Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (987)
- Wiedza (529)
- Kalendarz (1805)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na targach CroAGRO 2025
PAIH zaprasza do udziału w Międzynarodowych Targach Rolnictwa, Sprzętu Rolniczego i Maszyn CroAGRO 2…
ArtykułPolska potęgą eksportową w branży stolarki budowlanej
W 2024r. 64 proc. krajowej produkcji trafiło za granicę
ArtykułPolska na Tokyo Game Show 2025 w Japonii – podsumowanie
Na stoisku promowana była oferta prawie 50 polskich firm
ArtykułEksport żywności do USA – importer, logistyka i targi, część 2/2
Brak importera to pewne kłopoty
ArtykułKultura biznesu w Indonezji
Indonezja to niezwykle zróżnicowany pod względem etnicznym, religijnym i kulturowym archipelag
-
Artykuł
Przegląd gospodarek europejskich – sierpień 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułPort Gdańsk z bezpośrednim serwisem kontenerowym do USA
Gdańsk umacnia swoją pozycję na mapie globalnej logistyki
ArtykułPolska wiceliderem eksportu kukurydzy w Unii Europejskiej
Polska ma 26 proc. udziału w unijnym eksporcie tego zboża
ArtykułKompendium handlu zagranicznego Polski – sierpień 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułGUS: Obroty towarowe handlu zagranicznego w styczniu-czerwcu 2025
Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 10,0 mld PLN
-
Artykuł
Rynek Europy Południowej – szanse i wyzwania dla polskich przedsiębiorców
Kluczem do sukcesu jest znajomość lokalnych uwarunkowań kulturowych
ArtykułKultura biznesu we Francji
Skuteczne prowadzenie biznesu we Francji wymaga zrozumienia unikalnych aspektów francuskiej kultury
ArtykułPsychologia handlu – jak pokonać strach przed cold callingiem
Cold calling paraliżuje nawet doświadczonych. Jak oswoić lęk i zacząć działać skutecznie?
ArtykułEra zmian w e-commerce to nowe wyzwania dla logistyki
Szybkie i sprawne dostawy, często realizowane w kilkanaście minut
ArtykułRozwój eksportu na rynki Europy Środkowo-Wschodniej
Polskie firmy szukają szans rozwoju w regionach bliższych geograficznie i kulturowo
-
Wydarzenie
Misja gospodarcza do Bułgarii
PAIH zaprasza polskich przedsiębiorców do udziału w misji gospodarczej do Bułgarii
WydarzenieDzień Agenta Handlowego 2025
PAIH zaprasza do skorzystania z reprezentacji PAIH na Dniu Agenta Handlowego
WydarzenieMiędzynarodowa Konferencja branży drzewnej i meblarskiej w Borowcu
PAIH organizuje w ramach Konferencji branży drzewnej i meblarskiej stoisko promocyjno-informacyjne
WydarzenieStoisko PAIH na targach CBME Türkiye 2025
PAIH zaprasza polskie firmy z branży artykułów dziecięcych do udziału w targach CBME Türkiye
-
Instytucja
Zachodnia Izba Przemysłowo-Handlowa (ZIPH)
Jesteśmy największą, niezależną organizacją zrzeszającą przedsiębiorców w Województwie Lubuskim. Rep…
InstytucjaIzba Gospodarcza „FARMACJA POLSKA”
Izba Gospodarcza „FARMACA POLSKA” jest największą organizacją branżową działającą od 30 lat, zrzesza…
InstytucjaKrajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT)
Izba jest organizacją działającą w oparciu o ustawę o samorządzie gospodarczym – typu not-for-profit…
InstytucjaToruńska Agencja Rozwoju Regionalnego (TARR)
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. to wiodąca instytucja otoczenia biznesu w województwie ku…
InstytucjaKorporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE)
Od ponad 30 lat wspieramy eksporterów jako oficjalna, polska agencją ubezpieczeń kredytów eksportowy…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.