ESG-washing i wiarygodna transformacja
01.09.2025
Online
Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR) zaprasza przedsiębiorców z województwa wielkopolskiego do udziału w webinarium pt. „ESG-washing i wiarygodna transformacja”. Wydarzenie odbędzie się 9 września 2025 r.
W świecie pełnym ekohaseł i w gąszczu regulacji łatwo stracić orientację. Coraz więcej firm próbuje wykorzystywać ESG jako element budowania przewagi konkurencyjnej, jednak nie zawsze robi to w sposób rzetelny i przejrzysty. Deklaracje, których nie da się zweryfikować, nadużywanie określeń „ekologiczny” czy „zrównoważony”, stosowanie fikcyjnych certyfikatów – wszystko to może prowadzić do zjawiska określanego mianem greenwashingu, potocznie nazywanego „ekościemą”, niosącego ze sobą poważne konsekwencje. W Polsce za wprowadzanie w błąd grozi kara sięgająca nawet 10% rocznego obrotu przedsiębiorstwa, nie mówiąc już o utracie reputacji czy ograniczeniu dostępu do finansowania projektów środowiskowych.
„ESG-washing”, postrzegany szerzej jako naruszenia dotyczące obszaru środowiskowego, społecznego oraz ładu korporacyjnego, może pojawić się nie tylko w marketingu, ale również w raportach ESG, strategiach biznesowych czy dokumentach wewnętrznych. To problem, który dotyka obecnie duże firmy, ale też coraz częściej MŚP – zwłaszcza te, które chcą pozyskiwać finansowanie na „zielone” inwestycje. Dlatego tak ważne jest, by przedsiębiorcy potrafili prowadzić komunikację opartą na faktach i zgodną z prawem.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
-
Artykuł
Jak ochronić swój znak towarowy w Chinach?
Silny znak towarowy ma kluczowe znaczenie dla pozyskania nowych klientów, zwłaszcza jeżeli wprowadza…
ArtykułJaponia – czwarty importer żywności na świecie
Japonia jest czwartym największym importerem żywności na świecie. Japońscy konsumenci są gotowi zaak…
ArtykułStrefy wolnego handlu szansą dla polskich eksporterów
Polscy eksporterzy powinni w większym stopniu wykorzystywać szanse ekspansji, jakie dają strefy woln…
RaportEksport mebli do Kanady szansą dla polskich producentów
Istnieje wiele powodów dla których warto rozważyć eksport mebli na rynek kanadyjski. Polscy producen…
ArtykułRynki perspektywiczne dla polskiego eksportu
Jak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), Stany Zjednoczone są najbardziej persp…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.