Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (830)
- Wiedza (401)
- Kalendarz (1509)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Wydarzenie
Łódzkie: rekrutacja na targi Fruit Logistica w Berlinie
RUIT LOGISTICA to największe na świecie targi branży świeżych owoców i warzyw, poświęcone nie tylko …
WydarzenieMisja gospodarcza do Tokio
Zaproszenie skierowane jest do MŚP z województwa łódzkiego, którzy działają w branży „Innowacyjne ro…
WydarzenieMisja gospodarcza na targi DMEA Berlin 2025
Zaproszenie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorców z Dolnego Śląska
ArtykułCła na produkty z Chińskiej Republiki Ludowej. Perspektywa globalna
Priorytetem władz są budowa samowystarczalności technologicznej i uodpornienie gospodarki na sankcje
ArtykułInformacja na temat ograniczeń stosowanych przez Rosję
Polskie firmy informują o utrudnieniach tranzytu towarów importowanych z krajów trzecich
-
Artykuł
Światowy handel w erze napięć
92 proc. ankietowanych spodziewa się zaostrzenia polityki eksportowej
ArtykułPozytywne nastroje wśród przedsiębiorców aktualne, ale w marcu spowolniły
MIK – marzec 2024r.
ArtykułNowy kierunek eksportowy dla polskiej wołowiny
Polscy hodowcy bydła będą mogli już eksportować wołowinę do Algierii
-
Artykuł
Kultura biznesu kluczem do transakcji na rynku hinduskim.
Planując ekspansję zagraniczną na rynek hinduski należy przygotować się do niej starannie. Nie tylko…
ArtykułJak rozpocząć sprzedaż internetową w Indiach?
Indie są krajem wielu możliwości, choć nie jest to rynek polecany dla początkujących eksporterów. To…
ArtykułW Wietnamie czekają na polskie produkty
W 2021 roku handel między Polską a Wietnamem przekroczył 4,6 miliarda dolarów (USD). To o jedną czwa…
ArtykułJak ochronić swój znak towarowy w Chinach?
Silny znak towarowy ma kluczowe znaczenie dla pozyskania nowych klientów, zwłaszcza jeżeli wprowadza…
ArtykułJaponia – czwarty importer żywności na świecie
Japonia jest czwartym największym importerem żywności na świecie. Japońscy konsumenci są gotowi zaak…
-
Wydarzenie
Jak zaistnieć na rynku brazylijskim
Podczas webinarium dowiesz się m.in. jakie są najbardziej perspektywiczne sektory do współpracy pols…
WydarzeniePolskie firmy na rynku francuskim
Sukces po francusku, czyli szanse, wyzwania i perspektywy rozwoju dla polskich firm we Francji
WydarzenieRetailTec Congress 2024
Celem RetailTec Congress jest wspieranie sektora retail w dostosowywaniu się do dynamicznych zmian w…
WydarzenieRozwój biznesu w krajach DACHL, Francji i Beneluksu
Konferencja dla małopolskich przedsiębiorców poświęcona ekspansji na rynki niemieckojęzyczne oraz d…
WydarzenieŚniadanie biznesowe z PAIH w Nowej Soli
Wydarzenie dedykowane jest głównie małym i średnim przedsiębiorcom z Woj. Lubuskiego zainteresowanym…
-
Artykuł
Nabór II/2018: Japonia, Chiny, Wietnam
Dokumentacja konkursowa projektu Polskie Mosty Technologiczne.
ArtykułNabór II/2019: Norwegia, Rosja, Ukraina
Dokumentacja konkursowa projektu Polskie Mosty Technologiczne.
ArtykułNabór I/2019: Australia, Indie, Izrael
Dokumentacja konkursowa projektu Polskie Mosty Technologiczne.
ArtykułNabór III/2019: Algieria, Egipt, RPA
Dokumentacja konkursowa projektu Polskie Mosty Technologiczne.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.