Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Rynek perspektywiczny - Indie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Patrycja Operacz | 2017-02-06 15:35:26
indie, rynek perspektywiczny

Program promocji o charakterze ogólnym dla przedsiębiorców – INDIE

 

Informacje o programie promocji.

Program promocji opracowany został w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (PO IR).

Udział przedsiębiorców w programie promocji sfinansowany zostanie ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” PO IR, za którego realizację odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

W ramach programu opracowany został wykaz działań promocyjnych przeznaczonych dla przedsiębiorców, który uzupełniony został o tzw. działania ogólne promujące polską gospodarkę. Program promocji przygotowany został w taki sposób aby zapewnić komplementarność działań podejmowanych na rzecz promocji wybranych branż na rynku indyjskim.

 

Adresaci programu promocji.

1. Program skierowany jest do Mikro, Małych i Średnich przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą o profilu zgodnym z tematyką targów, w których zamierzają wziąć udział w ramach programu promocji.

 

Termin realizacji programu

10 luty 2017 r. – 31 grudnia 2019 r.

 

Zasady udzielania wsparcia na udział w programie.

Przedsiębiorcy, mogą ubiegać się o wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów działań promocyjnych, objętych programem zgodnie z katalogiem kosztów kwalifikowanych wykazanych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lipca 2015 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (Dz. U. poz. 1027). Maksymalna łączna wartość wydatków kwalifikowalnych objętych wsparciem finansowym nie może przekroczyć 500 000,00 zł. Szczegółowe informacje nt. warunków udzielania wsparcia oraz przyjmowania wniosków w ramach poddziałania 3.3.3 PO IR zostaną zamieszczone na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w dniu ogłoszenia konkursu.

 

Działania promocyjne przewidziane w programie promocji dla przedsiębiorców.

A. Zakres działań obligatoryjnych, w których muszą wziąć udział przedsiębiorcy korzystający z programu

1. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, zobowiązany jest do wzięcia udziału w charakterze wystawcy

  • w przynajmniej 2 działaniach targowych, o których mowa poniżej, przy czym przynajmniej 1 z tych działań stanowić powinna impreza targowa, na której zorganizowanie zostanie stoisko informacyjno – promocyjne,

lub

  • w przynajmniej 3 działaniach targowych, o których mowa poniżej, jeżeli przedsiębiorca nie jest zainteresowany bądź nie ma możliwości wskazania działania targowego, na którym zostanie zorganizowane stoisko informacyjno – promocyjne.

Lp.

Nazwa targów

Miejsce

Termin

Stoisko informacyjno - promocyjne

BRANŻA BUDOWLANA

1.

ACETECH MUMBAI

Mumbai

listopad 2017, 2018, 2019

 

2.

ACETECH DELHI

New Delhi

grudzień 2017, 2018, 2019

 

3.

WorldBuild India

Mumbai

20-22 kwiecień 2017, 2018, 2019

 

4.

The Big 5

Mumbai

wrzesień 2018

 

BRANŻA SPOŻYWCZA I ROLNO - SPOŻYWCZA

5.

AAHAR International

New Delhi

marzec 2017, 2018, 2019

2018 r.

6.

Food Hospitality World (FHW) India

Mumbai

styczeń 2017, 2018, 2019

 

7.

India Food Forum

BKC Mumbai

styczeń 2017, 2018, 2019

 

8.

AgriTech India

BIEC, Bangalore

styczeń 2017, 2018, 2019

 

9.

Annapoorna World of Food

BEC, Mumbai

wrzesień 2017, 2018, 2019

 

10.

CII Agrotech

Chandigarh

listopad 2017, 2018, 2019

 

BRANŻA MEDYCZNA

11.

Medical Fair India

Pragati Maidan, New Delhi

kwiecień 2017, 2018, 2019

 

12.

World Dental Show

BKC, Mumbai

październik 2017, 2018, 2019

 

13.

India Pharma 2017

Bangalore

styczeń 2018, 2019

 

14.

India Medical Devices

Bangalore

styczeń 2018, 2019

 

15.

Bio Pharma World Expo 2017

Mumbai

luty 2017, 2018, 2019

 

16.

PharmaTech Expo

Ahmedabad

sierpień 2017, 2018, 2019

 

17.

Medicall Mumbai 2017

Mumbai

październik 2017, 2018, 2019

 

BRANŻA MASZYN I URZĄDZEŃ GÓRNICZYCH ORAZ ZIELONYCH TECHNOLOGII

19.

International Mining Machinery & Equipment Exhibition (IMME)

Eco Park, Kolkata

listopad 2018

2018 r.

 

20.

IME (mining)

Eco Park, Kolkata

listopad 2017, 2019

2019 r.

 

21.

Renewable Energy India -

Greater Noida

wrzesień 2017, 2018, 2019

 

22.

Smart Transport India

New Delhi

maj 2017

 

23.

