Jak ochronić swój znak towarowy w Chinach?
03.10.2023

Silny znak towarowy ma kluczowe znaczenie dla pozyskania nowych klientów, zwłaszcza jeżeli wprowadzamy markę na nowy, konkurencyjny rynek. W oczach chińskich konsumentów bardzo ważna jest przy tym reputacja firmy, a każde użycie znaku towarowego w niewłaściwym kontekście może przynieść wymierne straty. Z tego względu podjęcie zdecydowanych kroków w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek naruszeń praw do znaku jest ogromnie ważne. Pamiętajmy, że świadome budowanie marki wymaga dużego nakładu czasu i pieniędzy, warto więc chronić to, co już udało nam się osiągnąć.
Walka o odzyskanie znaku towarowego w Chinach jest coraz łatwiejsza. W ubiegłych latach dokonano nowelizacji przepisów, zwłaszcza w zakresie piętnowania rejestracji w złej wierze. Elementem rządowego programu wzmocnienia ochrony praw własności intelektualnej była również zakrojona na szeroką skalę reforma administracji i utworzenie jednej rządowej agencji odpowiedzialnej za ochronę IP w Chinach (CNIPA).
Załączniki
Chroń swój znak towarowy w Chinach
Publikacja Urzędu Patentowego RP
Chron-swoj-znak-towarowy-w-Chinach.pdf
PDF (620,55KB)
- Wszystko
- Aktualności (22)
- Wiedza (19)
- Kalendarz (40)
- Centrum Wsparcia (6)
-
Artykuł
Co wybierają Chinki? Trendy w produktach zdrowotnych dla ciężarnych
Do 2026 r. wartość chińskiego rynku produktów zdrowotnych dla ciężarnych ma wzrosnąć do 9,5 mld USD
WydarzenieStoisko PAIH na China-CEEC Expo 2025
PAIH zaprasza do udziału w targach The 4rd China-CEEC Expo & International Consumer Goods Fair 2025
-
Artykuł
Akt o sztucznej inteligencji opublikowany
Dokument stanowi kamień milowy w regulacjach dotyczących stosowania AI w UE
ArtykułNowe taryfy celne USA na import z Chin
Nowe taryfy są częścią działań mających na celu stymulowanie innowacji i konkurencyjności
-
Podcast
Tajemnice Wschodniego Giganta: Handel i Inwestycje w Chinach i Hong Kongu
W czwartym podcaście Trade ON AIR o tematach związanych z Doliną Rzeki Perłowej.
ArtykułPaszport roślin przepustką do handlu na terenie UE
Zgodnie z unijnym prawodawstwem jednym z głównych dokumentów umożliwiających handel materiałem rośli…
-
Wydarzenie
Webinarium PAIH – jak wykorzystać WeChat’a w marketingu na rynku chiń…
WeChat to aplikacja, którą w Chinach wykorzystuje się zarówno w codziennym życiu, jak i w biznesie
WydarzenieChina International Supply Chain Expo 2024
Targi skupiają się na czterech filarach: promocji handlu, wspieraniu współpracy inwestycyjnej, przyc…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.