15.04.2024
Polski drób płynie na Filipiny
Polska zaczyna wprowadzać w życie, zakończone sukcesem jeszcze w sierpniu 2023 roku, negocjacje z Filipinami o dopuszczenie naszego drobiu na tamtejszy rynek. Właśnie pierwsze kontenery wyruszyły w kierunku Azji Południowo Wschodniej.
![](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2024/02/213797007_m_normal_none.jpg)
Negocjacje trwały kilka miesięcy, a do sukcesu przyczyniła się m.in. Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). Duża pomoc była również ze strony MRiRW, GIW oraz Ambasady RP w Manili.
Dla polskiego biznesu drobiarskiego, który już teraz jest liderem produkcji i eksportu w UE i jednym z głównych graczy na rynku światowym, Filipiny są bardzo ważnym klientem, który może być gwarantem umocnienia pozycji polskiego drobiarstwa na globalnym rynku. A dla nas to prawie 115 mln potencjalnych konsumentów polskich wyrobów drobiarskich, bowiem to właśnie mięso jest podstawowym składnikiem diety mieszkańców Filipin.
![na talerzu potrawa ryżu z kurczakiem i warzywami](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2024/02/217976595_m_normal_none-1024x574.jpg)
Warto zaznaczyć, że w ramach sukcesu negocjacyjnego, Polska jest pierwszym krajem w Unii Europejskiej z uznanym przez Filipińczyków systemem regionalizacji, dotyczącym potencjalnej grypy ptaków na poziomie województw. W skrócie oznacza to, że ewentualne jedno ognisko zakaźne nie wyłączy z eksportu całego polskiego rynku drobiarskiego.
Niewątpliwie jest to bardzo duży sukces i dowód na doskonałą jakość polskich wyrobów drobiarskich. Ale także na skuteczne monitorowanie sytuacji na rynkach światowych. Polska podjęła rozmowy z Filipinami w momencie kiedy USA miały duży problem z ptasią grypą na wewnętrznym rynku, a brazylijskie ceny stały się zbyt wysokie.
Więcej o sukcesach polskiego przemysłu drobiarskiego w liczbach i nie tylko tutaj
Źródło: Krajowa Rada Drobiarstwa-Izba Gospodarcza, PAIH
- Wszystko
- Aktualności (71)
- Wiedza (36)
- Kalendarz (168)
- Centrum Wsparcia (45)
-
Oferta wsparcia
Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
WydarzenieSuperZoo 2024
SuperZoo to okazja dla polskich producentów produktów dla zwierząt do nawiązania kontaktów biznesowy…
-
Artykuł
Eksport polskiego drewna
W latach 2019-2023 wyeksportowano z Polski ponad 14,3 mln ton nieprzetworzonego drewna
ArtykułThe Next Web Conference 2024
Konferencja przyciągnęła uwagę globalnych gigantów i innowatorów
-
Oferta wsparcia
Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Oferta wsparciaPolsko-Niemiecko-Czeskie Forum Kooperacji Firm
Polsko-Niemiecko-Czeskie Forum Kooperacji Firm to największa giełda kooperacji w Polsce dedykowana M…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.