GUS opublikował dane nt. obrotów handlu zagranicznego za okres I-IV.2022
15.07.2022

Całkowity polski eksport wzrósł o 11,3 proc. r/r mimo spadku wywozu do Rosji i Białorusi; to szósty z rzędu wzrost dwucyfrowy – podkreślił minister rozwoju i technologii Waldemar Buda, komentując dla PAP środowe dane GUS.
Główny Urząd Statystyczny opublikował dziś dane dane nt. obrotów handlu zagranicznego. Deficyt wyniósł 9,9 mld euro, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku jego saldo było dodatnie i sięgnęło 3,8 mld euro. Eksport wyrażony w euro wyniósł 106,2 mld euro, a import – 116,1 mld euro (wzrost odpowiednio w eksporcie o 16,1 proc., a w imporcie o 32,4 proc.).
Szef resortu rozwoju i technologii Waldemar Buda podkreślił fakt, że mimo spadku wywozu do Rosji i Białorusi całkowity polski eksport zwiększył się w kwietniu 2022 roku o 11,3 proc. r/r i wyniósł 26,2 mld euro.
Wzrost eksportu napędza rozwój polskiej gospodarki” –
podkreślił minister Buda.
Największy udział w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 88,1 proc., a w imporcie z krajami rozwiniętymi – 60,8 proc. W analogicznym okresie 2021 roku było to odpowiednio 86,5 proc. i 64,8 proc. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy Środkowo-Wschodniej, który w eksporcie ogółem wyniósł 4,1 proc., a w imporcie 9,3 proc., wobec odpowiednio 5,5 proc. i 6,6 proc. w analogicznym okresie 2021 roku.
-
Artykuł
Czy Ameryka Łacińska jest słabo rozwinięta?
Niezależnie od poziomu bogactwa w regionie rozwijane są wysokie technologie
ArtykułKultura biznesu w Serbii
Serbia odgrywa coraz bardziej strategiczną rolę w regionie Bałkanów Zachodnich
-
Artykuł
Kuba: obowiązkowe inwestycje w OZE
Nowe prawo nakazuje zapewnienie min. 50 proc. zapotrzebowania na energię z OZE
ArtykułPolska na targach MEDICA 2024 w Dusseldorfie – podsumowanie
Tegoroczna edycja przyciągnęła ponad 80 tys. uczestników z całego świata
-
Artykuł
Strategie wejścia na rynek indyjski
Licząca ponad 430 mln klasa średnia jest kluczowym czynnikiem rozwoju sektora usług i konsumpcji
PodcastCross-border e-commerce: Wyzwania, pułapki i korzyści
W 3. odcinku o tym, jak polskie firmy mogą efektywnie wykorzystać potencjał cross-border e-commerce
-
Wydarzenie
Moto Idea 2025
Konferencja Moto Idea to jedno z najważniejszych spotkań reprezentantów sektora automotive: producen…
WydarzenieAutomotive Parts Expo 2025
Automotive Parts Expo to wydarzenie branży motoryzacyjnej łączące najnowsze technologie, innowacje o…
-