Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (852)
- Wiedza (421)
- Kalendarz (1602)
- Centrum Wsparcia (349)
-
Artykuł
Relacja ze stoiska narodowego na targach IDEX 2025 w Abu Dhabi
Stoisko PAIH gościło przedstawicieli szesnastu polskich firm działających w sektorze
WydarzenieGREEN ENERGY EXPO & ROMENVIROTEC 2025
PAIH zaprasza przedsiębiorców do współtworzenia polskiego stoiska na targach GREEN ENERGY EXPO & ROM…
WydarzenieX Kongres Wyzwań Zdrowotnych
Health Challenges Congress jest wiodącym wydarzeniem integrującym środowisko związane z ochroną zdro…
WydarzenieSpotkanie biznesowe w Jaśle
Uczestnicy spotkania zapoznają się z ofertami dedykowanymi dla przedsiębiorców sektora MŚP
WydarzenieSpotkanie biznesowe z PAIH w Jaraczewie
W programie spotkania przewidziano m.in. omówienie możliwości ekspansji na rynek węgierski przez prz…
-
Artykuł
Dołącz do spotkań b2b podczas TAIWAN EXPO in Europe
Hybrydowe spotkania b2b odbędą się w dniach 10-12 czerwca 2024 r.
ArtykułPolska na 27. miejscu w rankingu Wskaźnik Bogactwa Narodów
Maleje dystans do gospodarek Portugalii i Estonii
ArtykułNowy kurs Akademii PARP – „Tworzenie marki krok po kroku”
Akademia PARP wprowadza na swoją platformę edukacyjną nowy kurs online
ArtykułPolska w czołówce najbardziej atrakcyjnych inwestycyjnie krajów w Europie
W tegorocznym rankingu Polska awansowała aż o 10 pozycji
-
Artykuł
Sankcje i kontrsankcje w handlu z Rosją
Akty agresji Federacji Rosyjskiej objawiające się nielegalną aneksją Krymu w 2014 r. oraz zbrojną na…
ArtykułKenia – charakterystyka rynku
Kenia to jeden z najbardziej rozwiniętych krajów afrykańskich, ciekawe miejsce do potencjalnej ekspa…
ArtykułIndonezja – charakterystyka rynku
Indonezja to atrakcyjne miejsce do ekspansji dla polskich przedsiębiorców. Aby skutecznie wejść na r…
ArtykułStoisko targowe: systemowe czy indywidualne?
Targi to miejsce, gdzie prezentowane są konkretne produkty i usługi danej firmy, czyli Wystawcy. Jed…
ArtykułAlgieria – rynek wymagający, ale perspektywiczny
W dniach 8-16 grudnia w Warszawie odbędzie się misja ekonomiczna algierskiej organizacji pracodawców…
-
Wydarzenie
Debata o wpływie nowej administracji USA na rynek IT
Jakie szanse i zagrożenia stoją przed polskimi firmami w sektorze IT w obliczu zmian polityki USA
WydarzenieEksport Lublin – Azja Centralna – Kazachstan i Uzbekistan
Seminarium dedykowane jest firmom z branży medycznej z województwa lubelskiego, które planują ekspan…
WydarzenieHealth Days 2025 – hybrydowe spotkania b2b dla branży medycznej
Health Days 2025 to okazja do współpracy i wymiany wiedzy na temat nowoczesnych systemów opieki zdro…
WydarzenieFood Expo 2025
Food Expo 2025 dla polskich przedsiębiorców to okazja, by nawiązać współpracę z partnerami biznesowy…
WydarzenieGo export – poznaj możliwości eksportu B2B
Szkolenie dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwinąć swoją firmę i zdobyć nowych klientów na całym św…
-
Oferta wsparcia
Katalog produktów eksportowych województwa kujawsko-pomorskiego
Katalog produktów eksportowych „Made in kujawsko-pomorskie”
Oferta wsparciaMisje gospodarcze
Województwo Lubelskie chcąc aktywnie wspierać lokalnych przedsiębiorców organizuje szereg misji gosp…
Oferta wsparciaBaza terenów inwestycyjnych
COIE prowadzi bazę terenów inwestycyjnych województwa lubelskiego w której znajdują się oferty typu…
Oferta wsparciaWielkopolska Trade Office (WTO)
Wielkopolska Trade Office – usługi informacyjne dla wielkopolskich eksporterów.
Oferta wsparciaŚwiętokrzyskie – hard to pronounce, easy to do business in
Realizacja projektu promocji gospodarczej województwa świętokrzyskiego: „Świętokrzyskie – hard to pr…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.