Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Kampania „Polskie Marki Mają Moc”
Temat

Kampania „Polskie Marki Mają Moc”

Kampania „Polskie Marki Mają Moc” jest związana z projektem realizowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii pn. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” poddziałanie 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.

Celem projektu było upowszechnianie na rynkach zagranicznych przekazu o wysokiej jakości polskich marek produktowych oraz realizacja działań promocyjnych przyczyniających się do umacniania pozytywnego wizerunku Polski i polskiej gospodarki na arenie międzynarodowej.

Kluczowe działania realizowane w projekcie można podzielić na kilka sekcji.

Branżowe programy promocji

Branżowe programy promocji to działania Ministerstwa Rozwoju i Technologii skupione na długofalowej promocji priorytetowych branż polskiej gospodarki (takich jak np. kosmetyki, meble, jachty, IT czy sprzęt farmaceutyczny i medyczny) na wybranych rynkach zagranicznych.

W latach 2016-2022 Ministerstwo Rozwoju i Technologii promowało 12 branż posiadających wysoki potencjał eksportowy i wizerunkowy do budowania silnej i rozpoznawalnej Marki Polskiej Gospodarki. Celem realizowanych działań było promowanie rodzimych produktów i usług oraz wzmacnianie wizerunku naszego kraju i polskiej gospodarki na świecie. Zorganizowano ponad 200 stoisk informacyjno-promocyjnych na najważniejszych wydarzeniach targowych na świecie: Hannover Messe, Gamescom, Cosmoprof Bolonia, Beauty World Middle East, METs, BIG5, Medica, BAUMA, Pure London, Paris Air Show, Orgatec, Gullfood czy Arab Health. Ponadto odbyło się 40 misji wyjazdowych oraz ok. 40 misji przyjazdowych. We wspólnych działaniach promocyjnych udział wzięło ponad 2,5 tysiąca przedsiębiorców.

Równolegle do projektu Brand Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizowała projekt „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”, Poddziałanie 3.3.3 PO IR.

Przedsiębiorcy mogli otrzymać dofinansowanie do udziału w targach, wydarzeniach branżowych, organizacji misji gospodarczych itp. Wsparcie było udzielane przez PARP w formie pomocy publicznej lub pomocy de minimis. Alokacja na poddziałanie 3.3.3 wyniosła 1 269 000 000,00 PLN.

W latach 2016-2021 PARP zorganizowała osiem naborów wniosków o dofinansowanie. Podpisanych zostało 2294 umowy na łączną kwotę dofinansowania 777 383 427,39 PLN.

Dofinansowanie w ramach Branżowych Programów Promocji

Sektor
Liczba umów
Kwota dofinansowania w PLN
Moda
448
148 767 166,00
IT/ICT
387
138 140 902,00
Budowa i wykończenie budowli
240
83 178 839,60
Meble
218
80 251 227,91
Kosmetyki
196
77 724 914,53
Polskie specjalności żywnościowe
183
54 749 994,15
Maszyny i urządzenia
181
54 715 641,51
Części samochodowe i lotnicze
132
45 354 627,81
Sprzęt medyczny
95
35 260 265,99
Jachty i łodzie
45
18 221 108,67
Usługi prozdrowotne
41
14 212 615,25
Biotechnologia i farmacja
37
211 557,42
źródło: MRiT


W ramach poddziałania 3.3.3. realizowane były również specjalne edycje konkursów dla przedsiębiorców powiązane z udziałem Polski w dużych wydarzeniach promocyjnych, do których należą wystawy EXPO.

Kolaż zdjęć targowych

Duże przedsięwzięcia promocyjne – Światowe Wystawy EXPO

EXPO 2020 Dubaj, ZEA

EXPO 2020 w Dubaju to pierwsza Wystawa Światowa, która odbyła się na Bliskim Wschodzie i po raz pierwszy została zorganizowana przez kraj arabski. Hasłem przewodnim Wystawy było „Łącząc umysły, tworząc przyszłość”. Polska była jednym ze 192 krajów, które wzięły udział w tym wydarzeniu.

Hasłem przewodnim polskiego udziału było „Polska. Kreatywność inspirowana naturą”.

Miejscem prezentacji polskiej oferty był Pawilon Polski, który odwiedziło ponad 1,5 mln osób. Całą Wystawę odwiedziło w okresie 6 miesięcy ponad 24 mln osób. 

Podczas EXPO 2020 Polska zorganizowała ok. 1000 wydarzeń i 750 spotkań biznesowych, 20 wystaw czasowych i 2600 publikacji w social mediach. W ramach programu gospodarczego dedykowanego polskim firmom w różnych formach aktywności udział wzięło ok. 2500 przedsiębiorstw.

