Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (870)
- Wiedza (440)
- Kalendarz (1657)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Artykuł
Psychologia handlu – jak przełamać lęk przed podnoszeniem cen
Jak budować strategię cenową, która wzmacnia relacje handlowe i pewność siebie w eksporcie
WydarzenieMisja handlowa do Brazylii
Komisja Europejska zaprasza do udziału w misji handlowej do Brazylii komisarza UE.
ArtykułPorozumienie Inwestycyjne: zabezpiecz skutki podatkowe swojej inwestycji
Od 2025 r. minimalna wartość inwestycji objętej została obniżona do 50 mln zł
ArtykułPolskie meble w Azji – dziennikarze z Indii z wizytą w Polsce
Goście z Indii zwrócili uwagę na potencjał polskiej branży meblarskiej i perspektywy ekspansji
ArtykułPolski sektor chemiczny – eksport napędza rozwój
Polski sektor chemiczny rośnie dzięki eksportowi kosmetyków i chemii gospodarczej
-
Artykuł
Polska liderem wzrostu w unijnym sektorze mleka
Dobra koniunktura na globalnym rynku sprzyja ekspansji
ArtykułSukces polskiego stoiska narodowego na targach Cosmoprof
Przedsiębiorcy z branży kosmetycznej chętnie korzystali z możliwości dodatkowej promocji
RaportBranża targowa w Polsce – raport PIPT
Najważniejsze trendy, dane statystyczne oraz prognozy rozwoju branży targowej w Polsce
ArtykułNapięcia handlowe zagrożeniem dla globalnego wzrostu gospodarczego
Dwa możliwe scenariusze dla przyszłości światowej gospodarki – eskalacja napięć vs. reformy
ArtykułPolska na targach Hannover Messe 2025 – podsumowanie
Tegoroczna edycja zgromadziła 4 tys. wystawców i blisko 130 tys. zwiedzających ze 150 krajów
-
Artykuł
Psychologia handlu – emocje w eksporcie
Jak opanować frustrację, nie ulec emocjom i budować relacje z zagranicznymi partnerami
ArtykułPrzemysł przetwórczy Azerbejdżanu – drugie serce gospodarki
2024 rok pokazał, że kraj może rozwijać się nie tylko dzięki ropie i gazowi
ArtykułKultura biznesu w Rumunii
Zdobycie zaufania wśród rumuńskich partnerów biznesowych może wymagać czasu i cierpliwości
ArtykułPsychologia handlu – negocjacje międzykulturowe bez błędów
Jak unikać błędów poznawczych i budować relacje z zagranicznymi partnerami?
ArtykułSektor usług i budownictwa w Kirgistanie – dwie lokomotywy wzrostu
Prognozy na 2025 rok wskazują na wzrost o ok. 10 proc. w usługach i 15 proc. w budownictwie
-
Wydarzenie
E-COMMERCE ZA GRANICĄ – jak legalnie i skutecznie wejść na nowe rynki?
WFR wraz z Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową i ecommerce.legal zaprasza do udziału w webinarze
WydarzenieForum Biznesu Japonia-Korea-Polska 2025
PAIH wraz JETRO oraz KOTRA zaprasza do udziału w Forum Biznesu Japonia-Korea-Polska.
WydarzenieRozwijaj biznes w Republice Indii – szkolenie dla eksporterów
KIG zaprasza przedsiębiorców na szkolenie, które odbędzie się 8 lipca br, w siedzibie KIG, w Warszaw…
WydarzeniePanama: współpraca handlowa w sektorze rolno-spożywczym
Krajowa Izba Gospodarcza wraz z Ambasadą Panamy w Polsce zaprasza na webinar
WydarzenieSeminarium biznesowe Team Poland for the Moldova Growth Plan
Wydarzenie jest elementem składowym Misji Gospodarczej do Kiszyniowa w dniach 25-26 czerwca 2025.
-
Instytucja
Wielkopolska Izba Gospodarcza (WIG)
Wielkopolska Izba Gospodarcza podejmuje inicjatywy związane z promocją eksportu
InstytucjaAgencja Rozwoju Lokalnego
Agencja Rozwoju Lokalnego S.A. konsekwentnie realizuje misję wspierania sektora małych i średnich pr…
InstytucjaAgencja Rozwoju Regionalnego w Bielsku-Białej
Misją Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Bielsku-Białej jest świadczenie najwyższej jakości usług p…
InstytucjaWarmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego
Misją Warmińsko-Mazurskiej Agencja Rozwoju Regionalnego jest wspieranie rozwoju gospodarczego Warmii…
InstytucjaAgencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie
Celem Agencji jest osiągnięcie pozycji wiodącej Instytucji Otoczenia Biznesu w regionie, tworzącej s…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.