ESG-washing i wiarygodna transformacja
01.09.2025
Online
Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR) zaprasza przedsiębiorców z województwa wielkopolskiego do udziału w webinarium pt. „ESG-washing i wiarygodna transformacja”. Wydarzenie odbędzie się 9 września 2025 r.
W świecie pełnym ekohaseł i w gąszczu regulacji łatwo stracić orientację. Coraz więcej firm próbuje wykorzystywać ESG jako element budowania przewagi konkurencyjnej, jednak nie zawsze robi to w sposób rzetelny i przejrzysty. Deklaracje, których nie da się zweryfikować, nadużywanie określeń „ekologiczny” czy „zrównoważony”, stosowanie fikcyjnych certyfikatów – wszystko to może prowadzić do zjawiska określanego mianem greenwashingu, potocznie nazywanego „ekościemą”, niosącego ze sobą poważne konsekwencje. W Polsce za wprowadzanie w błąd grozi kara sięgająca nawet 10% rocznego obrotu przedsiębiorstwa, nie mówiąc już o utracie reputacji czy ograniczeniu dostępu do finansowania projektów środowiskowych.
„ESG-washing”, postrzegany szerzej jako naruszenia dotyczące obszaru środowiskowego, społecznego oraz ładu korporacyjnego, może pojawić się nie tylko w marketingu, ale również w raportach ESG, strategiach biznesowych czy dokumentach wewnętrznych. To problem, który dotyka obecnie duże firmy, ale też coraz częściej MŚP – zwłaszcza te, które chcą pozyskiwać finansowanie na „zielone” inwestycje. Dlatego tak ważne jest, by przedsiębiorcy potrafili prowadzić komunikację opartą na faktach i zgodną z prawem.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
-
Artykuł
Analiza SWOT – jak przeprowadzić analizę strategiczną?
Poznaj SWOT – analizę mocnych stron, słabych stron, szans oraz zagrożeń. Pomoże Ci ona w uporządkowa…
ArtykułZadowolenie klienta – jak dotrzeć do konsumentów?
Nawiążmy współpracę z osobą, która posiada ekspercką wiedzę o kraju, do którego chcemy eksportować. …
ArtykułSpecyfika rynku – jak ją wykorzystać?
Czy produkty i usługi spotkają się z odpowiednim popytem na wybranym rynku? Aby odpowiedzieć na to …
ArtykułEfektywne zarządzanie logistyką w eksporcie
Eksport oznacza zwiększenie wolumenu naszej produkcji lub świadczonych przez nas usług. Czy na pewno…
ArtykułWybór zespołu – jak znaleźć odpowiednich ludzi?
Wiedza i doświadczenie pracowników i kadry zarządzającej są dla każdej firmy nieocenionym, unikalnym…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.