Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > E-commerce wchodzi w sezon jesiennych zakupów z solidnym wynikiem
Artykuł

E-commerce wchodzi w sezon jesiennych zakupów z solidnym wynikiem

Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej, opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, we wrześniu 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 110,663 mld PLN. Okazały się one o 2,5 proc. niższe niż w sierpniu oraz o 6,5 proc. wyższe niż we wrześniu roku 2024.

Na laptopie stoją trzy paczki

KIG szacuje, że 75,0 proc. z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 82,997 mld PLN. Była ona o 2,5 proc. niższa niż w sierpniu i o 6,6 proc. wyższa niż przed rokiem.

E-handel we wrześniu 2025 roku

Obroty w e-handlu we wrześniu 2025 roku stanowiły 9,0 proc. obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (82,997 mld PLN) i osiągnęły wartość 7,470 mld PLN. Były one o 8,5 proc. większe niż w sierpniu. Wzrost o charakterze sezonowym był też odreagowaniem po silnym spadku z sierpnia. Wyniki okazały się o 8,8 proc. wyższe niż przed rokiem.

Najnowsze dane Głównego Urzędu Statystycznego potwierdzają, że sektor e-commerce w Polsce utrzymuje stabilną ścieżkę wzrostu, notując sezonowy wzrost sprzedaży o 3,4 proc. miesiąc do miesiąca i to po bardzo wysokim marcu, kiedy to sprzedaż wzrosła o 15,2 proc. w porównaniu do lutego. Dynamika rozwoju sprzedaży internetowej jest porównywalna z całym handlem detalicznym, co umacnia jej kluczową rolę w strukturze rynku. Warto podkreślić, że rosną nie tylko wolumeny, ale również dojrzałość całego sektora – wskazuje Małgorzata Dadun, ekspertka projektu Cross-border.pl z KIG.

Wzrost napędzały przede wszystkim kategorie dotychczas mniej obecne w e-handlu – motoryzacja (+44,3 proc. m/m, +464 proc. r/r), żywność i napoje (+4,3 proc. m/m, +55,8 proc. r/r) oraz produkty z kategorii pozostałe (+5,2 proc. m/m, +25,4 proc. r/r). Z kolei tradycyjne filary rynku e-commerce, takie jak odzież, obuwie, meble czy RTV/AGD, utrzymują stabilny, lecz mniej dynamiczny wzrost. To pokazuje, że polski e-commerce stopniowo poszerza swoją strukturę, obejmując coraz więcej kategorii produktowych, których konsumenci poszukują w sieci.

Wrzesień był więc kolejnym solidnym miesiącem dla branży, potwierdzającym odporność i stabilność e-commerce w Polsce. Sektor wchodzi w fazę bardziej zrównoważonego wzrostu, opartego na różnorodności kategorii i stopniowego zaawansowania rozwoju całego ekosystemu sprzedaży online.

Więcej informacji na temat handlu online w Polsce we wrześniu 2025 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej.

Krajowa Izba Gospodarcza (KIG)

ul. Trębacka 4, 00-074 Warszawa

Spis treściTable of contents

  • Wszystko
  • Aktualności (12)
  • Wiedza (5)
  • Kalendarz (8)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.