Czytaj tylko te treści, które Cię interesują -  dopasuj Trade do siebie

Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Branże > Maszyny, urządzenia i ich części > Urządzenia elektrotechniczne i ich części
Branża

Urządzenia elektrotechniczne i ich części

Polski rynek urządzeń elektrotechnicznych systematycznie rośnie. W 2019 r. produkcja sprzedana przemysłu elektrotechnicznego była wyższa o 4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Głównymi partnerami Polski w tej branży, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Niemcy, Francja i Czechy. W 2021 roku eksport branży stanowił 3,2% polskiego eksportu towarów.

Jedną z charakterystycznych cech polskiego rynku elektrotechnicznego jest dominacja firm z kapitałem zagranicznym. Na naszym rynku są obecni różni światowi potentaci, co sprawia, że wiele polskich firm udaje się włączyć do międzynarodowego łańcucha wartości dodanej, który związany jest z procesem produkcji urządzeń. Polskie firmy elektrotechniczne mają dobrą renomę, co wynika z wykwalifikowanej kadry inżynierskiej, niższych cen w porównaniu do krajów zachodnich oraz stosowania nowoczesnych technologii.

obrazek dekoracyjny

Definicja branży

Do branży zaliczamy następujące kody CN: 8503, 8505, 8506, 8514, 8515, od 8530 do 8533, od 8535 do 8538, 8540, od 8543 do 8548.

Obejmują one m.in. części nadające się wyłącznie lub głównie do silników elektrycznych i prądnic, elektromagensy, magnesy trwałe, elektryczne piece przemysłowe lub laboratoryjne, elektryczne maszyny i aparatura do lutowania, urządzenia sygnalizacyjne elektryczne, aparatura do sygnalizacji dźwiękowej lub wzrokowej, kondensatory elektryczne, rezystory, tablice, panele, konsole, pulpity, szafy i pozostałe układy wspornikowe, druty izolowane, kable, izolatory elektryczne, osprzęt izolacyjny do maszyn, urządzeń lub sprzętu elektrycznego i inne.

Wartość eksportu branży z Polski [EUR]

2018
2019
2020
2021
7 098,91 mln Wzrost 8% od 2017
7 711,40 mln Wzrost 9% od 2018
7 665,30 mln Spadek -1% od 2019
9 066,20 mln Wzrost 18% od 2020
źródło: Eurostat, Comext

Przydatne kontakty

Polska Izba Gospodarcza Elektrotechniki

ul. Maksymiliana Piotrowskiego 11 lok. 30, 85-098 Bydgoszcz

Electro Industry Poland (electro-industry-poland.com)

Branżowy Portal Eksportowy

Branżowy Portal Eksportowy

Powiązane treści

Pokaż filtry

Filtrowanie

Wybierz branże, które Cię interesują

Wybierz kierunki eksportu, które Cię interesują

Europa

Europa Zachodnia (17)
Grupa Wyszehradzka (3)
Europa Wschodnia (3)
Kraje bałtyckie (3)
Kraje nordyckie (5)
Europa Południowo-Wschodnia i Bałkany (13)

Ameryka

Ameryka Północna (2)
Ameryka Środkowa, Meksyk i Karaiby (21)
Ameryka Południowa (12)

Azja

Bliski Wschód (14)
Azja Wschodnia (5)
Azja Południowo-Wschodnia (11)
Kraje Kaukazu (3)
Azja Środkowa (5)
Azja Południowa (8)

Afryka

Afryka Północna (7)
Afryka Środkowa (39)
Afryka Południowa (9)

Australia i Oceania

Australia i Oceania (14)

Wybierz kierunki eksportu, które Cię interesują

Europa

Europa Zachodnia (17)
Grupa Wyszehradzka (3)
Europa Wschodnia (3)
Kraje bałtyckie (3)
Kraje nordyckie (5)
Europa Południowo-Wschodnia i Bałkany (13)

Ameryka

Ameryka Północna (2)
Ameryka Środkowa, Meksyk i Karaiby (21)
Ameryka Południowa (12)

Azja

Bliski Wschód (14)
Azja Wschodnia (5)
Azja Południowo-Wschodnia (11)
Kraje Kaukazu (3)
Azja Środkowa (5)
Azja Południowa (8)

Afryka

Afryka Północna (7)
Afryka Środkowa (39)
Afryka Południowa (9)

Australia i Oceania

Australia i Oceania (14)

Wybierz województwa, które Cię interesują

Jeżeli interesuje Cię cała Polska, to nie wybieraj żadnego województwa.

Języki obce

Doświadczenie w eksporcie (1/8)

Od ilu lat prowadzisz działalność eksportową?

Wpisz 0, jeśli jeszcze nie prowadzisz działalności eksportowej lub dopiero zaczynasz

Doświadczenie w eksporcie (2/8)

Oferta

Jak dobrze Twoim zdaniem Twoje produkty lub usługi są przygotowane do eksportu i konkurencyjne na docelowym rynku zagranicznym? (m.in. posiadanie certyfikatów i oznaczeń wymaganych przez rynek eksportowy, dobrze zidentyfikowane przewagi konkurencyjne na rynku eksportowym, zidentyfikowane lub wdrożone modyfikacje konieczne do wdrożenia na rynek eksportowy itd.)

Doświadczenie w eksporcie (3/8)

Zespół

Jak oceniasz kompetencje swojego zespołu odpowiedzialnego za eksport? (pracownicy dedykowani do współpracy z kontrahentami zagranicznymi, ich doświadczenie, znajomość języków obcych itd.)

Doświadczenie w eksporcie (4/8)

Strategia ekspansji

Jak oceniasz swoją strategię ekspansji na rynek zagraniczny? (m.in. strategię marki, politykę cenową, procedury obsługi klienta, kanały dystrybucji, znajomość konkurencji itd.)

Doświadczenie w eksporcie (5/8)

Strategia marketingowa

Jak oceniasz swoją strategię marketingową na rynek zagraniczny? (m.in. kanały komunikacji, strona internetowa, social media, materiały promocyjne, prezentacje, uczestnictwo w targach i wydarzeniach plan działań promocyjnych itd.)

Doświadczenie w eksporcie (6/8)

Obsługa klienta zagranicznego

Jak oceniasz przygotowanie swojej firmy do obsługi klienta zagranicznego? (m.in. logistyka, wzory umów i kontraktów, obsługa płatności zagranicznych, znajomość regulacji prawnych, podatków itd.)

Doświadczenie w eksporcie (7/8)

Finansowanie

Jak oceniasz przygotowanie swojej firmy do sfinansowania ekspansji zagranicznej? (m.in. środki na delegacje, udział w targach, zabezpieczenia płynności finansowej, znajomość instrumentów finansowych w obrocie zagranicznym, zabezpieczenia kursów walut, itd.)

Doświadczenie w eksporcie (8/8)

Wynik

Według naszej oceny Twojego doświadczenia eksportowego najbardziej interesujące dla Ciebie będą następujące treści:

Filtruj
Liczba artykułów: 1 Wyczyść filtry

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.