Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…
04.11.2022
Konin

-
Gdzie?
Konin, Aleje 1 Maja 7a – CKiS Dom Kultury Oskard, sala multifunkcyjna
-
Kiedy?
17.11.2022 r., godz. 11.00-13.30
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz
Już 17 listopada obędzie się otwarte dla przedsiębiorców, instytucji otoczenia biznesu oraz samorządów spotkanie poświęcone transgranicznej sprzedaży online z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Myślisz o rozwoju lub zainicjowaniu handlu na międzynarodowych rynkach i szukasz eksperckiego wsparcia? Zapraszamy do Konina. Podczas konferencji nasi prelegenci powiedzą, jak w sposób optymalny wykorzystać e-commerce w budowie strategii ekspansji zagranicznej.
W programie m.in.:
- Bezpłatna oferta wsparcia ekspansji prezentowana przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu – strategie wejścia na zagraniczne rynki, budowanie przewag biznesowych, praktyczne case study.
- Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
- Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach. Wysłał polskie produkty już do ponad 100 krajów na wszystkich kontynentach, przeprowadził setki audytów kont sprzedażowych.
- Będzie też też Dominika Kucińska – Education and Merchant Development Partner z najpopularniejszej w Polsce platformy zakupowej – Allegro, które po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyło dostęp do 32 mln klientów w Czechach, Słowacji, Węgrzech oraz Słowenii i Chorwacji.
Jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych. Zmieńmy to!
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, Konińska Izba Gospodarcza
Udział jest bezpłatny. Prosimy o zgłoszenia poprzez stronę internetową lub na adres wydarzenie@wfr.org.pl.
O CYKLU KONFERENCJI „POROZMAWIAJMY O ZAGRANICZNYM BIZNESIE…”
Konferencje z serii „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie” organizowane przez Wielkopolski Fundusz Rozwoju to cenione przez przedsiębiorców spotkania, podczas których omawiane są możliwości rozwoju firm, w tym na międzynarodowych rynkach. Tegoroczny cykl rozpoczął się na początku października w Pile, na trasie były też Leszno oraz Kalisz, teraz czas na Konin. Serdecznie zapraszamy 17 listopada!
- Wszystko
- Aktualności (830)
- Wiedza (401)
- Kalendarz (1509)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Artykuł
Lokalny komponent jako klucz do sukcesu w Kazachstanie
Kazachstan mówi zagranicznym firmom: „Nie tylko sprzedawajcie, ale i twórzcie z nami”
ArtykułPawilon Polski na Expo 2025 otwarty
Przestrzeń, gdzie dziedzictwo kulturowe inspiruje przyszłość
ArtykułGUS: Obroty towarowe handlu zagranicznego w styczniu-lutym 2025
Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 5,0 mld PLN
ArtykułKultura biznesu w Hiszpanii
Hiszpania to kraj, w którym biznes i kultura są nierozerwalnie splecione
ArtykułPolska potęgą mięsną – eksport drobiu siłą napędową branży
Eksport pozostaje największą szansą dla rozwoju branży mięsnej w Polsce
-
Artykuł
Bariery regulacyjne a konkurencyjność polskich firm
Globalne wyzwania determinują wprowadzenie reform wspierających konkurencyjność polskich firm
ArtykułPolityka Promocji Gospodarczej Polski
Trade.gov.pl wprowadzi nowe narzędzia wspierające rozwój kompetencji e-eksportowych polskich firm
ArtykułPAIH w 2024 roku – wsparcie dla inwestycji i rozwoju gospodarczego
Ponad połowa zamkniętych projektów to inwestycje z sektora usług nowoczesnych
ArtykułStoisko narodowe na targach Detroit Auto Show – relacja
Relacja ze stoiska narodowego na targach Detroit Auto Show (NAIAS).
ArtykułRekordowy handel produktami rolno-spożywczymi w Unii Europejskiej
Pomimo wyzwań unijny rynek utrzymuje konkurencyjność
-
Artykuł
Skuteczne strategie komunikacyjne na rynku indyjskim
Indyjska kultura biznesowa kładzie duży nacisk na spotkania osobiste i nawiązywanie relacji
ArtykułEksport bez gaf: jak zrozumienie kultury buduje relacje
Zrozumienie różnic kulturowych to klucz do sukcesu w eksporcie i budowania trwałych relacji
PodcastPolski biznes w Norwegii – jak wykorzystać sektor publiczny
W 12. odcinku o tym, jak zaistnieć na rynku i wykorzystać jego potencjał
ArtykułKierunki rozwoju e-commerce w Indiach
W 2024 r. wartość rynku e-commerce przekroczyła 123 mld dolarów
PodcastPortugalia jako brama do nowych rynków – jak zaplanować ekspansję
W 11. odcinku o tym, dlaczego Portugalia to więcej niż tylko lokalny rynek
-
Wydarzenie
Hybrydowa giełda kooperacyjna podczas GITEX Europe 2025
Ośrodek EEN przy PARP zaprasza do udziału w międzynarodowej giełdzie kooperacyjnej dla branży elektr…
WydarzenieXR EXPO 2025 & Virtual Worlds w Stuttgarcie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do współtworzenia stoiska PAIH w ramach kongresu XR EXPO…
WydarzenieMisja gospodarcza do Norwegii – Oslo Tech Show 2025
PAIH zaprasza polskie przedsiębiorstwa z branży ICT/IT do udziału w misji gospodarczej do Norwegii n…
WydarzenieMisja gospodarcza do krajów Afryki Południowej – Zambii i Zimbabwe
KIG zaprasza polskich przedsiębiorców na Misję Gospodarczą do krajów Afryki Południowej – Zambii i Z…
-
Instytucja
Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego
Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego to organizacja założona w 1994 roku w celu wspierania rozwoju…
ArtykułAgencja Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A w Suwałkach
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego (PFRR) to instytucja non-profit działająca od 1994 roku na rz…
InstytucjaAgencja Rozwoju Regionalnego S.A w Łomży
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego (PFRR) to instytucja non-profit działająca od 1994 roku na rz…
InstytucjaPodlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego (PFRR) to instytucja non-profit działająca od 1994 roku na rz…
InstytucjaBieszczadzka Agencja Rozwoju Regionalnego
Bieszczadzka Agencja Rozwoju Regionalnego (BARR) została utworzona jako instytucja wspierająca rozwó…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.