Power – Gen India and Central Asia

New Delhi

maj 2017

 

24.

India Solar Week

New Delhi

czerwiec 2017

 

25.

WasTe&SaniTech India

New Delhi

sierpień 2017

 

26.

IFAT India

Mumbai

wrzesień 2017

 

27.

RenewX

Hyderabad

kwiecień 2017

 

BRANŻA CZĘŚCI SAMOCHODOWYCH ORAZ LOTNICZYCH

28.

Auto Expo

New Delhi

luty 2018

 

29.

ACMA Automechanika

New Delhi

marzec 2019

 

30.

Aero India 2017

Bangalore

luty 2017, 2018, 2019

 

31.

MACH Auto Expo 2017

Ludhiana

luty 2017, 2018, 2019

 

32.

Automotive Engineering Show

New Delhi

marzec 2017, 2018, 2019

 

33.

Transport India

New Delhi

maj 2017, 2018, 2019

 

34.

Tyrexpo India

Chennai

lipiec 2017, 2018, 2019

 

35.

Urban Mass Transport Exhibition

New Delhi

październik 2017, 2018, 2019

 

36.

AEROMART SUMMIT

Bangalore

listopad 2017, 2018, 2019

 

37.

Unmanned Systems Conference & Exhibition India

New Delhi

Listopad 2017, 2018, 2019

 

BRANŻA IT /ICT ORAZ GIER

38.

Cebit India

Bangalore

grudzień 2017, 2019

2019 r.

 

39.

IBEX 2017

Mumbai

styczeń 2017, 2018, 2019

 

40.

International Engineering & Technology Fair

New Delhi

luty 2017, 2018, 2019

 

41.

India Gaming Show

New Delhi

luty 2017, 2018, 2019

 

42.

Convergence India 2017

New Delhi

luty 2017, 2018, 2019

 

43.

IAAPI Amusement Expo

Mumbai

luty 2017, 2018, 2019

 

44.

Electronics 4 You Show

Bangalore

marzec 2017, 2018, 2019

 

45.

IOT Show

Bangalore

marzec 2017, 2018, 2019

 

46.

Global Exhibition on Services

Greater Noida

kwiecień 2017, 2018, 2019

 

BRANŻA MEBLARSKA

47.

Home Design Show

Chennai

grudzień 2017, 2018, 2019

 

48.

Fensterbau Frontale 2017

Greater Noida

luty 2017, 2018, 2019

 

49.

Delhiwood 2017

Greater Noida

marzec 2017, 2018, 2019

 

50.

Ambiente

New Delhi

czerwiec 2017, 2018, 2019

 

51.

Woodtech India

Chennai

sierpień 2017, 2018, 2019

 

52.

Mumbai Wood

Mumbai

październik 2017, 2018, 2019

 

BRANŻA KOSMETYCZNA

53.

Beauty India Show – branża kosmetyczna

Mumbai

październik 2017, 2018, 2019

 

54.

Professional Beauty New Delhi

New Delhi

sierpień 2017, 2018, 2019

 

55.

Professional Beauty Mumbai

Mumbai

wrzesień 2017, 2018, 2019

 

2. Przedsiębiorca biorący udział w programie zobowiązany jest do zakupu przynajmniej jednej usługi doradczej w zakresie przygotowania wejścia na rynek indyjski, w związku z udziałem w targach odbywających się na tym rynku. Usługi doradcze muszą zostać nabyte od podmiotu posiadającego potencjał do świadczenia usługi doradczej, w postaci oddziału firmy, jej przedstawicielstwa lub współpracowników pracujących na rynku, którego dotyczy przedmiotowa usługa doradcza lub od podmiotu bezpośrednio działającego na tym rynku.

3. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu jest zobowiązany do wzięcia udziału w minimum jednej grupowej, wyjazdowej misji gospodarczej. Program wizyty powinien zostać opracowany w porozumieniu z zainteresowanymi uczestnikami i obejmować przynajmniej udział w spotkaniu b2b oraz organizację pokazu bądź prezentacji. Misja powinna mieć charakter grupowego wyjazdu minimum 3 przedsiębiorców, trwającego nie dłużej niż 3 dni na miejscu. W ramach etapu przedmisyjnego organizator misji zobowiązany jest do przeprowadzenia szkolenia uczestników misji z zakresu regulacji/kultury biznesowej etc. W ramach etapu pomisyjnego, organizator jest zobowiązany do wspierania przedsiębiorców w podtrzymywaniu nawiązanych podczas misji kontaktów handlowych. Przedsiębiorcy biorący udział w wyjazdowych misjach gospodarczych są zobowiązani do przygotowania raportu z przebiegu misji zawierającego w szczególności program misji, program spotkań b2b oraz dane kontaktowe odwiedzanych kontrahentów. Raport z misji gospodarczej powinien zostać przedstawiany realizatorowi programu promocji w celach informacyjnych.

