Jak rozpocząć sprzedaż internetową w Indiach?
03.10.2023

Indie są krajem wielu możliwości, choć nie jest to rynek polecany dla początkujących eksporterów. To największa demokracja świata, ale utrzymująca liczne utrudnienia w dostępie do rynku, z istotną rolą biurokracji i powiązań nieformalnych. Za kilka lat Indie zostaną jednak najliczniejszym krajem na świecie, a większość mieszkańców to osoby poniżej 35. roku życia. Klasa średnia jest szacowana w Indiach na około 20% ludności. W liczbach bezwzględnych to około 280 milionów czyli więcej niż połowa populacji Unii Europejskiej!
Handel internetowy napędza powszechne używanie smartfonów i stopniowy wzrost zamożności społeczeństwa. Istotną rolę odgrywa duża populacja miejska w zatłoczonych metropoliach. Pandemia covid przyzwyczaiła indyjskich konsumentów do zakupów online.
Najłatwiejszym i najwygodniejszym sposobem rozpoczęcia sprzedaży online w Indiach jest wykorzystanie platform typu marketplace, takicj jak Amazon, Myntra lub Flipkart. Sprzedawca nie musi skupiać się na rozwoju logistyki i płatności. Dla zagranicznych sprzedawców formalności obejmują rejestrację firmy, uzyskanie numeru podatkowego oraz otwarcia rachunku bankowego. Zagraniczne firmy najczęściej decydują się na założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością („a private limited company”).
Jeśli chodzi o social media, to w 2021 r. WhatsApp miał w Indiach 530 milionów użytkowników, YouTube – 448 milionów, Facebook – 410 milionów, Instagram – 210 milionów , a Twitter – 17,5 miliona.
Ambitni eksporterzy z Polski, np. producenci kosmetyków, czy zabawek, nie mogą zignorować indyjskiego rynku.
- Wszystko
- Aktualności (55)
- Wiedza (44)
- Kalendarz (326)
- Centrum Wsparcia (61)
-
Wydarzenie
Misja inwestycyjna z Filipin w Polsce
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) do udziału w misji gospodarczej z udziałem filipińskiej de…
ArtykułZrównoważony rozwój UE – raport SDG 2025
Czy Unia Europejska skutecznie realizuje cele zrównoważonego rozwoju?
-
Artykuł
Zrównoważony rozwój UE – raport SDG 2025
Czy Unia Europejska skutecznie realizuje cele zrównoważonego rozwoju?
ArtykułPoszukiwani producenci urządzeń terapeutycznych
Klient z Danii oferuje współpracę w oparciu o umowę dostawy
-
Artykuł
Indie luzują import – jak zareagować strategicznie
Polski eksport do Indii rósł w ostatnich trzech latach szybciej niż średnia unijna
ArtykułJajka na eksport – jak Polska stała się czołowym dostawcą dla Europy
W 2024 r. Polska wyeksportowała 238 tys. ton jaj, osiągając przychody w wysokości 472 mln euro
-
Wydarzenie
Misja inwestycyjna z Filipin w Polsce
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) do udziału w misji gospodarczej z udziałem filipińskiej de…
WydarzenieStoisko PAIH na Expo Salud 2025
PAIH zaprasza polskie firmy do udziału w targach Expo Salud 2025.
-
Oferta wsparcia
Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z wojewódz…
Projekt „Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województwa łódzkiego po…
Oferta wsparciaHorizon4Poland
Dzięki udziałowi w wydarzeniu Horizon4Poland dowiesz się, który BPK najlepiej wesprze Twoje potrzeby…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.