Pawilon Polski zajął pierwsze miejsce w kategorii dużych pawilonów w konkursie World Expo Awards organizowanym od 30 lat przez EXHIBITOR Magazine. Otrzymał również srebrną nagrodę za aranżację w kategorii wnętrz pawilonów średniej wielkości przyznaną przez Międzynarodowe Biuro Wystaw w Paryżu. 

Więcej informacji
Expo 2020
Poland At Expo
Poland At Expo – 182 days in the Poland Pavilion at Expo 2020 Dubai
Poland At Expo – The Poland’s Pavilion’s hosts sum up their practices at Expo

EXPO 2025 Osaka, Kansai

Największe i najważniejsze wydarzenie gospodarczo-kulturalne na świecie – EXPO 2025 Osaka, Kansai – rozpocznie się w kwietniu 2025 r.

Głównym mottem polskiej obecności na Wystawie Światowej EXPO 2025 będzie „Polska. Dziedzictwo, które napędza przyszłość” (Poland. Heritage that drives the future). Stanowi on oś opowieści o Polsce, której spuścizną jest kreatywność i solidarna umiejętność radzenia sobie z wyzwaniami codzienności. Ekspresję tych charakterystycznych cech widać w działaniach wybitnych jednostek – Polaków, którzy byli pionierami idei zdecydowanie wyprzedzającymi swoje czasy – wybitnych artystach światowej klasy, polskich innowatorach, wizjonerach, naukowcach, ale też przedsiębiorcach wybijających się na międzynarodową skalę.

Więcej informacji: Expo 2025 Osaka

Projekt Brand HUB jako kontynuacja projektu Brand

Brand HUB to kontynuacja projektu Brand. Jego celem jest zwiększenie konkurencyjności polskiej gospodarki oraz wzrost rozpoznawalności Polski i Marki Polskiej Gospodarki na rynkach zagranicznych. Osiągnięcie tego celu będzie możliwe poprzez zaangażowanie polskich przedsiębiorców, którzy wpisują się w kluczowe sektory o najwyższym potencjale eksportowym lub innowacyjnym. W ramach projektu realizowane będą działania promocyjne, które przyczynią się do:

  • aktywizacji mikro, małych i średnich przedsiębiorstw do rozwinięcia lub dywersyfikacji działalności eksportowej na rynki zagraniczne, w tym o wysokim potencjalne importowym,
  • rozwoju i promocji potencjału innowacyjnego i eksportowego MŚP,
  • umocnienia rozpoznawalności Polski oraz Marki Polskiej Gospodarki, a także polskich MŚP i ich produktów/usług na rynkach zagranicznych,
  • zwiększenia liczby przedsiębiorstw posiadających kompetencje i uczestniczących w transformacji cyfrowej w obszarze eksportu,
  • zwiększenia poziomu eksportu MŚP posiadających w swojej ofercie innowacyjne produkty i usługi.
Kolaż zdjęć targowych

Portal Trade.gov.pl – Eksport-Import-Inwestycje

Trade.gov.pl to portal dla polskich eksporterów, gdzie publikowane są aktualne informacje o warunkach eksportu i prowadzeniu działalności gospodarczej za granicą. Serwis umożliwia przedsiębiorcom dostęp do informacji w zakresie instrumentów wsparcia eksportu oraz e-eksportu, udostępnia przewodniki dla przedsiębiorców, prezentuje specyfikę rynków zagranicznych, prowadzi kalendarz wydarzeń lokalnych i międzynarodowych oraz na bieżąco aktualizuje informacje z rynków. Specjalnym ukłonem w stronę polskiego biznesu jest anglojęzyczna zakładka „Polish companies”, gdzie polskie firmy mogą bezpłatnie umieszczać swoje wirtualne wizytówki, promując się w ten sposób na arenie międzynarodowej. Anglojęzyczna wersja portalu skierowana jest natomiast do przedsiębiorcy zagranicznego, poszukującego informacji o możliwościach inwestycji i współpracy na polskim rynku. Jest też kanałem promocji polskiej gospodarki na świecie.

Kampania Polskie Marki Mają Moc

Realizacja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej w Internecie (w tym w social mediach) jest podsumowaniem projektu pn. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, Poddziałanie 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (PO IR). Celem kampanii jest upowszechnienie informacji o udziale Polski w Światowych Wystawach EXPO oraz o nowym Projekcie BRAND HUB, który będzie realizowany od 2024 do 2029 r. przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz partnerów: Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Agencją Kosmiczną, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa i Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Kampania ma także zachęcić do korzystania ze strony Trade.gov.pl oraz zakładania wizytówek eksportera.

  • Wszystko
Wyszukiwanie zaawansowane
  • Brak wyników dla wybranego zestawu filtrów. Zmień ustawienia filtrów i spróbuj ponownie.

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.