane ze sztuczną inteligencją – zaledwie 8 proc. polskich firm zdecydowało się na tego rodzaju działania. Trzeba jednak podkreślić, że w 2024 r. odsetek przedsiębiorców planujących inwestycje w SI wzrósł do 18 proc. Są to przede wszystkim firmy informacyjno-komunikacyjne (41 proc.) oraz przedstawiciele działalności naukowej i profesjonalnej (po 28 proc.)
Ekspansja zagraniczna i działania proekologiczne
Jeśli chodzi o plany rozszerzenia działalności o rynki zagraniczne, to na czołówkę wysuwają się firmy z branży transportowej (57 proc.), które mają również ambitne plany dotyczące zmniejszenia szkodliwego oddziaływania na środowisko.
Źródło: Tygodnik Gospodarczy PIE 1/2024
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (634)
- Wiedza (273)
- Kalendarz (1048)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Wydarzenie
Misja Gospodarcza do Turcji
Cele misji to: rozpoznanie rynku, nawiązanie kontaktów biznesowych i nawiązanie kontaktów z organiza…
ArtykułZdigitalizowana kontrola graniczna dla artykułów rolno-spożywczych
Dzięki nowej usłudze można składać elektroniczne wnioski do granicznej kontroli jakości handlowej
-
Artykuł
Zdigitalizowana kontrola graniczna dla artykułów rolno-spożywczych
Dzięki nowej usłudze można składać elektroniczne wnioski do granicznej kontroli jakości handlowej
ArtykułJaponia otwarta na polski drób
Od 12 lipca 2024 roku polski drób może być eksportowany na rynek japoński
-
Artykuł
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
Kara może sięgać nawet trzykrotności zapłaty za fracht.
ArtykułKultura biznesu w Niemczech
Niemcy cenią sobie podejście oparte na faktach, danych i analizie, znanym jako „Fachkompetenz”
-
Wydarzenie
Misja Gospodarcza do Turcji
Cele misji to: rozpoznanie rynku, nawiązanie kontaktów biznesowych i nawiązanie kontaktów z organiza…
WydarzenieChina International Import Expo
Szósta edycja targów CIIE w Szanghaju, w roku 2023 przyciągnęła prawie 3000 wystawców ze 127 krajów …
-
Oferta wsparcia
Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Oferta wsparciaWspółpraca z biznesem na rzecz przygotowań do powojennej odbudowy Ukrainy
Program „Odbudowa Ukrainy” ma na celu wspieranie Ukrainy w powojennej odbudowie, skupiając się na ws…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.