Nowy raport dla sektora kosmetycznego
Co sprawia, że Polska zajmuje czołowe miejsce w globalnym przemyśle kosmetycznym? Jakie atuty wyróżniają polskie marki na światowym rynku? I co najważniejsze – dlaczego inwestycje w sektor kosmetyków naturalnych, innowacyjnych formuł oraz produktów pielęgnacyjnych są dziś tak opłacalne? Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do zapoznania się z raportem branżowym, który kompleksowo odpowiada na te pytania.

Raport o stanie sektora kosmetycznego jest dedykowany inwestorom, przedsiębiorcom oraz ekspertom rynku, którzy chcą poznać aktualne trendy, mocne strony polskiej branży kosmetycznej oraz możliwości rozwoju i ekspansji na rynkach międzynarodowych. To także cenne źródło wiedzy dla instytucji wspierających rozwój gospodarczy oraz wszystkich zainteresowanych innowacjami w kosmetyce. Dokument został przygotowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” (działanie 2.26 Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 (FENG).
Rynek kosmetyczny jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki w Polsce i na świecie. Polski rynek kosmetyczny od lat rośnie i nie poddaje się kryzysom, w dużej mierze dzięki eksportowi. Polska jest dziewiątym eksporterem kosmetyków na świecie (3,8 proc. udziału w eksporcie) oraz piątym w Unii Europejskiej (8 proc.). Głównymi kierunkami eksportowymi dla polskich producentów są kraje europejskie – największym odbiorcą pozostają Niemcy. Jednakże Polska utrzymuje relacje
handlowe w zakresie eksportu również z krajami azjatyckimi, USA czy krajami Bliskiego Wschodu – komentuje Stella Smejda z Departamentu Wsparcia Eksportu PAIH.

Pobierz raport
Zachęcamy do pobrania i lektury raportu:

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)
- Tel.: +48 22 334 99 10
- E-mail: paih24@paih.gov.pl

Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (931)
- Wiedza (486)
- Kalendarz (1770)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Artykuł
Polskie stoisko narodowe na największych targach żywności na świecie ANUGA
ANUGA, największa i najbardziej prestiżowa impreza wystawiennicza branży spożywczej na świecie
ArtykułCzy ekologia może iść w parze z rozwojem biznesu?
Tak, dzięki wsparciu takich programów jak „GOZ – to się opłaca”
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.