4. Przedsiębiorca, w trakcie całego programu, zobowiązany jest do wzięcia udziału w przynajmniej 1 działaniu, o którym mowa w pkt. B.

5. Przedsiębiorca, do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie powinien zarejestrować i zweryfikować swoją firmę na portalu trade.gov.pl.

6. Przedsiębiorca przed wyjazdem na targi zobowiązany jest wziąć udział w zorganizowanym w Polsce seminarium informacyjnym na temat realiów prowadzenia biznesu w Indiach.

 

B. Zakres działań fakultatywnych, w których mogą wziąć udział przedsiębiorcy korzystający z programu:

1. Przedsiębiorca, w trakcie trwania programu, ma możliwość wzięcia udziału w konferencji inwestycyjnej Vibrant Gujarat, odbywającej się w 2019 r. w Gandhinagar.

2. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu może zorganizować max. 6 przyjazdowych misji gospodarczych (wizyt studyjnych) dla dealerów, kontrahentów oraz dziennikarzy, działających na rynku indyjskim, bezpośrednio związanych z branżą, którą reprezentuje przedsiębiorca. Misja gospodarcza musi obejmować prezentację firmy przedsiębiorcy, organizację pokazu bądź prezentację produktu. Misja nie powinna trwać dłużej niż 3 dni na miejscu. Przedsiębiorca zobowiązuje się, że dziennikarz uczestniczący w misji opublikuje w reprezentowanym przez siebie czasopiśmie, portalu internetowym, artykuł będący wynikiem uczestnictwa w misji .

Przedsiębiorca organizujący przyjazdową misję gospodarczą jest zobowiązany do przygotowania raportu z przebiegu misji zawierającego opis przebiegu misji oraz dane kontaktowe uczestników misji. Raport z misji gospodarczej jest przedstawiany realizatorowi programu promocji w celach informacyjnych.

C. Zakres działań fakultatywnych - uzupełniających, w których mogą wziąć udział przedsiębiorcy korzystający z programu:

1. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość realizacji działań informacyjno– promocyjnych, w ramach których refundowane będą koszty:

  • nabycia lub wytworzenia oraz instalacji elementów dekoracyjnych uwzględniających założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki tj. panelu promocyjnego MPG;
  • nabycia lub wytworzenia oraz dystrybucji materiałów informacyjno-promocyjnych takich jak gadżety, materiały drukowane np. foldery, ulotki, wizytówki;
  • przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w mediach tradycyjnych, elektronicznych, cyfrowych;
  • przygotowania lub tłumaczenia strony internetowej wnioskodawcy;
  • produkcji i emisji spotów i filmów informacyjno-promocyjnych.
  • Panel promocyjny MPG dostępny jest na Portalu Promocji Eksportu i stronie Ministerstwa Rozwoju.

Działania promocyjne ogólne.

1. Realizator programu promocji na rynku indyjskim zostanie wybrany przez Ministerstwo Rozwoju zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych. Informacja o wyborze realizatora programu promocji zostanie zamieszczona na stronie internetowej www.mr.gov.pl i www.trade.gov.pl.

2. W ramach działań ogólnych promujących polską gospodarkę na rynku indyjskim zaplanowano:

  • organizację wizyt studyjnych dla zagranicznych kontrahentów,
  • organizację wizyt studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy,
  • dostęp do informacji nt. rynku i pomoc w poszukiwaniu partnerów handlowych,
  • reklamy i publikacje w indyjskiej prasie branżowej,
  • reklamy i publikacje w magazynach pokładowych indyjskich linii lotniczych,
  • reklamy w największych indyjskich portalach sprzedażowych,
  • organizację narodowych stoisk informacyjno - promocyjnych służących wsparciu polskich przedsiębiorców obecnych na targach poprzez:
    •  możliwość bezpłatnego korzystania z miejsca do odbywania spotkań z kontrahentami;
    • możliwość zamieszczenia reklamy firmy wraz z lokalizacją stoiska wystawienniczego w katalogu informacyjnym wydawanym na dane targi;
    • możliwość korzystania z usług informacyjnych obsługi stoiska informacyjno – promocyjnego o produktach i lokalizacji firmy;
    • możliwość zaprezentowania filmu reklamowego firmy na urządzeniach multimedialnych zainstalowanych na stoisku informacyjnym pod warunkiem, że będzie on pasować do ogólnego charakteru stoiska;
    • możliwość zorganizowania pokazu/prezentacji oferty firmy na stoisku informacyjnym po wcześniejszym uzgodnieniu wszystkich szczegółów z organizatorem stoiska.

Informacje dodatkowe

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Departamentem Polityki Eksportowej Ministerstwa Rozwoju.



Czy ta informacja była pomocna?
TAK/NIE 0 0

Pliki do pobrania

Indie
pdf | 350.44 KB
Pobierz