Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (863)
- Wiedza (433)
- Kalendarz (1640)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Wydarzenie
Forum Biznesu Japonia-Korea-Polska 2025
PAIH wraz JETRO oraz KOTRA zaprasza do udziału w Forum Biznesu Japonia-Korea-Polska.
ArtykułNiderlandy – brama do Europy Zachodniej dla polskich przedsiębiorców
W 2023 r. Niderlandy były 4. rynkiem eksportowym dla polskich towarów i 5. dostawcą do Polski
WydarzenieRozwijaj biznes w Republice Indii – szkolenie dla eksporterów
KIG zaprasza przedsiębiorców na szkolenie, które odbędzie się 8 lipca br, w siedzibie KIG, w Warszaw…
ArtykułKultura biznesu w Danii
Dania wyróżnia się kulturą pracy opartą na zaufaniu, równości i przejrzystości
WydarzeniePanama: współpraca handlowa w sektorze rolno-spożywczym
Krajowa Izba Gospodarcza wraz z Ambasadą Panamy w Polsce zaprasza na webinar
-
Artykuł
Market Access Day – jak Polska i UE wspierają eksporterów
MRiT i KE zapraszają do dialogu o możliwościach i barierach w handlu z rynkami pozaunijnymi
ArtykułPolskie meble coraz lepiej znane w USA
Polskie meble są dziś dostępne w licznych sieciach handlowych na terenie całych Stanów Zjednoczonych
ArtykułKompendium handlu zagranicznego Polski – kwiecień 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułMisja przyjazdowa importerów żywności z Azji
Od sesji spotkań B2B rozpoczęła się trzydniowa misja azjatyckich kontrahentów
ArtykułPawilon Polski na Expo 2025 otwarty
Przestrzeń, gdzie dziedzictwo kulturowe inspiruje przyszłość
-
Artykuł
Kultura biznesu w Szwecji
Kultura biznesowa Szwecji opiera się na powściągliwości emocjonalnej i przejrzystości przekazu
ArtykułAlbania stawia na rozwój
W ślad za stabilizacją finansów publicznych idą ambitne reformy i inwestycje
ArtykułUzbekistan – rosnący rynek z potencjałem dla polskich eksporterów
W 2024 roku Uzbekistan przeznaczył ponad 118,5 mln USD na modernizację sektora rolnego
ArtykułWyzwania i świadomość branży budowlanej na drodze do ESG
Budynki odpowiadają za około 38 proc. światowych emisji CO₂
ArtykułJajka na eksport – jak Polska stała się czołowym dostawcą dla Europy
W 2024 r. Polska wyeksportowała 238 tys. ton jaj, osiągając przychody w wysokości 472 mln euro
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na BIO Asia Taiwan 2025
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza przedsiębiorców do udziału w targach BIO Asia Tai…
WydarzenieStoisko PAIH na Expo Salud 2025
PAIH zaprasza polskie firmy do udziału w targach Expo Salud 2025.
WydarzenieJak rozpocząć współpracę z francuskim agentem handlowym?
PAIH zaprasza na webinarium pt. „Jak rozpocząć współpracę z francuskim agentem handlowym?.
-
Instytucja
Wielkopolska Izba Gospodarcza (WIG)
Wielkopolska Izba Gospodarcza podejmuje inicjatywy związane z promocją eksportu
InstytucjaAgencja Rozwoju Lokalnego
Agencja Rozwoju Lokalnego S.A. konsekwentnie realizuje misję wspierania sektora małych i średnich pr…
InstytucjaAgencja Rozwoju Regionalnego w Bielsku-Białej
Misją Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Bielsku-Białej jest świadczenie najwyższej jakości usług p…
InstytucjaWarmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego
Misją Warmińsko-Mazurskiej Agencja Rozwoju Regionalnego jest wspieranie rozwoju gospodarczego Warmii…
InstytucjaAgencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie
Celem Agencji jest osiągnięcie pozycji wiodącej Instytucji Otoczenia Biznesu w regionie, tworzącej s…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.