Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (990)
- Wiedza (531)
- Kalendarz (1805)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Artykuł
Francja w polskim handlu – partner strategiczny i inwestor
Francja 3. partnerem Polski w eksporcie towarów
ArtykułGUS: Obroty towarowe handlu zagranicznego w styczniu-lipcu 2025
Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 14,5 mld PLN
WideoPolskie kosmetyki – produkty z duszą
Producenci łączą zasoby natury z nowoczesnymi technologiami – obejrzyj wideo
ArtykułZakładanie spółki w Kazachstanie–jurysdykcja krajowa i AIFC, część 2/2
Wybór modelu rejestracji zależy od profilu działalności
ArtykułKultura biznesu w Japonii
Japonia to kraj o wysokim kontekście kulturowym i dużym znaczeniu relacji międzyludzkich
-
Artykuł
Polska Strefa Inwestycji w 2024 r.
Od początku funkcjonowania PSI polskie MŚP uzyskały wsparcie na inwestycje warte 20,4 mld zł
ArtykułPrzegląd gospodarek europejskich – styczeń 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułPolsko-Wietnamskie Forum Biznesowe
Forum było wyjątkową okazją do nawiązania cennych kontaktów biznesowych
ArtykułInformacja na temat ograniczeń stosowanych przez Rosję
Polskie firmy informują o utrudnieniach tranzytu towarów importowanych z krajów trzecich
ArtykułPierwsi w Europie, drudzy na świecie – polskie jachty rosną w siłę
Aż 95 proc. polskiej produkcji trafia do zagranicznych odbiorców
-
Artykuł
Cła na produkty z Chińskiej Republiki Ludowej. Perspektywa globalna
Priorytetem władz są budowa samowystarczalności technologicznej i uodpornienie gospodarki na sankcje
PodcastUsługi zaufania w ekspansji zagranicznej
W 2. odcinku o tym, dlaczego usługi zaufania ułatwiają biznes i w jaki sposób podnoszą wiarygodność …
ArtykułPolsko-brytyjskie relacje handlowe nabierają tempa
Polskie przedsiębiorstwa wykorzystują swoje doświadczenie z czasów sprzed akcesji do UE
ArtykułGlobalna gospodarka – prognozy MFW na 2025 rok
Polska będzie w tym roku jedną z najszybciej rosnących gospodarek w Europie
ArtykułZielone technologie w Ameryce Łacińskiej
Najbardziej zaawansowana jest Kostaryka, która praktycznie w całości wytwarza prąd z OZE
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na Expo Salud 2025
PAIH zaprasza polskie firmy do udziału w targach Expo Salud 2025.
WydarzenieJak rozpocząć współpracę z francuskim agentem handlowym?
PAIH zaprasza na webinarium pt. „Jak rozpocząć współpracę z francuskim agentem handlowym?.
WydarzenieSahara Expo 2025
Sahara Expo to jedno najważniejszych wydarzeń branży rolno-spożywczej w regionie.
WydarzenieStoisko PAIH na Autotech 2025
PAIH zaprasza polskie firmy z branży motoryzacyjnej do udziału w targach Autotech w Egipcie.
WydarzenieStoisko PAIH na Jeddah Construct 2025
PAIH zaprasza polskie firmy z branży budowlanej do udziału w targach Jeddah Construct.
-
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.
