Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (852)
- Kalendarz (1602)
-
Wydarzenie
„E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm”, Warszawa
Bezpłatne szkolenie o cross-border e-commerce dla MŚP z województwa mazowieckiego
WydarzenieŁÓDŹ: Miasto – Przestrzeń dla biznesu IX edycja
Rola partnerstw pomiędzy miastami, regionami i biznesem z Polski i Ukrainy w procesie odbudowy Ukrai…
ArtykułSprzedaż online w sierpniu br. pozostawia wiele do życzenia
Polscy e-klienci wydali w sierpniu 2024 roku aż o 8,3 proc. mniej niż w lipcu
ArtykułRaport „The Professional Electronics, Microelectronics and Photonics Sector…
Polskie firmy coraz szerzej wykorzystują swój potencjał
-
Artykuł
Ankieta KOWR – rynek mleczarski Chiny-Polska
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR) zaprasza do udziału w ankiecie, której celem jest zbadanie…
ArtykułStoisko narodowe na SalimaTech 2023 w Brnie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskich przedsiębiorców do wzięcia udziału w polskim st…
ArtykułDoing Business in Małopolska – przewodnik dla inwestorów
Małopolska to region, który od lat znajduje się w ścisłej czołówce województw najbardziej atrakcyjny…
Artykuł"Delivering a Net-Zero Economy in Poland and New Zealand"
1 grudnia 2022 r. odbyła się dyskusja przy okrągłym stole “Delivering a Net-Zero Economy in Poland a…
ArtykułPolska delegacja odwiedza Teksas
4 grudnia do Teksasu z kilkudniową wizytą przyleciała delegacja z Województwa Kujawsko-Pomorskiego. …
-
Wydarzenie
Niezbędnik eksportera, czyli o preferencjach i ryzykach prawno-skarbowych
W ramach cyklu spotkań biznesowych „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie” polecamy tym razem zagadn…
WydarzeniePolskie Stoisko Narodowe na targach Japan IT Week Spring 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w targach Japan IT Week Spring 2024. Wydarzen…
WydarzenieMisja wyjazdowa do Afryki Północnej
Krajowa Izba Gospodarcza prowadzi nabór firm do udziału w misji gospodarczej do Algierii i Tunezji, …
WydarzenieWarsztaty dla firm z branży kosmetycznej i detergentowej
Ministerstwo Rozwoju i Technologii zaprasza do wzięcia udziału w bezpłatnych warsztatach dla firm z …
WydarzenieStoisko PAIH na targach Nordbygg 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do współtworzenia polskiego stoiska narodowego na targac…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.