Urządzenia medyczne i artykuły higieniczne
Sektor urządzeń medycznych jest jednym z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Jego znaczenie rośnie z roku na rok, co widać w udziale w eksporcie z Polski ogółem. W przeciągu 10 lat udział sektora wzrósł z 0,37% do nieco ponad 1% sprawiając, że urządzenia medyczne stały się jedną z polskich specjalności. W 2019 r. wyeksportowano wyroby o wartości ponad 2,4 miliarda euro. Większość odbiorców polskich urządzeń stanowią kraje UE, warto jednak zauważyć tendencję rosnącego eksportu na rynki „egzotyczne”, takie jak np. Meksyk, Australia czy Japonia. Głównymi partnerami Polski w tej branży, pod kątem wartości wyeksportowanych towarów, są Niemcy, Stany Zjednoczone i Francja. W 2021 roku eksport sektora stanowił 1,5% polskiego eksportu towarów.
Polska notuje systematyczny wzrost ilości podmiotów zajmujących się wytwarzaniem wyrobów i technologii medycznych oraz wartości eksportowanych produktów. W 2020 r. zanotowano blisko 400 mln USD nadwyżki eksportu nad importem, gdzie import wyniósł 2,5 mld USD a eksport blisko 2,9 mld. Do 2025 szacuje się, iż nadwyżka ta osiągnie 1 mld USD.
Tym co czyni polskie produkty tak atrakcyjne dla zagranicznych klientów jest produkcja z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych, niezwykle wysoka jakość w połączeniu z przystępną ceną, elastyczność w podejściu do wymagań klienta oraz kompatybilność z produktami innych producentów.
Definicja sektora
Do sektora zaliczamy następujące kody CN: 3005, 4014, 5803, 7017, 8713, od 9018 do 9022, 9619.
Obejmują one m.in. artykuły higieniczne lub farmaceutyczne, wyroby laboratoryjne, higieniczne lub farmaceutyczne szklane, nawet skalowane lub kalibrowane, wózki dla niepełnosprawnych, przyrządy i urządzenia stosowane w medycynie, chirurgii, stomatologii lub weterynarii, urządzenia ortopedyczne i inne.
Wartość eksportu sektora z Polski [EUR]
Spis treściTable of contents
Powiązane treści
- Wszystko
- Aktualności (13)
- Wiedza (9)
- Kalendarz (36)
- Centrum Wsparcia (54)
-
Wydarzenie
Misja gospodarcza do Kijowa
ZBH w Kijowie oraz Ambasada RP w Kijowie w partnerstwie z MRiT zapraszają na misję gospodarczą do Ki…
WydarzenieOdbudowa Ukrainy – Konsultacje Branżowe PAIH: sektor medyczny i farmaceutyc…
Polska Agencja Inwestycji i Handlu wdraża szereg działań przygotowujących polski biznes do wznowieni…
-
Artykuł
PAIH zaprasza na DIHAD 2024
Agencja po raz drugi organizuje polskie stoisko narodowe na targach w Dubaju.
ArtykułMatch4Health 2023 – hybrydowe spotkania b2b
Ośrodek Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza na Match…
-
Artykuł
Inwestycje Kraju Kwitnącej Wiśni w Polsce
W 2022 roku Japonia była trzecim największym inwestorem w Polsce spośród krajów spoza UE
ArtykułRelacje polsko – portugalskie
Portugalia jest bardzo dobrym i perspektywicznym rynkiem dla polskich przedsiębiorców i producentów.
-
Wydarzenie
Misja gospodarcza do Kijowa
ZBH w Kijowie oraz Ambasada RP w Kijowie w partnerstwie z MRiT zapraszają na misję gospodarczą do Ki…
WydarzenieOdbudowa Ukrainy – Konsultacje Branżowe PAIH: sektor medyczny i farmaceutyc…
Polska Agencja Inwestycji i Handlu wdraża szereg działań przygotowujących polski biznes do wznowieni…
-
Oferta wsparcia
Horizon4Poland
Dzięki udziałowi w wydarzeniu Horizon4Poland dowiesz się, który BPK najlepiej wesprze Twoje potrzeby…
Oferta wsparciaPolsko-Niemiecko-Czeskie Forum Kooperacji Firm
Polsko-Niemiecko-Czeskie Forum Kooperacji Firm to największa giełda kooperacji w Polsce dedykowana M…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.