Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (841)
- Wiedza (407)
- Kalendarz (1539)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Artykuł
Uzbekistan – rosnący rynek z potencjałem dla polskich eksporterów
W 2024 roku Uzbekistan przeznaczył ponad 118,5 mln USD na modernizację sektora rolnego
ArtykułWyzwania i świadomość branży budowlanej na drodze do ESG
Budynki odpowiadają za około 38 proc. światowych emisji CO₂
WydarzenieStoisko PAIH na EXPO DIY 2025 Smart Green Home
PAIH zaprasza do udziału w targach EXPO DIY 2025 Smart Green Home w Rumunii
ArtykułJajka na eksport – jak Polska stała się czołowym dostawcą dla Europy
W 2024 r. Polska wyeksportowała 238 tys. ton jaj, osiągając przychody w wysokości 472 mln euro
ArtykułPsychologia handlu – jak nie uzależniać eksportu od jednego klienta
Koncentracja na jednym kliencie wynika z naturalnej potrzeby bezpieczeństwa i unikania niepewności
-
Artykuł
Wzrost eksportu krajowych warzyw
Szansa na zwiększenie eksportu polskich warzyw na unijne rynki
ArtykułZaawansowane technologie motorem polskiego eksportu
Dynamika wzrostu eksportu w latach 2019-2023 w niektórych sektorach wyniosła aż 141 proc.
ArtykułNowe przepisy VAT dla platform e-commerce w Szwajcarii
Od stycznia 2025 roku obowiązek związany z VAT przeszedł na platformy e-commerce
-
Podcast
Deep tech w Polsce: Innowacje wymagają czasu i wsparcia
W 5. odcinku o wyzwaniach deep tech, długoterminowych inwestycjach i ekspansji zagranicznej
ArtykułWspółpraca z sektorem publicznym w Szwecji
Przetargi publiczne, z ok. 18-procentowym udziałem w relacji do PKB, są istotną częścią gospodarki
ArtykułE-mobility: rozwój branży automotive w Chińskiej Republice Ludowej
Chińskie zakłady były w 2024 r. zdolne wyprodukować nawet 20 mln samochodów elektrycznych
ArtykułRola portów morskich w latach 2024 i 2025-dynamika wzrostu i wyzwania
Porty morskie odgrywają coraz większą rolę w światowym handlu
PodcastESG – klucz do sukcesu na rynkach zagranicznych
W 4. odcinku o tym, dlaczego ESG staje się globalnym standardem w biznesie
-
Wydarzenie
O biznesie przy kawie w Torzymiu
PAIH zaprasza przedsiębiorców z woj. lubuskiego na spotkanie pt. „O biznesie przy kawie”, które odbę…
WydarzenieO biznesie przy kawie w Słubicach
PAIH zaprasza przedsiębiorców z woj. lubuskiego na spotkanie pt. „O biznesie przy kawie”, które odbę…
WydarzenieFintech na włoskim rynku – możliwości dla polskich firm
PAIH zaprasza na webinarium „Fintech na włoskim rynku – możliwości dla polskich firm”, które odbędzi…
WydarzenieHybrydowa giełda kooperacyjna podczas GITEX Europe 2025
Ośrodek EEN przy PARP zaprasza do udziału w międzynarodowej giełdzie kooperacyjnej dla branży IT/ICT
-
Oferta wsparcia
Pomorski Broker Eksportowy
Pomorski Broker Eksportowy to projekt wspierający działania eksportowe firm z województwa pomorskieg…
InstytucjaAgencja Rozwoju Pomorza S.A.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. jest liderem projektu wsparcia eksporterów w województwie pomorskim pn….
InstytucjaAgencja Rozwoju Pomorza
Agencja Rozwoju Pomorza jest liderem projektu wsparcia eksporterów w województwie pomorskim pn. „Pom…
InstytucjaUrząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurski…
InstytucjaPolska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT)
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji jest jedną z najstarszych i największych izb gospodarczych…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.