Platformy sprzedażowe dopasowane do Twoich potrzeb
Platformy CRM (customer relations management) służą do kompleksowej obsługi handlu internetowego, w tym zarządzania sprzedażą, logistyką i kontaktami z klientami. Sprawdź, jak wybrać odpowiednie rozwiązanie dla swojej działalności.

Własny sklep internetowy – jaką platformę wybrać?
Platformy sprzedażowe, do wyboru mamy kilka opcji kompleksowej obsługi handlu internetowego. Służą one do zarządzania sprzedażą, logistyką i kontaktami z klientami (czyli CRM – customer relations management).
Platformy Saas
Oprogramowanie potrzebne do utrzymania sklepu internetowego można wynająć od dostawcy za miesięczną opłatą. Ponieważ obowiązki związane z obsługą informatyczną leżą wówczas po stronie dostawcy, my nie musimy się już tym martwić. To typ platformy abonamentowej SaaS (ang. Software as a Service – Oprogramowanie jako Usługa. Jest to jedno z najmniej skomplikowanych i najtańszych rozwiązań. W praktyce oprogramowanie jest zainstalowane na serwerach dostawcy, a my możemy z niego korzystać za opłatą – kupujemy usługę dostępu do oprogramowania). Jego przykładem jest m.in. Shopify czy polskie oprogramowanie dla stron Shoper. Korzystanie z takich platform jest tanie i wystarczające dla małych i początkujących sklepów. Jednakże dają one najmniej możliwości dopasowania do ewentualnych szczególnych potrzeb i wymagań.
Platformy open-source
Większe możliwości dają platformy dostępne na zasadzie open source (otwartego kodu źródłowego oprogramowania). W tym przypadku nie musimy ponosić żadnych opłat, ani comiesięcznych, ani początkowych. Platformy open source są dostępne niemalże od ręki i za darmo. Niestety, ale w wersji „startowej” nie są dostosowane do konkretnych warunków. Musimy je samodzielnie zainstalować na swoich serwerach, dostosować do naszych potrzeb oraz zainstalować liczne dodatki (niektóre płatne). Wymaga to jednak znajomości programowania i wiedzy informatycznej. Wiąże się to z utrzymaniem całego systemu IT w dalszej perspektywie o co musimy też zatroszczyć się sami. Taka platforma daje nam nowe możliwości, pozwalając nam dostosowywać i rozwijać moduły według naszych potrzeb (w modelu SaaS to właściciel oprogramowania decyduje jak będzie rozwijał oprogramowanie, dopasowując je do wymagań większości klientów – ale nie naszych konkretnie). Najczęściej wybierane platformy tego typu to Magento czy PrestaShop.
Rozwiązania dedykowane
A jeśli nasza firma potrzebuje więcej spersonalizowanych rozwiązań? Wykorzystajmy dedykowaną platformę, stworzoną specjalnie na nasze konkretne potrzeby. Jest to użyteczne, gdy open source nie zapewnia nam odpowiednich rozwiązań, np. nasza baza produktowa jest bardzo skomplikowana lub jeśli chcemy budować swoją markę, oferując innowacyjne bądź personalizowane rozwiązania.
Proponujemy zapoznać się z dodatkowym materiałem na temat rozwiązań informatycznych oraz obsługi płatności w artykule „E-commerce – narzędzia i platforma, a rynki zagraniczne”.
Spis treściTable of contents
TREŚCI POWIĄZANE
- Wszystko
- Wiedza (61)
-
Artykuł
Specyfika rynku – jak ją wykorzystać?
Czy produkty i usługi spotkają się z odpowiednim popytem na wybranym rynku? Aby odpowiedzieć na to …
ArtykułEfektywne zarządzanie logistyką w eksporcie
Eksport oznacza zwiększenie wolumenu naszej produkcji lub świadczonych przez nas usług. Czy na pewno…
-
Wideo
Jak zacząć ekspansję? – pierwsze kroki
Webinar pn. „Jakie są pierwsze kroki w kierunku ekspansji?”
ArtykułObsługa klienta w e-commerce – najważniejsze informacje
Obsługa klienta ma wiele wymiarów. Ten podstawowy i widoczny to nasze interakcje z nim przed, w trak…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.