Branża outdoorowa w Chinach
24.01.2023
Chińscy konsumenci podejmują coraz więcej aktywności na świeżym powietrzu: jazda na rowerze, biwakowanie, trekking, nurkowanie, narciarstwo, surfowanie, kajakarstwo, stand up paddle. Do końca ubiegłego roku ponad 400 milionów mieszkańców uprawiało sporty plenerowe.
Chińska Generalna Administracja Sportu, Ministerstwo Kultury i Turystyki oraz inne organy rządowe oficjalnie zatwierdziły program rozwoju branży outdoorowej.
Ma on na celu stworzenie lepszych warunków dla zrównoważonego rozwoju branży, przekształcając ją w jeden z filarów gospodarki narodowej. W ramach programu zostaną wdrożone działania zmierzające do optymalizacji struktury branży, wzbogacania dostaw odpowiednich produktów i usług, zachęt konsumpcyjnych i wzmocnienia rządowego wsparcia dla aktywności plenerowych.
Prognozy zawarte w programie pokazują, że do 2025 r. branża outdoorowa osiągnie wartość 3 bilionów juanów (431 mld dol.).
Ogólnie rzecz biorąc, większość lokalnych konsumentów wybiera aktywności plenerowe wymagające mniejszego zaangażowania i nie wiążące się z dużym ryzykiem. W przeciwieństwie do swoich zagranicznych odpowiedników chińscy konsumenci mniej gorliwie uprawiają sporty na świeżym powietrzu i rzadziej integrują je ze stylem życia.
W programie rozwoju branży podkreślono także znaczenie szkolenia profesjonalistów, na przykład w zakresie zarządzania kempingami, a także zwiększania świadomości bezpieczeństwa kempingowców i ich umiejętności outdoorowych.
Szacuje się, że do 2030 roku liczba osób uprawiających sporty na świeżym powietrzu w Chinach wzrośnie do 560 milionów. Można zatem wnioskować, że wzrost branży outdoorowej, napędzony przez zimowe igrzyska olimpijskie i pandemię, będzie długotrwały i perspektywiczny.
Źródło: ZBH Szanghaj
- Wszystko
- Aktualności (15)
- Kalendarz (27)
-
Wydarzenie
Jak skutecznie przygotować się do udziału w targach w Chinach – ochrona IPR
Ochrona znaków towarowych i patentów w Chinach to bardzo istotny element skutecznego przygotowania e…
-
Artykuł
Możliwości handlowe Polska-Chiny
W bieżącym tygodniu Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju zapr…
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na targach Pet Fair Asia 2023
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie firmy z branży produktów dla zwierząt domowych d…
WydarzenieWprowadzenie polskich produktów mleczarskich na chiński rynek
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zaprasza na webinarium „Jak odnieść sukces? Wprowadzenie polskich…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.